با توجه به بارش‌هاي اخير

۴۷ درصد ظرفيت سدها آب دارد

۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۰۰:۵۵:۳۴
کد خبر: ۳۰۸۵۲۸

ميزان پرشدگي سدهاي كشور از ابتداي سال آبي جاري (ابتداي مهر ۱۴۰۲) تا ۱۹ اسفندماه با توجه به بارش‌هاي اخير به ۴۷ درصد رسيده اما نسبت به سال گذشته ۶ درصد كاهش را نشان مي‌دهد. به گزارش ايرنا، بارش‌هاي كشور گرچه هنوز نسبت به سال گذشته كاهش ۱۶ درصدي دارد، اما بارندگي‌هاي اخير اندكي حجم آب سدها را افزايش داد.

ميزان پرشدگي سدهاي كشور از ابتداي سال آبي جاري (ابتداي مهر ۱۴۰۲) تا ۱۹ اسفندماه با توجه به بارش‌هاي اخير به ۴۷ درصد رسيده اما نسبت به سال گذشته ۶ درصد كاهش را نشان مي‌دهد. به گزارش ايرنا، بارش‌هاي كشور گرچه هنوز نسبت به سال گذشته كاهش ۱۶ درصدي دارد، اما بارندگي‌هاي اخير اندكي حجم آب سدها را افزايش داد. بر اساس اين گزارش ميزان پرشدگي سدهاي كشور كه هفته گذشته ۴۶ درصد بود با بارش‌هاي اخير و از ابتداي سال آبي جاري (ابتداي مهر ۱۴۰۲) تا ۱۹ اسفندماه به ۴۷ درصد افزايش‌يافته است. حجم آب در سدهاي مهم كشور از ابتداي سال آبي جاري تا ۱۹ اسفندماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد كاهش را نشان مي‌دهد. بنابراين گزارش، حجم آب موجود در سدهاي كشور تا ۱۹ اسفندماه به ۲۳ ميليارد و ۱۳۰ ميليون مترمكعب رسيده است. اين ميزان در سال آبي گذشته ۲۴ ميليارد و ۵۴۰ ميليون مترمكعب بود. ميزان آب ورودي به سدهاي كشور از ابتداي سال آبي جاري تا ۱۹ اسفندماه در حالي به رقم ۱۲ ميليارد و ۵۷۰ ميليون مترمكعب رسيد كه اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۵ ميليارد و ۱۳۰ ميليون مترمكعب بوده كه ۱۶ درصد كاهش‌يافته است. بر اساس اعلام دفتر اطلاعات و داده‌هاي آب كشور از ابتداي سال آبي جاري تا ۱۹ اسفندماه ۱۱ ميليارد و ۱۴۰ ميليون مترمكعب آب براي مصارف مختلف از سدها خارج شده است.
اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كه ۹ ميليارد و ۷۰۰ ميليون مترمكعب آب از سدها خارج شده رشد ۱۵ درصدي را نشان مي‌دهد.

ارسال نظر