بي‌اعتنايي بازار سكه و طلا به كاهش قيمت‌هاي جهاني

۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۰۱:۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۶۴۶

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران، با اشاره به نوسانات قيمت طلا در بازارهاي جهاني كه در مجموع كاهش ميانگين ١٩ دلاري را از خود بر جاي گذاشت، گفت كه بازار سكه و طلاي داخلي اما تحت تاثير نوسانات نرخ ارز، تاثيرپذير از افت قيمت طلا در بازارهاي جهاني نبوده است.

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران، با اشاره به نوسانات قيمت طلا در بازارهاي جهاني كه در مجموع كاهش ميانگين ١٩ دلاري را از خود بر جاي گذاشت، گفت كه بازار سكه و طلاي داخلي اما تحت تاثير نوسانات نرخ ارز، تاثيرپذير از افت قيمت طلا در بازارهاي جهاني نبوده است.
نادر بذرافشان درباره وضعيت يك هفته اخير بازار سكه و طلاي داخلي‌، اظهار كرد: در هفته‌اي كه گذشت، در بازارهاي جهاني شاهد نوسانات بسيار هم بصورت افزايشي و هم به‌صورت كاهشي بوديم؛ اما نسبت به هفته‌هاي گذشته، بيشتر كاهشي طي شد و حتي تا ٣٧ دلار هم نوسان داشت و به زير ٢٠٠٠ دلار هم و تا تقريباً ١٩٧٣ دلار هم رسيد؛ اما در مجموع در طول يك هفته اخير ميانگين كاهش ١٩ دلاري اونس جهاني طلا رقم خورد. آخرين نرخ ثبت شده براي هر اونس طلا ٢٠٠۵ دلار است.
رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران تصريح كرد: علاوه بر بازار‌هاي جهاني، بازار سكه و طلا در داخل نيز طي يك هفته اخير، نوسانات بسياري را به خود ديد اما علي‌رغم بازارهاي جهاني كه اكثراً كاهشي طي مسير مي‌كرد، نوسانات بازار داخلي بيشتر ميل به صعود داشت و در نهايت هم افزايشي به پايان رسيد. 
وي افزود: اين مسير صعودي قيمت‌ها در بازار سكه و طلا، ناشي از نوسانات افزايشي نرخ ارز در بازار و اندكي هم افزايش تقاضاي ايجاد شده در روزهاي پاياني هفته بوده است. 
بذرافشان در رابطه با آخرين قيمت انواع قطعات سكه و مصنوعات طلا در پايان هفته‌، براساس آخرين معاملات روز گذشته (پنجشنبه) و تغييرات آن نسبت به ابتداي هفته، گفت: هر قطعه سكه تمام طرح جديد با ۵۵٠ هزار تومان افزايش نسبت به ابتداي هفته، در آخرين معاملات پاياني هفته ٣٢ ميليون و ٩٠٠ هزار تومان و هر قطعه سكه تمام طرح قديم با ۶٠٠ هزار تومان افزايش به ٣٠ ميليون و ۵٠٠ هزار تومان رسيد. نيم سكه با ٣۵٠ هزار تومان افزايش ١٨ ميليون و ٢۵٠ هزار تومان و ربع سكه نيز با ٢٠٠ هزار تومان افزايش ١١ ميليون و ٣٠٠ هزار تومان در آخرين معاملات پاياني هفته تعيين قيمت شد. سكه‌هاي يك گرمي بانك مركزي نيز پنج ميليون و ٨۵٠ هزار تومان دادوستد شد كه نسبت به ابتداي هفته ۵٠ هزار تومان افزايش بها داشته است. 
اين مقام صنفي ادامه داد: هر گرم طلاي ١٨ عيار نيز با ميانگين ٢٣ هزار تومان افزايش قيمت نسبت به بهاي طلا در ابتداي هفته، دو ميليون و ٧٧٨ هزار تومان مبناي معاملات طلا به ازاي هر گرم قرار گرفت.
رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرين وضعيت حباب سكه نيز خاطرنشان كرد: در پي روند صعودي قيمت سكه در بازار داخل، حباب سكه نيز اين هفته بزرگ‌تر شده و با ٢۵٠ هزار تومان افزايش به پنج ميليون و ٧۵٠ هزار تومان رسيده است.

ارسال نظر