تسهيل زندگي مردم از طريق ارايه خدمات هوشمند

۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۰۱:۳۰:۴۴
کد خبر: ۳۰۲۸۰۷

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ششمين جلسه كميته نظارت بر اجراي پنجره ملي خدمات دولت هوشمند تأكيد كرد: اميدواريم با هوشمندي صددرصدي خدمات از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند، زندگي مردم با فناوري تسهيل شود. به گزارش ايسنا، ششمين جلسه كميته نظارتي اجراي بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ كه به هوشمندسازي خدمات دولت و راه‌اندازي پنجره ملي خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد، با حضور عيسي زارع پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات؛ ميثم لطيفي، معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان اداري و استخدامي كشور و سيد مهدي نيازي، معاون سازمان برنامه‌ و بودجه برگزار شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ششمين جلسه كميته نظارت بر اجراي پنجره ملي خدمات دولت هوشمند تأكيد كرد: اميدواريم با هوشمندي صددرصدي خدمات از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند، زندگي مردم با فناوري تسهيل شود. به گزارش ايسنا، ششمين جلسه كميته نظارتي اجراي بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ كه به هوشمندسازي خدمات دولت و راه‌اندازي پنجره ملي خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد، با حضور عيسي زارع پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات؛ ميثم لطيفي، معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان اداري و استخدامي كشور و سيد مهدي نيازي، معاون سازمان برنامه‌ و بودجه برگزار شد. در اين جلسه وضعيت انجام الزامات قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال ۱۴۰۲، مصوبات شوراي اجرايي فناوري اطلاعات و تكاليف آيين‌نامه مذكور در حوزه ارايه خدمات هوشمند وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان‌هاي تابعه بر بستر پنجره ملي خدمات دولت هوشمند مورد بررسي قرار گرفت. در ابتداي اين جلسه گزارش نظارتي حوزه كلان هوشمندسازي دستگاه‌هاي دولتي ارايه شد كه بر اساس آن ميزان كاربران ثبت‌نام كرده و دريافت‌كننده سرويس از پنجره ملي خدمات دولت هوشمند به ۳۰ ميليون و ۴۰۰ هزار كاربر رسيده است. در ادامه با قرائت گزارشي، آخرين وضعيت اقدامات انجام گرفته براي ارايه خدمات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان‌هاي تابعه بر بستر پنجره ملي خدمات دولت هوشمند مورد بررسي قرار گرفت. در جريان بررسي ارايه خدمات سازمان تأمين اجتماعي اعلام شد كه از ۳۱ خدمت اين سازمان ۱۹ خدمت به شكل الكترونيكي به مردم ارايه مي‌شود كه مقرر شد ۷ خدمت نيز تا پايان دي ماه هوشمند شود. همچنين با بررسي موانع هوشمندسازي خدمات سازمان بهزيستي، مقرر شد اين سازمان نيز تا پايان سال صددرصد خدمات خود را به‌صورت الكترونيكي و از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند ارايه كند. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين نشست با تقدير و تشكر از اهتمام وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به اتصال به پنجره ملي خدمات دولت هوشمند و ارايه خدمات هوشمند از طريق اين پنجره گفت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان‌هاي تابعه از مجموعه‌هاي پيشرو در اتصال به پنجره ملي خدمات دولت هوشمند هستند كه نسبت به ساير وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي دولتي مسير هموارتري در ارايه صد درصدي خدمات هوشمند از طريق اين پنجره دارد. وي افزود: اميدوارم با احصاي دقيق فرآيندها، موانع پيش‌رو كنار زده شود تا با هوشمندي صد درصدي خدمات از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند، زندگي مردم با فناوري تسهيل شود.