نانواها شيريني پز شدند

۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۰۱:۴۳:۳۴
کد خبر: ۳۰۳۰۵۷

رييس اتحاديه قنادان ضمن بيان اينكه كمبودي در شيريني شب يلدا نداريم، گفت: برخي ازنانواها در اقدامي غيرقانوني شيريني هم مي‌پزند كه توصيه مي‌كنيم مردم صرفا از واحدهاي داراي پروانه، شيريني بخرند.

رييس اتحاديه قنادان ضمن بيان اينكه كمبودي در شيريني شب يلدا نداريم، گفت: برخي ازنانواها در اقدامي غيرقانوني شيريني هم مي‌پزند كه توصيه مي‌كنيم مردم صرفا از واحدهاي داراي پروانه، شيريني بخرند.
علي بهرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعيت قيمت شيريني در آستانه شب يلدا، اظهار كرد: با توجه به نزديكي شب يلدا هيچ بحث كمبودي در مواد اوليه و شيريني نداريم و كاملاً آماده شب يلدا هستيم. از سويي ديگر به دليل اينكه شيريني قيمت دستوري ندارد، واحدهاي صنفي راسا اقدام به تعيين قيمت محصولات توليدي خود مي‌كنند.
رييس اتحاديه قنادان، شيريني فروشان و كافه قنادي تهران با بيان اينكه قيمت شيريني بر اساس كيفيت و رتبه‌بندي توسط قنادي‌ها تعيين مي‌شود، افزود: شيريني فروشي‌هاي درجه يك و دو و سه بر اساس مواد اوليه مورد استفاده و عرضه و تقاضا قيمت‌ها را تعيين مي‌كنند، اما مردم مي‌توانند هرگونه گران فروشي شب يلدا را به شماره تلفن‌هاي ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ اتحاديه و البته ۱۲۴ وزارت صمت گزارش كنند. وي ادامه داد: بحث نظارت برعهده واحدهاي نظارتي و سازمان صمت استان تهران است، اما طبق روال هميشه در ايام خاص نظارت‌هاي بازرسان اتحاديه قنادان نيز در بحث كيفيت و عملكرد تشديد مي‌شود. به گفته بهرمند، در مجموع بيش از ۳۵ هزار واحد قنادي و شيريني فروشي داراي پروانه در سراسر كشور فعال‌اند كه از اين تعداد حدود ۲ هزار واحد پروانه‌دار در تهران فعاليت دارند.
وي با اشاره به برخي اقدامات غيرقانوني از سوي نانوايي‌ها، تصريح كرد: اخيراً مواردي مبني بر توليد شيريني از سوي نانوايي‌ها با استفاده از آرد يارانه‌اي مشاهده شده كه اقدامي كاملاً غيرقانوني است اما به نظر مي‌رسد نانواها تافته جدا بافته بوده و كسي با آنها كاري ندارد.
رييس اتحاديه قنادان، شيريني فروشان و كافه قنادي تهران افزود: بر اين اساس با توجه به اينكه اتحاديه ارتباطي با نانواها ندارد، به مردم توصيه مي‌كنيم كه شيريني شب يلدا خود را از قنادي‌ها و شيريني فروشي‌هايي كه پروانه فعاليت دارند، خريداري كنند چراكه بر اين واحدها نظارت مستمر وجود دارد.

ارسال نظر