پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در هفته آینده/ سکه برای خرید مناسب‌تر است یا طلا؟

۱۴۰۲/۰۳/۲۶ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۴۲۰
پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در هفته آینده/ سکه برای خرید مناسب‌تر است یا طلا؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره وضعیت بازار طلا اظهار کرد: در بازار امروز انس جهانی ۸ دلار کاهش یافت همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵ هزار تومان، سکه ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۵۰ هزار تومان، نیم ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش یافت اما قیمت سکه گرمی بدون تغییر بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی با بیان اینکه تقاضای بازار از ابتدای امسال کاهشی بود، گفت: تقاضا در اوایل اردیبهشت پس از ماه رمضان کمی بهبود پیدا کرد اما در زمان ثبت‌نام خودروها کاهشی شد همچنین پس از انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت در رابطه با برجام و آزادسازی پول های ایران کاهش تقاضا و کاهش قیمت نسبتا زیادی در بازار به وجود آمد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در ۱۰ روز گذشته قیمت سکه بیش از ۲ میلیون تومان کاهش داشته و طلا هم ۱۱۰ هزار تومان که از ابتدای سال این کاهش سابقه نداشته است حتی بسیاری از تحلیلگران نیز انتظار این میزان افت قیمت را نداشتند 

بذرافشان در پیش بینی وضعیت بازار سکه و طلا در هفته آینده نیز گفت: با توجه به اینکه طی دو هفته گذشته وضعیت ثبات و کاهش قیمت ها را داشتیم به نظر می رسد بازار تغییر خاصی نداشته باشد اما باید دید انس جهانی طلا چه تغیراتی خواهد کرد یا در بازار ارز چه نوساناتی رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: احتمال نوسان افزایشی در هفته آینده کم است اما با توجه به وضعیت کنونی بازار به نظر می‌رسد نوسان بین ۲ تا ۵ درصدی در بازار شاهد باشیم. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره نگرانی مردم از احتمال ریزش بیشتر قیمت ها یا بازگشت بازار به روند افزایشی نیز گفت: شرایط بازار بسیار خوب است امروز تقریبا التهابی در بازار وجود ندارد و از نظر ثبات و کاهش قیمت‌ها وضعیت مساعد است. 

بذرافشان خاطرنشان کرد: وقتی نوسان کاهشی یا افزایشی شدید می‌شود مردم در رابطه با اینکه این روند موقت یا دائمی است نگرانی پیدا می‌کنند، اما با توجه به اتفاقات مثبت سیاسی و اقتصادی و میزان کاهش قیمت ها در بازار به نظر می رسد نوسان کاهش یا افزایش در بازار طلا و سکه نداشته باشیم. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین گفت: شرایط برای خرید مساعد است. مردم اگر تصمیم به مبادله در بازار سکه و طلا دارند می‌توانند بدون نگرانی خریدهای عادی مصنوعات طلا و سکه را انجام دهند. 

وی در پاسخ به اینکه بین سکه و طلا کدام یک برای خرید مناسب است نیز گفت: حباب سکه حدود ۵ میلیون تومان است، این رقم در سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تومان بود که از لحاظ اقتصادی برای خرید توجیه‌پذیر نیست به دلیل اینکه می توان با نصف حباب سکه یک مصنوع طلا خریداری کرد که هم به عنوان زینت و هم پس انداز امن استفاده شود و از طرف دیگر بخش تولید را نیز تقویت کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با خرید طلای دست دوم نیز گفت: خرید طلای دست دوم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چون بسیاری از این‌ها طلاهای قدیمی هستند و کد استاندارد ندارند و گاها مشاهده می شود مشکلات عیاری نیز در حالی که مردم می توانند با همان اجرتی که برای طلای دست دوم می‌دهند طلای نو خریداری کنند که شرایط استاندارد را دارد. 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
1
19
حالا نه که خیلی طلا ارزون شده و پول ما هم از پارو بالا میزنه؟ یه جوری میگید برید طلا بخرید انگار ک‌ه داریم میریم نون بخریم بخوریم. بابا طلا کی میتونه بخره دلتون خوشه بخدا
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
1
15
چرا سلطان سکه رو اعدام کردند، سکه ارزون نشد؟!!