قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره امسال افزایش نمی‌یابد

۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۱:۵۹:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۹۰۷
قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره امسال افزایش نمی‌یابد

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بلیت قطارهای ۵ستاره امسال افزایش قیمت ندارد.

کیوان کاشفی امشب در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این شورا؛ اظهار داشت: براساس پیشنهاد انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی مصوب شد که بلیت قطار 5 ستاره در سال جاری افزایش قیمت نداشته باشد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: براساس تفاهمی در سال های قبل بلیت‌های قطارهای 5 ستاره از قیمت‌گذاری معاف بودند اما سازمان حمایت و شرکت راه‌آهن این توافق را نقض کرده و این خدمت مشمول قیمت‌گذاری شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: در جلسه امروز براساس پیشنهاد انجمن مصوب شد تا درخواست افزایش قیمت بلیت قطارهای 5 ستاره مربوط به سال های 1401 و 1402 به ترتیب 25 درصد و 29 درصد در سال آینده اعمال شود.

وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم گفت: بر اساس مصوبه شورای گفتگو در مجموع 54 درصد به قیمت پایه بلیت های قطارهای 5 ستاره در سال آینده اضافه خواهد شد.

وی اظهارداشت: در خصوص دستور جلسه دوم که بحث واردات داروهای دامپزشکی بود، اختلافی بین سازمان دامپزشکی و انجمن واردکنندگان وجود داشت. بر روی هزینه هایی که سازمان دامپزشکی بر اساس مصوبه ای به صورت دلاری دریافت می کرد و واردکنندگان را دچار خسارت کرده بود اما با توجه به اینکه در قوانین دامپزشکی وجود داشت و نمی شود در این جلسه تغییر در قوانین ایجاد کرد.

وی افزود:فعلا تصمیم گرفته شد که این موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شود تا این دریافتی تبدیل به ریالی شود و بخش عوارض هم حذف شود اما این موضوع مستلزم کمیسیون اقتصادی دولت و تعریف ردیف تعرفه است که نیاز به کار کارشناسی بیشتر داشت.

ارسال نظر