دانش‌بنیان‌ها پررنگ‌تر از گذشته در صنعت نفت

۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - ۰۲:۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۱۳۴۸۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه الان شرایط برای حضور دانش بنیان‌ها در صنعت و تولید کشور نسبت به گذشته به مراتب بهتر است گفت: امیدواریم تغییرات بهتری در این حوزه با حمایت دولت و مجلس از دانش‌بنیان‌ها اتفاق بیفتد.

دانش بنیان‌‌های نفتی کمک مهمی در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور امریکای جنوبی و افزایش سهم تجارت نفت ایران در دو سال اخیر داشتند و از این نظر باید نگاه به مسیر دانش بنیان صنایع بزرگ داشته باشیم. مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار «تعادل»، در مورد استفاده صنعت نفت و گاز از دانش بنیان‌ها، گفت: در بازدیدی که از نمایشگاه صنعت نفت ‌وگاز داشتم به این نتیجه رسیدم که در گذشته حضور شرکت‌ها و نماینده شرکت‌های خارجی در واردات تجهیزات و تکنولوژی و فناوری بیشتر بود، اما الان مقداری ورق برگشته است و عمده شرکت‌های فعال در صنعت نفت وگاز و بالای پنجاه درصد خودشان تولید‌کننده و تامین‌کننده برای حوزه تجهیزات صنعت نفت شده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: عمده این موضوعات هم مبتنی بر دانش بنیان‌هاست خوشبختانه تمرکزی که سال‌های اخیر بروی توسعه دانش بنیان‌ها در کشور اتفاق افتاد خوب بوده است که البته تحریم هم بی‌تاثیر نبوده است که ما به فضای داخلی تکیه کنیم. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: الان شرایط برای حضور دانش بنیان‌ها در صنعت و تولید کشور نسبت به گذشته به مراتب بهتر است و امیدواریم تغییرات بهتری در این حوزه با حمایت دولت و مجلس از دانش بنیان‌ها اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: حتما ما در سایر حوزه‌ها نیز می‌توانیم دانش بنیان‌ها را وارد کنیم و همانند حوزه نفت موفق عمل کنیم اگر به توان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنیم قطعا موفق می‌شویم. در صنایع دفاعی که متکی به خودمان هستیم در تمامی حوزه‌ها از ساخت و مکانیک بگیر تا هواوفضا متکی به دانش خودمان هستیم و این نشان می‌دهد ما چنین توانی داریم و باید از آن در تمامی حوزه‌ها بهره ببریم. دانش بنیان‌‌های نفتی کمک مهمی در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور امریکای جنوبی و افزایش سهم تجارت نفت ایران در دو سال اخیر داشتند و از این نظر باید نگاه به مسیر دانش بنیان صنایع بزرگ داشته باشیم.

 

ارسال نظر