رييس‌جمهور:

مشكلات را بايد با تكيه بر داشته‌ها و تلاش شبانه‌روزي حل كرد

۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۰۱:۰۰:۱۵
کد خبر: ۳۰۸۳۴۰

رييس‌جمهور با بيان اينكه معراج شهدا و اردوهاي راهيان نور و راهيان پيشرفت مايه اميدآفريني براي جامعه هستند، گفت: دشمن به دنبال نااميد كردن ماست، اما ما حق نداريم نااميد شويم. بايد براي اصلاح امور با اميد حركت و تلاش كنيم؛ آينده به بركت خون شهدا بسيار روشن است. ابراهيم رييسي در پايان سفر يك روزه به خوزستان، به محل معراج شهداي شهر اهواز رفت و ضمن حضور در مراسم مديحه‌سرايي و سينه‌زني كاروان‌هاي راهيان نور حاضر در اين يادمان، سخناني كوتاه نيز در جمع آنها ايراد كرد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه معراج شهدا و اردوهاي راهيان نور و راهيان پيشرفت مايه اميدآفريني براي جامعه هستند، گفت: دشمن به دنبال نااميد كردن ماست، اما ما حق نداريم نااميد شويم. بايد براي اصلاح امور با اميد حركت و تلاش كنيم؛ آينده به بركت خون شهدا بسيار روشن است. ابراهيم رييسي در پايان سفر يك روزه به خوزستان، به محل معراج شهداي شهر اهواز رفت و ضمن حضور در مراسم مديحه‌سرايي و سينه‌زني كاروان‌هاي راهيان نور حاضر در اين يادمان، سخناني كوتاه نيز در جمع آنها ايراد كرد.
رييس‌جمهور با اشاره به تاكيدات مطرح شده براي جلوگيري از فراموش يا حتي كمرنگ شدن ياد و آموزه‌هاي عاشورا گفت: اگر چه دشمنان عاشورا را خلق كردند به اين اميد و تصور كه آموزه‌ها و فرهنگ اهل بيت به پايان برسد و از يادها فراموش شود، اما عاشورا تبديل به مبداء تاريخ شد؛ عاشورا مبداء تغيير بشريت است.
رييسي با اشاره به اينكه دشمنان جنگ تحميلي را نيز به نيت پايان بخشيدن به انقلاب اسلامي مردم ايران به راه انداختند، اما دفاع مقدس تبديل به آغاز دوراني جديد و مبدا جهت‌بخش به تاريخ معاصر شد، افزود: دليل تاكيد بر ضرورت پاسداشت و تلاش براي زنده نگاه داشتن ياد، نام و راه و مكتب شهدا اين است كه زنده نگاه داشتن مكتب جهاد، ايثار و شهادت ضامن حفظ و دوام انقلاب اسلامي است.
رييس‌جمهور دليل قدسيت دفاع مقدس مردم ايران را اتصال آن به خون اباعبدالله(ع) دانست كه خداوند آن را ضمانت و مقدس كرده و تصريح كرد: دفاع مقدس مردم ايران دفاع از حق و عدالت يعني همان راه امام حسين(ع) بود و پاسداشت دفاع مقدس پاسداشت جهاد، شهادت و مجاهدين راه خدا و مسير نوراني حق است.
رييس‌جمهور ادامه داد: امروز سخن، پيام و وصاياي شهدا در زمان و مكان طنين‌افكن است و اگر خوب گوش كنيم، با ما سخن مي‌گويند. همين جواناني كه امروز در قالب زائر از جاي جاي كشور با كاروان‌هاي راهيان نور همراه شده‌اند، به ندا و پيام شهدا كه همان پيام امام حسين(ع) است، لبيك گفته‌اند.
رييسي با بيان اينكه اين حضور و لبيك مردم و به خصوص جوانان مسووليت مسوولان را سنگين و خطير مي‌كند، خاطرنشان كرد: تنها راه مصونيت‌بخشي به جامعه در برابر خطرات، فتنه‌ها و جنگ تركيبي دشمن توجه به راه، فرهنگ و پيام شهدا و مكتب جهاد و شهادت است.
رييسي با اشاره به مشكلات متعددي كه دولت مردمي در ابتداي فعاليت خود با آنها مواجه بود، افزود: ما از امام راحل، مقام معظم رهبري و شهيدان خود از جمله شهيد سليماني آموختيم كه بايد مشكلات را با توكل بر خدا و تكيه بر داشته‌ها و جهاد و تلاش شبانه‌روزي حل كرد.
رييس‌جمهور با بيان اينكه معراج شهدا و اردوهاي راهيان نور و راهيان پيشرفت مايه اميدآفريني براي جامعه هستند، تصريح كرد: دشمن به دنبال نااميد كردن ماست، اما ما حق نداريم نااميد شويم. بايد براي اصلاح امور با اميد حركت و تلاش كنيم؛ آينده به بركت خون شهدا بسيار روشن است و ما با شهدا ميثاق مي‌بنديم كه ثابت قدم بوده و موانع ما را از حركت بازندارند.
