۱۱ اسفند دموكراسي واقعي را به دنيا نشان خواهيم داد

۱۴۰۲/۱۲/۰۲ - ۰۰:۳۱:۴۰
کد خبر: ۳۰۶۹۴۶

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: نسل ما و نسل قبل‌تر از ما دوراني را ديديم كه مجلس‌هاي مختلفي همچون شوراي ملي وجود داشتند اما صندوق راي، پوسته و ظاهري بيش نبود و آراي مردم با قدرت و پول جابه‌جا مي‌شدند اما امروز ما به عنوان شهروند، خودمان تصميم مي‌گيريم چه كساني را به مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري بفرستيم.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: نسل ما و نسل قبل‌تر از ما دوراني را ديديم كه مجلس‌هاي مختلفي همچون شوراي ملي وجود داشتند اما صندوق راي، پوسته و ظاهري بيش نبود و آراي مردم با قدرت و پول جابه‌جا مي‌شدند اما امروز ما به عنوان شهروند، خودمان تصميم مي‌گيريم چه كساني را به مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري بفرستيم. به گزارش ايسنا، سردار سرلشكر پاسدار محمد باقري رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در شانزدهمين جشنواره حضرت علي‌اكبر (جوان سرباز) ويژه معرفي و قدرداني از سربازان برگزيده نيروهاي مسلح كه بر عرشه ناو شهيد رودكي در آب‌هاي خليج هميشه فارس و كنار تنگه هرمز برگزار شد، اظهار كرد: اگر امروز ميهن اسلامي، سربلند و مقتدر در ميان همه بحران‌هاي منطقه غرب آسيا امنيت مثال زدني خود را تجربه مي‌كند بر پايه ايستادگي نيروهاي مسلح در كنار پشتيباني ملت شريف است كه سربازان عزيز ما از اركان مهم آن هستند. وي تاكيد كرد: اتنخابات ۱۱ اسفندماه يكي از برهه‌هاي امتحان ملت ايران است و ما به بركت جمهوري اسلامي ايران فرصت تاثيرگذاري بر سرنوشت‌مان را پيدا كرده‌ايم. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: نسل ما و نسل قبل‌تر از ما دوراني را ديديم كه مجلس‌هاي مختلفي همچون شوراي ملي وجود داشتند اما صندوق راي، پوسته و ظاهري بيش نبود و آراي مردم با قدرت و پول جابه‌جا مي‌شدند اما امروز ما به عنوان شهروند، خودمان تصميم مي‌گيريم چه كساني را به مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري بفرستيم تا براي ما قانونگذاري كنند و بر نهادهاي اجرايي كشور نظارت كنند و در مجلس خبرگان نيز بر مشي رهبري نظارت كنند و كشور ما آن دموكراسي واقعي را در جهان به نمايش بگذارد. وي افزود: ۱۱ اسفند ماه امسال يوم‌الله بزرگي در پيش داريم، ملت عزيز ما و جوانان عزيز و همه ما همچون ۲۲ بهمن ماه در پاي صندوق‌ها حاضر مي‌شويم و با راي‌مان مجلس قدرتمندي ايجاد مي‌كنيم كه كشور را نسبت به حل مشكلاتش پيش ببرد و در مسير سربلندي‌اش بهتر از گذشته رهنمون باشد. سرلشكر باقري همچنين عنوان كرد: سربازان عزيز ما در پايان دوره تحصيلات و با خروج از محيط خانواده و قبل از ورود به فضاي كار و جامعه، دوره سربازي را كنار نيروهاي مسلح طي مي‌كنند تا هم جامعه‌پذيري، پذيرش مسووليت جمعي و درك عملي و تمرين نظم و انظباط را داشته باشند و هم كنار مدافعان ميهن اسلامي تمرين و مشق فداكاري و ايثارگري را تجربه كنند. وي تصريح كرد: اين دوره كوتاه ارزشمند و بسيار با اهميتي است كه براي تمامي دوران عمر فرزندان اين ميهن اسلامي ماندگار خواهد بود و سربازان ما در اين دوره فرا مي‌گيرند كه هويت ملي، امنيت ملي، منافع كشور، مرزها، وجود دشمن و حريف و رقيب، حفاظت از ملت، دين، آداب و رسوم، سرزمين و همه ارزش‌هاي حياتي ملت چه جايگاهي دارد. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح كشورمان اضافه كرد: گذر از يك زندگي نوجواني و ابتداي جواني و بلوغ سياسي، اجتماعي و فكري نعمتي است كه در دوره سربازي براي بيشتر جوانان ما فراهم است. وي بيان كرد: مي‌توان اين دوره را با كسالت و ناراحتي طي كرد و مي‌توان آن را به عنوان فرصتي براي ارزش‌ها قدر شناخت و بهره مناسب را برد. سرلشكر باقري تاكيد كرد: نيروهاي مسلح، روز به روز و سال به سال در اجراي اوامر تدابير فرمانده معظم كل قوا (مد ظله العالي) 
مبني بر خوشايندسازي خدمت سربازي و بهره‌گيري مناسب از اين فرصتي كه جوانان در كنار نيروهاي مسلح هستند، تلاش دارند تا در ابعاد گوناگون اين خدمت را به يك خدمت ماندگار در طول زندگي فرزندانمان و موثر براي دفاع و امنيت كشور تبديل كنند. وي عنوان كرد: كارهاي بسيار زيادي انجام شده و كارهاي فراواني نيز همچنان بايد انجام شود و ما بر اساس اصالت دفاع و امنيت، مشخص كرده‌ايم كه سربازان عزيز صرفا در ماموريت‌هاي دفاعي و امنيتي به كارگيري شوند و به مرور تمامي مسووليت‌هاي ديگر از سربازان و عناصر پايور و پيماني منتقل بشوند.

ارسال نظر