یک پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه/ رکود در بازار طلا تا کجا ادامه می‌یابد؟

۱۴۰۲/۰۵/۲۲ - ۰۹:۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۸۵۱
یک پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه/ رکود در بازار طلا تا کجا ادامه می‌یابد؟

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا گفت: کاهش نرخ ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی باعث کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی افزود: قیمت‌ها روز گذشته در بازار کاهشی بود، قیمت انس جهانی به ۱۹۱۴ دلار کاهش یافت در بازارهای داخلی نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۶ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون ۲۹۸ هزار تومان رسید.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تخلیه ۳۰۰ هزار تومانی حباب سکه، اظهار داشت: سکه تمام طرح جدید در بازار یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت، طرح قدیم ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۵۰، ربع سکه ۴۰۰ و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. 

بذرافشان با بیان اینکه تقاضا همچنان در رکود قرار دارد، گفت: از ابتدای سال تقاضا و قیمت‌ها روند کاهشی داشته است که این افت باعث افزایش رکود در بازار سکه طلا شده است و هر روز هم دارد تشدید می‌شود. 

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته در این مقطع از سال چنین شرایطی نداشته‌ایم، رکورد و کاهش قیمت و تقاضا شدید شده است و شرایط به‌ویژه برای تولیدی‌های این صنعت خوب نیست. از ابتدای سال تولید ۳۰ درصد کاهش یافته و در ماه محرم نیز بیشتر شده که همین امر باعث آسیب به بخش تولید طلا شده است. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش‌بینی از روند قیمت‌ها در روزهای آینده نیز گفت: باید ببینیم اونس جهانی و نرخ ارز داخلی چه تغییری می‌کنند اما با توجه به اینکه احتمال اینکه در روزهای آینده اثر کاهشی یا افزایشی محسوس داشته باشیم کم است.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
نعیم
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
1
عجب رکودی همه فقط میخرن
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
2
2
یکی داشت از گرسنگی میمرد، یکی بهش گفت زردک نمی‌خری؟