شناسایی شبکه فروش نوزاد در تهران/ یک نوزاد را توافقی ۲۰۰ میلیون تومان فروختند

۱۴۰۲/۰۷/۰۹ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۴۱۷
شناسایی شبکه فروش نوزاد در تهران/ یک نوزاد را توافقی ۲۰۰ میلیون تومان فروختند

اعضای یک باند فروش نوزاد در مرکز شهر تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، اوایل مردادماه خبری از سوی اداره ثبت احوال مرکزی شهر تهران مبنی بر ارائه گواهی ولادت مشکوک به جعل به اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد و رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان بلافاصله به مرکز ثبت احوال رفتند و متهم را دستگیر کردند. این فرد در بازجویی‌های اولیه با توجه به اسناد موجود صراحتا اقرار کرد: پس از گذشت چند سال از زندگی مشترک با همسرم در فرزندآوری ناموفق بودیم و باوجود معالجات پزشکی نتیجه‌ای حاصل نشد تا اینکه با مشورت یکی از آشنایان به ناچار نزد شخصی رفته و نوزادی را به قیمت توافقی ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کردیم و مقرر شد شناسنامه‌ای به نام من و همسرم تهیه و تنظیم شود.

با اقرار صریح متهم و انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد ۳ زن، بعد از ۹ ماه، نوزاد را در محدوده یکی از شهرستان‌های حومه تهران در ازای دریافت هفت قطعه سکه تمام بهار آزادی به متهمان تحویل داده‌اند.

پس از آن کارآگاهان با استفاده از فنون پلیسی موفق شدند با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و میدانی هویت و مخفیگاه متهم جاعل را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کنند. دیگر متهمان با استفاده از اقدامات اطلاعاتی حین جابه‌جایی ۲ نوزاد در مرکز شهر تهران دستگیر و به اداره سیزدهم انتقال داده شدند.

متهمان جاعل در بازجویی‌های اولیه با توجه به مستندات موجود به بزه انتسابی اقرار کردند و با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی به زندان منتقل شدند.

 

ارسال نظر