افزایش 2500 مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌های استان‌های خراسان

۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ۲۳:۵۰:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۷۲۲

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان اظهار داشت: تا پایان دولت سیزدهم 2500 مگاوات به ظرفیت تولید نیروگا ه‌های استان‌های خراسان افزوده می‌شود .

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان مهندس محمودی در پایان بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با اعلام این خبر افزود: با تکمیل چند نیروگاه مهم از جمله فاز سوم واحد بخار نیروگاه فردوسی، واحد یک نیروگاه ابن یمین، نیروگاه راشد، نیروگاه شریعتی و نیروگاه طبس ظرفیت تولید برق در استان‌های خراسان 2500 مگاوات افزایش خواهد یافت . 

   اجرای یک پروژه بی‌نظیر در شهر مشهد

وی در خصوص ظرفیت تولید برق در کلانشهر مشهد اظهار د اشت: با توجه رشد بالای مصرف برق در این کلانشهر و توسعه خدمات شهری، لازم است شبکه انتقال و فوق توزیع شهر مشهد توسعه یابد که بر این اساس یک پروژه بسیار مهم در داخل شهر مشهد درحال اجرا می‌باشد .

مهندس محمودی خاطرنشان ساخت: این پروژه شامل اجرای پست 400 کیلو ولت GIS امام رضا واقع در میدان بسیج می‌باشد . وی عنوان کرد که این پروژه یکی از پروژه‌های منحصربه‌فرد در کشور می‌باشد و افزود: در این پروژه برای اولین‌بار کابل 400 کیلو ولت در داخل کشور ساخته می‌شودهمچنین یک تونل به طول 5/4 کیلو متر، یک خط هوایی دارای ودبی در سمت پست زکریا اجرا خواهد شد: وی هزینه کل پروژه را بیش از 1700 میلیارد تومان عنوان کردو اظهار داشت: به منظور تامین این هزینه بخشی از زمین ساختمان قدیم اداری شرکت برق منطقه‌ای خراسان جهت فروش به مزایده گذاشته شده است که از طریق مولدسازی درحال پیگیری می‌باشد و ان‌شاءلله با فروش زمین مذکور و اختصاص عواید آن، اجرای این پروژه سرعت خواهد گرفت .

عبور موفق از پیک مصرف در استان‌های خراسان  وی در ادامه به برنامه‌های شرکت برق منطقه‌ای خراسان برای عبور از پیک مصرف اشاره کرد وگفت: برای عبور از پیک مصرف برق در سال جاری در برنامه 140 اقدام وزارت نیرو این شرکت 5 پروژه مهم در داخل شهر مشهد ابلاغ شده بود که با همت و تلاش کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خراسان به حمدا... به‌طور کامل اجرا شد و تاکنون از اوج مصرف عبور کردیم . وی نصب ترانس سوم پست 400 کیلو ولت ابوطالب، اجرای پست فرهنگ و پست‌ها ی نمایشگاه، پردیس، شهدا وچند پروژه در شهرک‌های صنعتی شامل شهرکه‌های صنعتی قوچان، جغتای، دیهوک، گناباد، سبزوار، فاروج و شیروان را از جمله این اقدامات عنوان کرد .

   افتتاح 8 پروژه در هفته دولت

مهندس محمودی در خصوص پروژه‌های هفته دولت امسال نیز عنوان کرد: در این هفته 8 پروزه شامل احداث پست 132 کیلو ولت شهرک صنعتی جغتای، پست 132 کیلو ولت قوچان وخط تغذیه آن، افزایش ظرفیت پست 132 کیوولت پارسی، پست 132 کیلوولت موبیل بوژان، افزایش ظرفیت پست 132 پردیس و نمایشگاه، همچنین احداث پست 132 کیلو ولت موبیل صنعتی تبادکان و احداث پست 132 کیلوولت صنعتی دیهوک و خط تغذیه آن از جمله این پروژه‌ها می‌باشد.

 

ارسال نظر