۱۴۱ کشتی خارجی در بنادر ایران توقیف فنی شده‌اند

۱۴۰۲/۰۵/۳۱ - ۰۲:۳۷:۰۲
کد خبر: ۲۱۳۵۶۸

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طبق آخرین گزارش‌ها، در بخش کنترل و بازرسی کشتی‌ها، از ابتدای امسال تاکنون 1419 کشتی خارجی (PSC) کنوانسیونی وغیر کنوانسیونی در بنادر ایران بازرسی شده که از این تعداد 481 فروند کشتی دارای نقص بوده و 141 فروند هم توقیف فنی شده‌اند.

همچنین 1951 فروند از کشتی‌های ایرانی (fsc) کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی دارای نقص فنی بوده که 663 فروند آن توقیف فنی شده‌اند. مجید علی‌نازی در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت ناوگان ایرانی در بنادر دنیا از لحاظ توقیف فنی اظهار کرد: توقیف کشتی در بنادر کشورهای مختلف کاملا طبیعی است و همانطور که چندین کشتی خارجی در بنادر ایران توقیف فنی شده‌اند، تعدادی کشتی‌های ایرانی هم در بنادر مختلف دنیا به دلایل فنی متوقف شده‌اند. وی درباره پیگیری‌های سازمان بنادر برای کشتی‌های توقیف شده، گفت: هر کشتی که تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران باشد، توقیف آن در هر بندر خارجی را پیگیری می‌کنیم. معاون سازمان بنادر درباره نحوه پیگیری توقیف فنی کشتی‌های ایرانی گفت: سازمان بنادر در چند حالت می‌تواند به موضوع توقیف کشتی کشورمان ورود کند و آن را مورد پیگیری قرار دهد، اول اینکه کشتی توقیف شده تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران باشد و دوم اینکه دریانوردهای آن کشتی، ایرانی باشند و در این دو صورت می‌توانیم به توقیف کشتی در بنادر خارجی ورود کنیم.

علی نازی ادامه داد: اما به‌طور قطع نمی‌توانیم درباره کشتی‌‌هایی که پرچم پاناما دارند، ثبت یک کشور دیگری هستند و خدمه ایرانی هم ندارد اما مالک آن با چند واسطه یک شخص ایرانی بوده، ورود کنیم وتوقیف آن را پیگیری کنیم.  معاون امور دریایی سازمان بنادر درباره نمونه توقیف‌های فنی افزود: برای مثال یک کشتی وقتی وارد بندری می‌شود، در بازرسی‌ها دیده می‌شود که پمپ آن سوخته بنابراین کنترل‌های فنی اجازه تردد به این کشتی را نمی‌دهد.

 

ارسال نظر