اطلاعيه مهم درباره تمديد مجوزها

۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۰۱:۴۶:۲۳
کد خبر: ۳۰۶۱۱۷

از ابتداي اسفند تمديد هم از درگاه انجام خواهدشد، مراجع صدور مجوز همه درهايشان را ببندند. شرايط تمديد و اصلاح مجوزها در درگاه ملي مجوزها بارگذاري شده و از اول اسفند، ثبت درخواست تمديد و اصلاح مجوزها هم مانند ثبت درخواست صدور، بايد فقط از درگاه ملي مجوزها انجام شود.

از ابتداي اسفند تمديد هم از درگاه انجام خواهدشد، مراجع صدور مجوز همه درهايشان را ببندند. شرايط تمديد و اصلاح مجوزها در درگاه ملي مجوزها بارگذاري شده و از اول اسفند، ثبت درخواست تمديد و اصلاح مجوزها هم مانند ثبت درخواست صدور، بايد فقط از درگاه ملي مجوزها انجام شود. دبيرخانه هيات مقررات‌زدايي در بخشنامه‌اي با اعلام خبر فوق به همه مراجع صدور مجوز تا 20 بهمن ماه مهلت داده است تا شرايط بارگذاري شده در اين درگاه بابت تمديد، اصلاح، توسعه و انتقال مجوزهايشان را بررسي كنند و نقايص احتمالي را به‌همراه مستندات مربوطه تا قبل‌از 20 بهمن‌ماه به آن دبيرخانه اعلام كنند تا اصلاح شود.
اين دبيرخانه تاكيد كرده از ابتداي اسفند 1402 ثبت‌نام خارج از درگاه كه تاكنون بابت تمديد مجوزها، مجاز شمرده مي‌شد، غيرمجاز و غيرقانوني خواهد بود و همه درهاي باز درگاه‌هاي تخصصي صدور مجوز بابت ثبت‌نام تمديد مجوز هم بايد بسته شوند.
درگاه ملي مجوزها تا پيش از اين فقط خدمت صدور مجوزها را انجام ميداد و مراجع صدور مجوز اجازه داشتند از متقاضيان تمديد و اصلاح مجوزها، مستقيم و حضوري، ثبت نام بعمل آورند. براساس ابلاغيه جديد دبيرخانه هيات مقررات زدايي، با تكميل درگاه ملي مجوزها براي تمديد، اصلاح و انتقال در همه مجوزها از مسير اين درگاه، اجازه همه مراجع صدور مجوز براي ثبت نام حضوري و خارج از درگاه ملي بايت تمديد مجوزها، از ابتداي اسفند منتفي خواهد شد.
در همين حال، ميز خدمت تبديل، تمديد و صدور مجوزهاي كسب و كار با حضور سيداحسان خاندوزي وزير امور اقتصادي و دارايي، سيد اميرسياح رييس مركز ملي بهبود محيط كسب و كار و روساي اتحاديه‌ها به صورت رسمي آغاز به كار كرد. به گزارش خبرنگار تعادل، از 23 بهمن ميزهاي خدمت در 50 ميدان و مراكز اصلي تهران داير مي‌شود تا بتوانند مجوزهاي كاغذي را به شناسه يكتا تبديل كنند. ميزهاي خدمت براي تبديل، تمديد و صدور الكترونيكي مجوزها داير مي‌شود تا صاحبان جواز كسب و كار به سهولت بتوانند مجوزهاي كاغذي خود را به شناسه يكتا تبديل كنند. براساس حكم ماده يك قانون تسهيل صدور مجوزها، بايد تا پايان سال جاري تمامي مجوزهاي كاغذي به مجوز الكترونيكي (شناسه يكتا) تبديل شوند.با برگزاري ميزهاي خدمت فرآيند ظرف مدت 2 دقيقه مجوزهاي كاغذي به شناسه يكتا تبديل مي‌شوند.

ارسال نظر