انتقاد دبیرکل اوپک از تلاش‌ها برای توقف سرمایه‌گذاری در نفت

۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ۰۳:۲۸:۴۳
کد خبر: ۲۱۰۵۰۱

دبیرکل اوپک اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای همه اشکال انرژی، ۲۳ درصد تا سال ۲۰۴۵ رشد کند. هیثم الغیص در کنفرانس نفت و گاز نیجریه خاطرنشان کرد: درخواست‌ها برای محدود کردن یا متوقف کردن تامین مالی پروژه‌های نفتی جدید، غیرواقع‌گرایانه یا غیرمعقول است. با این حال، وی به نیاز به فناوری برای مقابله با آلایندگی ناشی از سوخت‌های فسیلی اذعان کرد.

مدیران و مقامات نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌طور مرتب، بر ضرورت تداوم سرمایه‌گذاری در نفت، تاکید کرده و هشدار می‌دهند در غیر این صورت، قیمت‌ها جهش پیدا خواهد کرد. دبیرکل اوپک گفت: پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای همه اشکال انرژی، ۲۳ درصد تا سال ۲۰۴۵ رشد می‌کند که به معنای نیاز ما به همه اشکال انرژی است. ما به راه‌کارهای نوآورانه‌تری مانند جذب و ذخیره‌سازی کربن و پروژه‌های هیدروژن علاوه بر اقتصاد کربن چرخشی داریم که حمایت مثبتی از سوی گروه ۲۰ دریافت کرده است. صنعت نفت جهانی به ۱.۲ تریلیون دلاری سرمایه‌گذاری در همین مدت نیاز دارد و این صنعت هنوز در مسیر رسیدن به این سطح سرمایه‌گذاری، قرار نگرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، منابع نزدیک به اوپک می‌گویند این گروه در نخستین چشم‌انداز خود از رشد تقاضا برای نفت در سال آینده که ماه جاری منتشر می‌کند، احتمالا دیدگاه خوش‌بینانه را حفظ خواهد کرد و کندی رشد تقاضا نسبت به امسال را پیش‌بینی می‌کند اما انتظار دارد رشد تقاضا همچنان بالاتر از حد میانگین باشد. پیش‌بینی اوپک برای سال ۲۰۲۴ احتمالا کمتر از رشد ۲.۳۵ میلیون بشکه در روز معادل ۲.۴ درصد تقاضا برای نفت است که برای سال جاری پیش‌بینی کرده است.

 

ارسال نظر