نصب دوربين روي البسه شهربان و حريم‌بانان آغاز شد

۱۴۰۲/۱۲/۱۹ - ۰۱:۲۰:۳۷
کد خبر: ۳۰۸۲۶۴

پس از كش و قوس‌هاي يكساله براي دريافت مجوز جهت نصب دوربين روي لباس و خودروهاي نيروهاي شركت شهربان حريم‌بان اين طرح به صورت پايلوت آغاز شد.

پس از كش و قوس‌هاي يكساله براي دريافت مجوز جهت نصب دوربين روي لباس و خودروهاي نيروهاي شركت شهربان حريم‌بان اين طرح به صورت پايلوت آغاز شد.
به گزارش تسنيم، صيانت و حفظ حريم شهر براي نسل آينده يكي از وظايف مهم و كليدي مديريت شهري است كه ساخت و سازهاي غيرمجاز و بي‌رويه علاوه بر اينكه توازن شهري و حاشيه آن را برهم مي‌زند موجبات رشد افراد سودجو و مافياي ساخت و سازهاي غيرمجاز را نيز فراهم مي‌كند.
شركت شهربان حريم‌بان شهرداري تهران در راستاي حفظ حريم شهر و امنيت شهروندان اقدامات موثري را در راستاي مبارزه با ساخت و سازهاي غيرمجاز در دستور كار خود قرار داد؛ اما مبارزه با اين فساد تبعات متعددي را نيز به همراه داشت كه مي‌توان به مواردي همچون آسيب رساندن خاطيان به نيروهاي شهربان حريم بان اشاره كرد.
اوايل سال جاري بود كه موضوع نصب دوربين روي خودروها و لباس‌هاي نيروهاي شهربان حريم‌بان به منظور رصد و حفظ امنيت و نظم مطرح شد. طرحي كه به يك سال نرسيده با پيگيري‌هاي صورت گرفته و اهتمام ويژه مسوولان شهري اكنون به مرحله اجرايي رسيده است. در همين رابطه، مسعود رنجبريان؛ مديرعامل شركت شهربان و حريم‌بان درباره اجراي طرح نصب دوربين بر روي لباس نيروهاي شركت حريم بان و شهربان و همچنين دوربين‌هاي خودرويي مي‌گويد: از ابتداي سال اين طرح مطرح و قرار شد از نيمه دوم سال بسترهاي اجراي آزمايشي آن آغاز شود.
وي به امنيتي بودن اين اقدام و ضرورت دريافت مجوزها و موافقت‌ها اشاره و عنوان مي‌كند: با پيگيرهاي صورت گرفته توانستيم مجوز و تاييدات لازم را اخذ و در نهايت مصوبه شاك (شوراي امنيت كشور) گرفته شد.
به گفته رنجبريان در دو ماه اخير كارهاي مربوط به دستورالعمل استفاده از اين دوربين‌ها و موضوع ديتاي فيلم‌ها و مسائل آن انجام شد.
بر اساس اين گزارش، پس از كش و قوس‌هاي يك ساله براي دريافت مجوز جهت نصب دوربين روي لباس و خودروهاي نيروهاي شركت شهربان حريم‌بان از ابتداي اسفند ماه اين طرح به صورت پايلوت در منطقه 6 و 7 و در دو ناحيه از اول اسفند آغاز شده است. فرايند اجراي طرح به اين صورت است كه يك دستگاه دوربين روي خودرو و يك دستگاه هم روي البسه سراكيپ نصب مي‌شود (اكيپ‌هاي شهربان و حريم‌بان متشكل از يك دستگاه خودرو، يك راننده، يك نيروي اجرايي و يك سراكيپ است)، خودروها در مسيرهاي مشخص كه بر روي سيستم مانيتورينگ مركز هم رصد مي‌شوند حركت و تردد مي‌كنند و اگر دچار چالش شوند به سرعت مشاهده و ضبط تصوير خواهد شد. مديرعامل شركت شهربان و حريم بان نصب دوربين روي لباس نيروها را غير از هوشمندسازي، موجب انضباط مالي مي‌داند و تاكيد مي‌كند: اين طرح مي‌تواند مسائل حاشيه‌اي را حل كند و در نهايت اين اقدام موجب ارتقاي ديدگاه صيانتي شركت و در نتيجه كاهش تخلفات ساختماني خواهد شد. اين طرح براي نخستين‌بار در اين دوره از مديريت شهري مطرح و اجرايي شده لذا ممكن است با چالش‌ها و موانعي همراه باشد كه در اين بازه زماني دوماهه آزمايشي قطعا ابعاد و مشكلات آن مشخص شده و اميد است در سال پيش رو براي 450 اكيپ خودرويي در سطح شهر تهران هم اجرايي شود.

ارسال نظر