گزارش آگهی

چگونه ارزان قیمت به اروپا سفر کنیم؟

۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۸:۲۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۱۵۳
چگونه ارزان قیمت به اروپا سفر کنیم؟

بسیاری از مسافران خلاق و هوشمند برای کاهش هزینه‌های سفر راهکارهای گوناگونی را انتخاب می‌کنند که ما قصد داریم در این نوشتار به آن ها اشاره کنیم.

برنامه‌ریزی برای سفر به اروپا و پیدا کردن مکانی مناسب که ارزان قیمت باشد، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که علاقه‌مندان به سفرهای اروپایی به آن توجه می‌کنند. به خاطر اینکه سفر به کشورهای اروپایی نیازمند دریافت ویزا است و هزینه سفر به کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به کشورهای آسیایی گران‌تر است، افراد به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر خود هستند.

سفر به‌صورت گروهی

معمولاً مجموعه‌های گردشگری معتبر به واسطه دارا بودن گارانتی یا دعوت‌نامه‌های رسمی به‌راحتی می‌توانند برای مسافران ویزای شینگن کشورهای اروپایی را دریافت کنند. به همین خاطر یکی از عمده‌ترین مشکل‌ها برای سفر به اروپا حل می‌شود و مسافران می‌توانند در اسرع وقت با صرف هزینه‌های کمتر، ویزا بگیرند. به عنوان مثال قیمت تور اروپا به‌صورت گروهی خیلی کمتر از هزینه سفر به‌صورت انفرادی است.

انتخاب ایرلاین‌های ارزان قیمت

هزینه حمل و نقل در سفر به اروپا بخش عمده‌ای از هزینه‌های سفر را شامل می‌شود. بنابراین هنگام انتخاب ایرلاین پروازی بهتر است آن دسته از شرکت‌های هواپیمایی را انتخاب کنید که قیمت بلیط آن ها کمتر است. همچنین می‌توانید با توجه به وجود انواع بلیط‌های پرواز، بلیط‌های چارتر و لحظه آخری را تهیه کنید که با نزدیک شدن به زمان پرواز عرضه می‌شوند و قیمت‌های بسیار پایینی دارند. اپلیکیشن‌هایی چون Skyscanner نیز برای رزرو بلیط هواپیما بسیار کاربردی هستند. زیرا شما می‌توانید در تاریخ موردنظرتان، تمام پروازهای ایرلاین‌های مختلف را مشاهده کنید و بر اساس قیمت، مناسب‌ترین گزینه و ارزان‌ترین مقصد را برای سفر به اروپا انتخاب کنید.

انتخاب هاستل‌ های لوکس برای اقامت

بسیاری از هتل‌هایی که مسافران برای اقامت در کشورهای اروپایی رزرو می‌کنند، دارای قیمت‌های بالایی هستند. اما برای داشتن سفری ارزان، پیشنهاد می‌کنیم از طریق سایت دنیای هاستل‌ها، بهترین و لوکس‌ترین هاستل های کشورهای اروپایی را برای اقامت رزرو کنید که دارای هزینه‌های پایینی هستند.

 البته از طریق وب سایت‌های مختلف امکان رزرو اقامتگاه‌های مناسب و ارزان قیمت در کشورهای اروپایی را هم دارید. به عنوان مثال از طریق مراجعه به سایت Airbnb به راحتی می‌توانید یکی از مکان‌های اقامتی مناسب را در شهرهای مهم اروپا رزرو کنید. کیفیت خدمات ارائه شده در این هاستل‌ها بسیار مناسب است و مسافران در طول سفر خود به چیزی احتیاج نخواهند داشت. این هاستل‌ها که دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، تخت، آشپزخانه و صبحانه و ناهار و شام هستند، تمام نیازهای مسافران را برآورده می‌کنند.

پیاده‌روی برای دیدن جاذبه‌های مقصد

بسیاری از گردشگران برای کاهش هزینه‌های مربوط به حمل و نقل و جابه‌جایی در شهرهای اروپایی، پیاده‌روی می‌کنند. کشورهایی مانند یونان و ایتالیا که جزء مقاصد جذاب برای گردشگران خارجی هستند، به قدری جاذبه دیدنی در یک شهر دارند که مسافران می‌توانند برای دیدن آن ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که نیازی به وسایل حمل و نقل عمومی نداشته باشند و بتوانند خیلی راحت در سطح شهر پیاده‌روی کنند.

 اگر با توجه به مناسب بودن قیمت تور ایتالیا ۱۴۰۲ تصمیم گرفته اید برای سفر به این کشور از طریق تورهای مسافرتی اقدام کنید، می‌توانید با پیاده‌روی در شهر رم و دیدن جاذبه‌های گردشگری متنوع این شهر، مقدار زیادی از هزینه‌های سفر خود کم کنید.

