برای خرید آپارتمان مسکونی در شرق تهران چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول

۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۰۷:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۵۶۰
برای خرید آپارتمان مسکونی در شرق تهران چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول

متوسط قیمت مسکن در شرق تهران طی دی‌ماه ۱۴۰۲ برابر با متری ۹۴ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان بوده است. اما برای خرید واحد‌های با متراژ پایین و متوسط در منطقه ۴ چه بودجه‌ای را باید در نظر گرفت؟

منطقه ۴، شرقی‌ترین نقطه تهران است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن تهران، متوسط قیمت مسکن منطقه ۴ تهران، دی‌ماه سال جاری معادل ۹۴ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان برآورد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، همچنین در این مقطع یک ماهه، ۳۴۳ فقره معامله در این منطقه انجام گرفته است. اما با چه محدوده قیمتی می‌توان در منطقه ۴ شهرداری تهران آپارتمان خریداری کرد؟

برای خرید آپارتمان مسکونی در شرق تهران چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول

قیمت آپارتمان در منطقه ۴ تهران

بررسی آگهی‌های مسکن ۱۳ محله از منطقه ۴ تهران نشان می‌دهد، در برخی محدوده‌ها می‌توان با زیر دو میلیارد تومان، آپارتمانی کوچک‌متراژ خریداری کرد.

برای مثال، واحدی ۵۰ متری در محله تهرانپارس شرقی معادل یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این آپارتمان در طبقه همکف ساختمان واقع شده و ساخت آن به سال ۱۳۸۵ بازمی‌گردد.

قیمت آپارتمان در محله‌های دیگر منطقه ۴ از بازه قیمتی بیشتری برخوردار است. اکنون قیمت یک واحد ۳۵ متری در منطقه مجیدیه شمالی و ساخت سال ۱۳۹۰، معادل دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بودجه بالاتر از پنج میلیارد تومان به متقاضیان این امکان را می‌دهد که آپارتمان‌هایی با عمر کمتر خریداری کنند. مالک آپارتمانی ۵۳ متری و با عمر سه سال، آپارتمان خود را پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است؛ در آگهی این واحد مسکونی، ذکر شده آپارتمان تا کنون کلیدنخورده باقی مانده است.

همچنین با بودجه بیش از ۶ میلیارد تومان می‌توان آپارتمان‌هایی بالاتر از ۶۰ متر با عمر کمتر از ۱۰ سال در محله‌های بهتری مانند لویزان و شمس‌آباد یافت. قیمت برخی از آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ و تازه‌ساخت در این منطقه از ۲۵ میلیارد تومان هم فراتر می‌رود.

 

ارسال نظر