کودکان چگونه محیط زیست را نابود می‌کنند؟

۱۴۰۲/۰۵/۱۶ - ۲۳:۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۱۲۳۷۶
کودکان چگونه محیط زیست را نابود می‌کنند؟

به نقل از ویفروم، پدر و مادر شدن می‌تواند تقریباً همه جنبه‌های زندگی شما ازجمله تأثیر شما بر محیط را تغییر دهد. پرورش کودک به شیوه‌ای سبز و پایدار می‌تواند چالش برانگیز به نظر برسد زیرا غذا و تنقلات کودک اغلب به صورت جداگانه در پلاستیک پیچیده می‌شوند، بسیاری از برندهای دستمال مرطوب بچه حاوی رزین‌هایی هستند که کاملاً زیست تخریب‌پذیر نیستند و پوشک‌های یکبار مصرف جزء اصلی دفن زباله‌های جهانی هستند.

به گزارش ایسنا، اجتناب از ضایعات در سال‌های اولیه تقریبا غیرممکن است. در ۲.۵ سال اول، نوزاد حدود ۴۰۰۰ بار پوشک راهی سطل زباله خواهد کرد که تقریباً یک تن زباله یکبار مصرف است اما فناوری و عقل سلیم می‌توانند برخی از راه حل‌ها را برای فرزندپروری پایدارتر ارائه دهند که در ذیل آمده است.

استفاده مجدد از اسباب بازی‌ها و سایر مواد

محققان اظهار کردند که می‌توان به جای دورریختن اسباب بازی، آن را تعمیر و دوباره مورد استفاده قرار داد تا از تولید زباله پلاستیکی جلوگیری شود. مدارس و خانواده‌ها می‌توانند چیزهایی را که استفاده نمی‌کنند مبادله کنند یا به جوامع آسیب‌پذیر اهدا کنند.

آینده بهتر برای پوشک

 یکی از بزرگترین مشکلات زباله در جهان، پوشک است. بر اساس نتایج تحقیقی، فقط در ایالات‌متحده، فروش هر سال پوشک حدود ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود که بازار با نرخ ۶ درصد در پنج سال آینده رشد کند. بنابراین یافتن راه‌حلی برای پوشک‌های دور ریختنی گامی کلیدی در راه سبزتر کردن فرزندپروری و مراقبت خواهد بود.

 خرید پایدار

همکاری با یکدیگر بهترین راه برای ایجاد تغییرات سریع و در نهایت حذف زباله های پلاستیکی است. در حال حاضر، نیمی از تولید پلاستیک جهانی برای مصارف یکبار مصرف است و تنها ۱۴ درصد از بسته‌بندی های پلاستیکی برای بازیافت جمع‌آوری می‌شود.

راه‌حل‌های اقتصاد دایره‌ای قصد دارد تا مدل‌های مصرف نوآورانه‌ای را ترویج کند که جایگزین‌های موفق، مقرون‌به‌صرفه و پایدارتری را برای محصولات یکبار مصرف ارائه می‌دهند.

ارسال نظر