کاهش دوباره قیمت نفت در بازار جهانی؛ نفت برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد

۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ۱۱:۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۱۷۸
کاهش دوباره قیمت نفت در بازار جهانی؛ نفت برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت وست تگزات اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۱۲ سنت معادل ۲.۷۰ درصد کاهش ۷۶ دلار و ۴۹ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت حدود ۳ درصد در روز جمعه کاهش یافت و یک کاهش هفتگی را هم به دنبال اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا مبنی بر به تعویق افتادن حداقل دو ماهه کاهش نرخ بهره تجربه کرد.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت وست تگزات اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۱۲ سنت معادل ۲.۷۰ درصد کاهش ۷۶ دلار و ۴۹ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت حدود ۲ درصد و نفت آمریکا بیش از ۳ درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند. اما نشانه‌های سلامت تقاضا برای سوخت و نگرانی در مورد عرضه می‌تواند قیمت را در روز‌های آینده بالا ببرد.

کریستوفر والر رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه گفت سیاستگذاران این بانک باید کاهش نرخ بهره را حداقل دو ماه دیگر به تعویق بیندازند. این اقدام رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را محدود می‌کند.

فدرال رزرو نرخ بهره را از ماه ژوئن سال گذشته میلادی بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه داشته است و سیاستگذاران این بانک نگران تغییر سریع سیاست‌های پولی هستند.

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان اعلام کردند تقاضا برای نفت ۱.۷ میلیون بشکه در روز طی یک ماه گذشته افزایش داشته است.

در این بین، گفتگو‌های آتش بس در غزه در پاریس در جریان است و به نظر می‌رسد روند رسیدن به پایان درگیری‌ها و آزادسازی گروگان‌ها جدی‌تر دنبال می‌شود.

اما تنش‌ها در دریای سرخ همچنان ادامه دارد و حمله به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی توسط یمن هر روز نفتکش‌های بیشتری را وادار به تغییر مسیر می‌کند.

تعداد چاه‌های نفت آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند ۶ حلقه در این هفته افزایش یافته و به ۵۰۳ رسیده است.

 

ارسال نظر