پايانه جنوب تهران جمع‌ مي‌شود؟

۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۰۱:۵۷:۵۱
کد خبر: ۳۰۶۷۳۳

مديرعامل سازمان مديريت حمل‌ و نقل بار و پايانه مسافري شهر تهران از ساخت و راه‌اندازي پرديس مسافربري جنوب و غرب تهران خبر داد. پوريا عليمرداني در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد آخرين وضعيت انتقال پايانه جنوب، گفت: حدود ۱۰ هكتار مساحت پايانه جنوب است كه نزديك به 4.5 ميليون مسافر در سال از طريق اين پايانه جابه‌جا مي‌شود و اين در حالي است كه مساحت كلي پايانه غرب حدود ۴۵ هكتار بوده و سالانه حدود ۵ ميليون مسافر را پوشش مي‌دهد.

مديرعامل سازمان مديريت حمل‌ و نقل بار و پايانه مسافري شهر تهران از ساخت و راه‌اندازي پرديس مسافربري جنوب و غرب تهران خبر داد. پوريا عليمرداني در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد آخرين وضعيت انتقال پايانه جنوب، گفت: حدود ۱۰ هكتار مساحت پايانه جنوب است كه نزديك به 4.5 ميليون مسافر در سال از طريق اين پايانه جابه‌جا مي‌شود و اين در حالي است كه مساحت كلي پايانه غرب حدود ۴۵ هكتار بوده و سالانه حدود ۵ ميليون مسافر را پوشش مي‌دهد. بنابراين در پايانه جنوب با تراكمي از مسافر روبرو هستيم. وي با بيان اينكه اولين پايانه تهران پايانه جنوب بوده و كاركرد نوستالژيك هم دارد، افزود: هرچقدر بتوانيم بار پايانه جنوب را كم كرده يا در يك پروسه بلندمدت پايانه را جابه‌جا كنيم، براي شهر تهران ارزشمند است. او گفت: اين مسائل يك فرآيند بلندمدت است؛ اما بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، درصدد هستيم كه زميني را خارج از محدوده شهر تهران و پايين‌تر از بزرگراه آزادگان در نظر بگيريم و بعد از سير مراحل قانوني و اداري، عمليات ساخت پايانه جديد كه تحت عنوان پايانه جنوب و غرب شناخته مي‌شود را آغاز كنيم تا بار پايانه‌هاي درون شهري را تا حدودي كاهش دهيم و به اين پايانه جديد منتقل كنيم. وي ادامه داد: در حال حاضر زميني كه انتخاب شده است در محدوده اراضي شهر آفتاب و نزديك متروي شهر آفتاب است تا يك پرديس مسافربري جنوب و غرب با مشاركت بخش خصوصي ساخته شود و برآوردها اين است كه بعد از جذب سرمايه‌گذار، مي‌توانيم بخش قابل توجهي از سرويس‌هاي پايانه غرب و جنوب را به اين پرديس منتقل كنيم. عليمرداني درباره زمان اجراي اين مهم گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي انجام اين مهم يك بازه زماني ۴ ساله در نظر گرفته شده است و در مرحله تفاهمات و اخذ مجوز قانوني قرار داريم.
او در پاسخ به اينكه بعد از انتقال سرويس‌هاي پايانه جنوب و غرب، در مورد زمين‌هاي آزاد شده اين دو پايانه چه تصميمي گرفته خواهد شد؟ اظهار كرد: برنامه‌هايي در نظرگرفته شده كه يكي از آنها در حوزه كارها و برنامه‌هاي اجتماعي شهرداري تهران است، با توجه به نزديكي پايانه جنوب به ايستگاه متروي ترمينال جنوب برخي ايده اجراي تي. او. دي دارند تا با همكاري منطقه اتفاقاتي رخ دهد؛ در حالي كه بافت محدوده پايانه جنوب هم مناسب نيست؛ چرا كه علاوه بر شب مردگي شديد، شاهد فعاليت باربري‌هاي متعدد در آن محدوده هستيم.

ارسال نظر