خودكفايي ۱۰۰ درصدي در زمينه كاتاليست محقق مي‌شود

۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۰۰:۴۷:۱۱
کد خبر: ۳۰۳۰۳۲
خودكفايي ۱۰۰ درصدي در زمينه كاتاليست محقق مي‌شود

معاون وزير نفت در امور مهندسي، پژوهش و فناوري با بيان اينكه هم‌اكنون تقريباً در زمينه كاتاليست به خودكفايي رسيده‌ايم، گفت: تا پايان دولت سيزدهم اين كار به‌طور ۱۰۰ درصد انجام مي‌شود.

معاون وزير نفت در امور مهندسي، پژوهش و فناوري با بيان اينكه هم‌اكنون تقريباً در زمينه كاتاليست به خودكفايي رسيده‌ايم، گفت: تا پايان دولت سيزدهم اين كار به‌طور ۱۰۰ درصد انجام مي‌شود.
به گزارش وزارت نفت، وحيدرضا زيدي‌فرد (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در ايين گشايش دومين كنفرانس و نمايشگاه مديريت فناوري و افزايش توليد دانش‌بنيان در زنجيره ارزش صنعت نفت (پتروتِك) با بيان اينكه استفاده از فناوري و نوآوري بايد اولويت صنعت نفت باشد، اظهار كرد: با توجه به تجربه موفق در نخستين همايش «پتروتِك» با موافقت وزير نفت تصميم گرفتيم اين رويداد به‌صورت سالانه برگزار شود.
وي افزود: همايش و نمايشگاه پتروتك محل ملاقات عرضه و تقاضاي شركت‌هاي فناور و نوآور بيروني و داخلي صنعت نفت است.
معاون وزير نفت در امور مهندسي، پژوهش و فناوري با بيان اينكه تلاش شبكه دانش‌بنيان كشور تبديل ايده به محصول است، تصريح كرد: مي‌توانيم از ظرفيت اين شبكه براي موفقيت فعاليت‌هاي صنعت نفت استفاده كنيم.
زيدي‌فرد با اشاره به اينكه توسعه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مجموعه‌هاي فناور و نوآور دغدغه اصلي مقام معظم رهبري و رياست‌جمهوري است، گفت: حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان و ساخت بار اول اولويت وزارت نفت است، به‌طوري كه براي سال دوم نيز مقام اول را در استفاده و حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان در ميان ساير دستگاه‌ها به دست آورده است.
وي شناسايي دقيق نيازهاي فناورانه، استفاده از ظرفيت قانون ساخت بار اول و شناسايي چالش‌هاي ساخت بار اول را از جمله اقدام‌هاي وزارت نفت برشمرد و افزود: براي حل چالش‌هاي ساخت بار اول از ظرفيت صندوق فناوري استفاده كرده‌ايم. معاون وزير نفت در امور مهندسي، پژوهش و فناوري به بحث صدور خدمات فني - مهندسي اشاره و تصريح كرد: بايد با تشكيل كارگروه فني - مهندسي در وزارت نفت و فعاليت اين كارگروه از ظرفيت فناوري و نوآوري كشور استفاده كنيم.
زيدي‌فرد با بيان اينكه وزارت نفت هرگونه حمايتي را كه بتواند از شركت‌هاي دانش‌بنيان از لحاظ قانوني انجام مي‌دهد، گفت: صدور چند هزار تجهيزات به ونزوئلا موفقيت بزرگي براي صنعت نفت بوده است.
وي با بيان اينكه تشكيل نهاد صدور گواهي كيفيت به تسهيل صادرات كمك مي‌كند، اظهار كرد: در زمينه كاتاليست تقريباً به مرز خودكفايي رسيده‌ايم كه اين موضوع در پايان دولت سيزدهم به‌صورت ۱۰۰ درصد مي‌شود.
معاون وزير نفت در امور مهندسي، پژوهش و فناوري گفت: قراردادهاي متعددي را به صاحبان فناوري و بخش فناور ساير دستگاه‌هاي اجرايي براي ساخت تجهيزات امضا كرده‌ايم، همچنين با حمايت و ايجاد زمينه براي خلاقيت و نوآوري براي افراد در داخل صنعت نفت و بيرون از آن توانسته‌ايم از اختراعات و محصولات آنها به‌خوبي استفاده كنيم.

ارسال نظر