«آب‌تكاني» جايگزين «خانه‌تكاني» نشود

۱۴۰۲/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۲:۲۳
کد خبر: ۳۰۸۶۲۷

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران گفت: در زمان حاضر ميزان ذخاير سدهاي پنج‌گانه تهران كاهش پيدا كرده است و لازم است همه مشتركان تهراني در روزهاي پايان سال و ايام خانه‌تكاني به موضوع صرفه‌جويي آب توجه ويژه‌اي داشته‌ باشند.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران گفت: در زمان حاضر ميزان ذخاير سدهاي پنج‌گانه تهران كاهش پيدا كرده است و لازم است همه مشتركان تهراني در روزهاي پايان سال و ايام خانه‌تكاني به موضوع صرفه‌جويي آب توجه ويژه‌اي داشته‌ باشند.
به گزارش تسنيم، بهزاد پارسا، مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نزديك شدن به فصل بهار و رسم خانه‌تكاني ميزان مصرف آب افزايش مي‌يابد تا جايي كه مي‌توان از اصطلاح آب‌تكاني به‌جاي خانه‌تكاني استفاده كرد.
وي افزود: در شرايطي كه تهران با موضوع كم‌آبي دست‌‌وپنجه نرم ‌مي‌كند لازم است مشتركان به موضوع آب حساس‌تر باشند.
پارسا با تأكيد بر رعايت الگوي مصرف و سرانه آب شرب اظهار كرد: وضعيت ذخاير سدهاي پنج‌گانه تهران چندان مناسب نيست و تهران جزو شهرهاي حساس به حساب مي‌آيد و در اين شرايط بايد رويه مصرف آب تغيير كند.
مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران با اشاره به‌ حجم مخازن سد‌هاي تهران، گفت: در زمان حاضر حجم آب سدهاي تهران 244ميليون مترمكعب است كه نسبت به ميانگين بلندمدت 350 ميليون مترمكعب كاهش داشته است.
پارسا با ابراز اينكه «با برنامه‌ريزي صورت‌گرفته چندسال خشكسالي را مديريت كرده‌ايم و تنش‌ها را به حداقل رسانده‌ايم» تصريح كرد: اين موضوع بدين معنا نيست كه مشتركان هر ميزان كه بخواهند مي‌توانند از آب شرب استفاده كنند چراكه ديگر شرايط مانند گذشته نيست و بايد به موضوع آب حساس باشيم.
وي با تصريح به اينكه مشتركان مي‌توانند با انجام كارهاي ساده مانع افزايش مصرف آب در ايام خانه‌تكاني شوند، گفت: استفاده از آب به عنوان جارو براي تميز كردن بالكن يا حياط و استفاده نادرست از آب گاهي اوقات موقع خانه‌تكاني‌ها ديده مي‌شود. در شرايطي كه در كشور با كم‌آبي دست‌وپنجه نرم مي‌كنيم هدر دادن آب به اين شكل بسيار ناپسند است.
وي با تأكيد به اينكه سرويس و تعمير شيرآلات خراب بايد در اولويت قرار بگيرد، گفت: استفاده سرشير كاهنده‌ آب از طريق تركيب هوا با آب درون لوله، به‌ميزان چشمگيري موجب كاهش در مصرف آب مي‌شود.
مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران با اظهار اينكه شست‌وشوي فرش‌ها بهتر است در قالي‌شويي‌ها انجام شود، گفت: استفاده از برنامه مناسب براي ماشين لباسشويي و ظرفشويي نيز مي‌تواند تا حد زيادي مانع از هدررفت آب شود.
وي اضافه كرد: كم كردن حجم آب فلش‌تانك‌ها در سرويس‌هاي بهداشتي با تنظيم شناور آنها مي‌تواند در كاهش مصرف آب تأثيرگذار باشد.
پارسا با تأكيد بر ضرورت توجه به صرفه‌جويي مصرف آب در روزهاي خانه‌تكاني، گفت: تقاضاي ما از همه مشتركان اين است كه ميزان مصرف آب را كاهش دهند و تمام تلاش خود را خواهيم كرد تا مشكلي در تأمين آب مشتركان ايجاد نشود.

ارسال نظر