فرار یزدانی و تیلور از قرعه مرگ

۱۴۰۲/۰۶/۲۴ - ۱۶:۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۱۵۲۹۵
فرار یزدانی و تیلور از قرعه مرگ

عصر امروز از حدود ساعت 16:30 در بلگراد مراسم قرعه کشی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان آغاز می شود و تا یک ساعت بعد از آن تمامی آزادکاران ایرانی رقبای خود را تا رسیدن به فینال شناسایی خواهند کرد.

به گزارش ورزش سه، با توجه به اینکه برخلاف سال های گذشته حسن یزدانی و دیوید تیلور در رنکینگ جایگاه خوبی ندارند، طی هفته های اخیر رایزنی های زیادی در خصوص زمان رویارویی این دو کشتی گیر مطرح جهان در وزن 86 کیلوگرم مطرح شده است.

حسن یزدانی در رنکینگ پنجم جهان قرار گرفته و دیوید تیلور با توجه به اینکه بعد از قهرمانی سال گذشته در هیچ تورنمنت بین المللی شرکت نکرده، تا رده هفتم این رنکینگ سقوط کرده است. اما با اینکه گفته می شد ممکن است این دو کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی بر اساس قرعه کشی صورت گرفته با یکدیگر برخورد کنند و این بار در فینال شاهد این دوئل فوق العاده نباشیم، به نظر می رسد فرمولی که اتحادیه جهانی کشتی برای جایگذاری نفرات اول تا هشتم رنکینگ اعلام کرده باعث شده تا از همین حالا مشخص شود یزدانی و تیلور در دو طرف جدول قرار خواهند گرفت.

طبق این فرمول در صورتی که نفرات اول تا هشتم رنکینگ بتوانند تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند، بر این اساس با یکدیگر روبرو می شوند:

* رنکینگ یک – رنکینگ هشت

* رنکینگ چهار – رنکینگ پنجم

* رنکینگ دو – رنکینگ هفت

* رنکینگ سه – رنکینگ شش

در مرحله نیمه نهایی نیز برنده دو مبارزه اول با هم برخورد خواهند کرد و برنده دو مبارزه دوم نیز با یکدیگر برای رسیدن به فینال نبرد می کنند.

بدین ترتیب راه حسن یزدانی و دیوید تیلور تا فینال از هم جدا شده و حریفان احتمالی ستاره کشتی ایران در یک چهارم و نیمه نهایی هم تا حدودی مشخص هستند. در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، یزدانی در یک چهارم نهایی با  ناظم امینه از سن مارینو کشتی می گیرد و در نیمه نهایی نیز با رنکینگ یک این وزن یعنی سباستین از لهستان روبرو خواهد شد.

رنکینگ نفرات اول تا هشتم وزن 86 کیلوگرم جهان به شرح زیر است:

1- سباستین(لهستان)

2- بوریس ماکوئف(اسلواکی)

3- عظمت دولت بیکوف(قزاقستان)

4- ناظم امینه(سن مارینو)

5- حسن یزدانی(ایران)

6- ابوبکر اباکاروف(آذربایجان)

7- دیوید تیلور(آمریکا)

8- تایل گاپرین داشویلی(گرجستان)

 

ارسال نظر