انتخاب جاذبه‌های دیدنی رایگان

همه لطف سفر به گشت و گذار، تفریح و دیدن جاذبه‌های گردشگری مقصد است. اما بعضی از جاذبه‌های دیدنی هستند که ورودی‌های گرانی دارند. به همین خاطر توریست‌ها و گردشگرانی که نمی‌خواهند هزینه سفر آن ها زیاد شود، ترجیح می‌دهند از موزه‌ها و مکان‌هایی دیدن کنند که ورودی ندارند و بازدید از آن ها به‌صورت رایگان امکان پذیر است.

در روزهای خاص، بسیاری از شهرهای مهم اروپا بازدید از جاذبه‌هایی چون موزه‌ها را برای گردشگران رایگان اعلام می‌کنند. بنابراین اگر مسافران از قبل اطلاعات کافی داشته باشند، می‌توانند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که هنگام ارائه تخفیف ها بتوانند از جاذبه‌های توریستی در مقصد دیدن کنند. شرکت در فستیوال‌های مختلف که در شهرهای اروپایی برگزار می‌شوند نیز امکان بازدید از جاذبه‌ها را به‌صورت رایگان فراهم می‌کند.

چگونه ارزان قیمت به اروپا سفر کنیم؟

نکاتی برای سفر ارزان به اروپا

کشورهای اروپایی همیشه برای گردشگران جذاب هستند. به ویژه کشورهایی چون یونان که به واسطه دارا بودن جزایر زیبا و توریستی خود شهرت زیادی دارند. به همین خاطر ممکن است مسافران پس از اطلاع از قیمت تور یونان ترجیح بدهند به‌صورت گروهی و از طریق مجموعه‌های گردشگری به کشورهای اروپایی بروند. اما همچنان بعضی از افراد هستند که به سفرهای انفرادی علاقه دارند. به همین خاطر در این قسمت می خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که با توجه به آن ها می‌توانید سفری ارزان به کشورهای اروپایی داشته باشید.

1. از سیم کارت‌های مخصوص اینترنت محلی استفاده کنید

با توجه به بالا بودن قیمت اینترنت در کشورهای اروپایی، بهتر است مسافران از سیم کارت‌هایی استفاده کنند که ویژه اینترنت محلی هستند. همچنین می‌توانند با پرداخت هزینه‌های بسیار کم حدود ۵۰ یورو، از وای فای موبایل یا mifi استفاده کنند. به این صورت برای برقراری تماس با خانواده و دوستان خود هزینه کمتری می پردازند همچنین خیلی راحت می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

2. بهترین زمان برای سفر به اروپا را انتخاب کنید

سفر به اروپا در فصل تابستان بدترین انتخاب است. اگرچه آب و هوای کشورهای اروپایی در تابستان بی‌نظیر است، اما معمولاً اغلب شهرهای اروپا شلوغ هستند و هزینه رزرو هتل، خرید تور و بلیط هواپیما سرسام آور است. به همین خاطر مسافرانی که بخواهند از تخفیف‌های ویژه استفاده کنند، بهتر است در فصل‌هایی چون زمستان برای سفر اقدام کنند.

3. در رستوران‌های گران قیمت غذا نخورید

در صورتی که محل اقامت مسافران دارای امکانات پخت و پز باشد، بهتر است به جای خرید غذا از رستوران‌های گران قیمت، خودشان اقدام به پخت غذا کنند. معمولاً هاستل‌ها و آپارتمان های ارزان که مسافران برای پرداخت اجاره‌های کم رزرو می‌کنند، دارای امکانات پخت و پز هستند.

4. از بازارهای محلی خرید کنید

خرید مواد غذایی و سوغاتی از فروشگاه‌های برند و معروف مرکز شهر، دارای هزینه‌های بالایی است. به همین خاطر گردشگرانی که در شهرهای اروپایی اقامت دارند، برای کاهش هزینه‌ها بهتر است از سوپرمارکت‌های محلی و بازارهایی خرید کنند که قیمت کالاهای آن ها ارزان‌تر است. هنگام اقامت در هاستل ها و اقامتگاه‌های ارزان قیمت، مسافران می‌توانند آدرس مراکز خرید ارزان را از صاحبان هاستل‌ها بگیرند.

5. از دستگاه ATM در خارج از کشور استفاده نکنید

مسافرانی که به هر دلیلی ناچار می‌شوند از دستگاه‌های ATM در خارج از کشور استفاده کنند، باید هزینه‌های زیادی برای تبدیل ارز و برداشت وجه پرداخت کنند. به همین خاطر توصیه می‌شود مگر در مواقع ضروری این کار را انجام ندهید.

6. ارز خارجی را با قیمت مناسب خریداری کنید

 تهیه ارز کشورهای خارجی از طریق صرافی ملی بهترین گزینه برای مسافرانی است که می‌خواهند هزینه کمتری بابت خرید ارز بپردازند. مسافران می‌توانند وارد سایت صرافی ملی شده و به‌صورت آنلاین نوبت بگیرند. سپس می‌توانند با ارائه کارت ملی در تاریخ معین شده، سالانه ۲۰۰۰ دلار یا ۲۰۰۰ یورو برای سفر خود به کشورهای اروپایی خریداری کنند.

ارسال نظر