همچنين ابراهيم رييسي در نوزدهمين مقصد از جلسات نظارت ستادي، به بنياد شهيد و امور ايثارگران رفت و بعد از بازديد از نمايشگاه عملكرد و دستاوردهاي اين سازمان، با توضيحات دست‌اندركاران از كيفيت عملكرد سامانه «رصد و پايش برنامه عملياتي» و سامانه «ميز خدمات الكترونيك» اين بنياد مطلع شد و در ادامه با حضور در جلسه نظارت ستادي، ضمن استماع گزارش عملكرد بنياد شهيد و امور ايثارگران، به ارايه ديدگاه‌هاي خود در راستاي ارتقا و بهبود عملكرد اين سازمان و تقويت خدمت‌رساني به ايثارگران پرداخت. رييس‌جمهور با اشاره به بازديد خود از غرفه‌هاي نمايشگاه عملكرد و دستاوردهاي اين سازمان و تقدير از همه كساني كه در دوره فعلي و دوره‌هاي پيشين در اين بنياد براي ارايه خدمت به ايثارگران تلاش كرده‌اند، خدمت و تكريم به خانواده معظم شهيدان و جانبازان و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را از مهم‌ترين ماموريت‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران دانست و تصريح كرد: اگر چه پيش از دولت مردمي نيز خدمات قابل توجهي به جامعه هدف اين بنياد ارايه شده بود، اما عطف به نگاه و رويكرد تحولي دولت مردمي، ضروري بود در اين دولت بنياد با نگاهي تحولي، ارتقاي خدمات و عملكرد خود از وضعيت فعلي را به وضعيت مطلوب دنبال كند. رييس‌جمهور اولين گام در رويكرد تحولي در حوزه عملكرد را ارزيابي ميزان تحقق اهدافي كه قانونگذار و در رأس آنها سياست‌هاي كلي نظام، منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي و اسناد بالادستي براي اين بنياد در نظر گرفته‌اند، دانست و افزود: در اهداف و مسووليت‌هاي اصلي بنياد شهيد و امور ايثارگران بيش از آنكه مسائل خدماتي مورد توجه قرار گرفته باشد، مسائل و موضوعات فرهنگي مورد تاكيد قرار دارد. رييسي خدمات و مسووليت‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران در قبال ايثارگران را مهم دانست و تصريح كرد: ارايه اين خدمات مقدمه تحقق هدف اصلي يعني ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است كه بنياد شهيد و امور ايثارگران بايد با تشكيل اتاق‌هاي فكر و انديشه‌ورزي، رويكردها و ماموريت‌هاي لازم براي ترويج فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت را با استفاده از ظرفيت دستگاه‌هاي مختلف از جمله رسانه ملي و وزارتخانه‌هاي علوم و آموزش و پرورش و همين طور ارتباط گرفتن با فعالان حوزه سينما، تئاتر و ديگر عرصه‌هاي هنري تهيه كند. رييس‌جمهور با تاكيد بر بهره‌گيري از روش‌هاي مناسب ارايه خدمات به جامعه هدف ايثارگران افزود: كيفيت ارايه اين خدمات به شكلي باشد كه هم باعث احساس بي‌عدالتي نزد خانواده‌هاي شهدا و جانبازان نشود و هم بازتاب منفي در جامعه نداشته باشد و ديگران هم باور داشته باشند كه ارايه اين خدمات نه مصداق بي‌عدالتي و تبعيض، بلكه عين اجراي عدالت در قبال از خودگذشتگي و ايثارگري است. رييسي در ادامه تكريم خانواده معظم شهدا و ايثارگران با محوريت كار فرهنگي و ارايه خدمات به آنان با رويكرد عدالت توزيعي را مورد تأكيد قرار داد و گفت: از ديگر مسائل بسيار مهم در ارتباط با خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر و به ويژه فرزندان شهدا، مساله مسكن و اشتغال است كه بايد به صورت ويژه مورد توجه قرار گيرد، لذا در ايجاد زمينه كسب و كار براي فرزندان شاهد بايد اهتمام بيشتري داشت.
رييس‌جمهور با بيان اينكه خانواده معظم شهدا پرچم‌هاي برافراشته ايثار و شهادت در هر كوي و برزني هستند كه همواره بايد برافراشته بماند، تأكيد كرد: حضور خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر در ساحت‌هاي مختلف جامعه از بسياري از آسيب‌ها جلوگيري خواهد كرد، از اين‌رو بايد به آنها به عنوان سرمايه‌هاي عظيم و پشتوانه‌هاي استوار نظام نگريست و اجازه نداد كه به هيچ عنوان به لحاظ حقوقي، فكري و سلوك فردي و اجتماعي دچار آسيب شوند.
رييسي همچنين بر ضرورت حفظ سلامت اقتصادي و مالي بنياد شهيد تأكيد كرد و گفت: تلاش كنيد تا حد امكان فعاليت‌هاي اقتصادي بنياد شهيد را از بنگاه‌داري به سمت سهام‌داري هدايت كنيد.
رييسي در ادامه همه مديران و مسوولان بنياد شهيد و امور ايثارگران را به سعه صدر و بالا بردن آستانه تحمل در مواجهه با گلايه‌هاي احتمالي خانواده شهدا و ايثارگران و همچنين مدارا كردن با آنان توصيه كرد.

ارسال نظر