درگیری مسلحانه پلیس با قاتل مسلح و برادرش در شیراز بعد از ۲ ساعت پایان یافت+ جزئیات

۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ۱۱:۵۵:۰۰
کد خبر: ۲۱۴۳۴۱
درگیری مسلحانه پلیس با قاتل مسلح و برادرش در شیراز بعد از ۲ ساعت پایان یافت+ جزئیات

«از اهالی به دلیل تیراندازی و تحمل شرایط عذرخواهی می‌کنم. ما را حلال کنید. الان منطقه امن است و دو تیرانداز به هلاکت رسید‌ه‌اند.» این صحبت‌های فرمانده انتظامی استان فارس از پشت بلندگو است که پایان دو ساعت تیراندازی و وحشت در بلوار حسینی‌الهاشمی شیراز را اعلام کرد. درگیری مسلحانه‌ای که برای دستگیری دو برادر مسلح آغاز و در نهایت با ورود نیروهای نوپو به مرگ آنها ختم شد.

به گزارش جام‌جم، ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه ششم مرداد امسال مردی در محله جوادالائمه نیروگاه قم به سمت زنی جوان شلیک کرد‌. زن ۲۰ ساله غرق در خون روی زمین افتاد‌.

با گزارش ماجرا به پلیس‌، ماموران در محل حاضر شدند و دریافتند زن جوان بر اثر شدت جراحات جان باخته است. خیلی زود هویت قاتل شناسایی شد‌. این زن قربانی کینه و اختلاف با شوهرش شده بود‌. مرد جوان با کمین در خیابان به سمت همسرش شلیک کرد و قبل از حضور ماموران از آنجا گریخت. در این تیراندازی برادر قاتل نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

تحقیقات برای دستگیری متهم به قتل آغاز شد تا این‌که پس از یک ماه کارآگاهان متوجه شدند او همراه برادرش به شیراز گریخته و در یک مجتمع مسکونی مخفی شده‌اند. بازپرس پرونده با نیابت قضایی به پلیس استان فارس درخواست کرد دو متهم دستگیر و تحویل پلیس قم شوند.

عقربه‌های ساعت به پنج صبح چهارشنبه هشتم شهریور رسیده بود که ماموران پلیس آگاهی استان فارس برای دستگیری دو برادر تحت تعقیب وارد مجتمع مسکونی در بلوار حسینی الهاشمی شیراز شدند. متهمان که وحشت دستگیری در وجودشان خانه ‌کرده بود‌، وقتی به رفت و آمدهای سحرگاهی به ساختمان مشکوک شدند دست به اسلحه بردند و به سمت ماموران شروع به تیراندازی کردند. 

با شنیده شدن صدای گلوله و بوی باروت در ساختمان، اهالی وحشتزده از خواب پریدند و خود را به مقابل پنجره و در واحد رساندند و تماشاگر تیراندازی ساکنان یکی از واحدها با پلیس شدند. ماموران با توجه به وضعیت دو برادر و احتمال انجام هر کاری از سوی آنها‌، از اهالی خواستند از مقابل پنجره‌ها و راهروی ساختمان کنار بروند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت‌و‌گو برای پایانی مسالمت‌آمیز برای این درگیری را آغاز کرد. اما گوش دو برادر بدهکار نبود و هر پیشنهادی را با شلیک گلوله جواب می‌دادند. پس از حدود دو ساعت و تیراندازی مجرمان به سمت ماموران‌، فرمانده عملیات دستور ورود ماموران نیروی ویژه پلیس- نوپو- را صادر کرد و تیراندازان حرفه‌ای این پلیس دو برادر را هدف قرار داده و آنها را زمینگیر کردند.

سردار حبیبی‌، فرمانده انتظامی استان فارس با اعلام پایان این غائله گفت: «در این عملیات حفظ جان ساکنان ساختمان اولویت همکارانم بود‌. دو متهم سابقه ارتکاب جرایم خشن را داشتند و احتمال داشت برای فرار حتی همسایه‌ها را گروگان بگیرند که همکارانم با رساندن خود به نزدیکی آپارتمان محل سکونت اجازه این کار را از آنها گرفتند. تلاش کردم با صحبت آنها را متقاعد کنم تا خود را تسلیم کنند اما راضی به تسلیم نشدند و در نهایت ماموران نوپو آنها را هدف قرار دادند. در پرونده متهم اصلی ۹ فقره سابقه کیفری از قبیل آدمربایی‌، اوباشگری‌، تهدید و ارعاب شهروندان، برهم زدن نظم و امنیت عمومی، قتل و حمل سلاح دیده می‌شود.»

 

ارسال نظر