کاهش اندک قیمت نفت در بازار جهانی؛ نفت برنت ۸۲ دلار و ۵۱ سنت شد

۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ۱۲:۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۳۵۴
کاهش اندک قیمت نفت در بازار جهانی؛ نفت برنت ۸۲ دلار و ۵۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۵۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ درصد افزایش، ۷۷ دلار و ۵۹ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه‌شنبه افزایش یافت. مختل شدن تجارت نفت همچنان بر نگرانی در مورد عرضه می‌افزاید.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۵۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ درصد افزایش، ۷۷ دلار و ۵۹ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از ۱ درصد در روز دوشنبه افزایش قیمت داشتند.

حمله یمن به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ همچنان ادامه دارد. درست است که جنگ حماس و رژیم صهیونیستی عملاً عرضه نفت را محدود نکرده، اما هزینه کشتیرانی و زمان آن را افزایش داده و باعث شده بشکه‌های نفت مدت طولانی‌تری روی آب بمانند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روز دوشنبه نسبت به آتش‌بس در جنگ غزه ابراز امیدواری کرد و گفت هر دو طرف در مذاکرات قطر به توافق نزدیک شده‌اند. قطر تلاش می‌کند برای آزادسازی گروگان‌ها میانجی‌گری کند.

در این بین، رئیس بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی آمریکا هم در روز دوشنبه در یک سخنرانی گفت مانند همکاران خود موافق به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره است. بالا بودن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

 

ارسال نظر