نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور

۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۰۲:۰۱:۳۱
کد خبر: ۲۰۸۷۸۶
نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور

در 40 سال گذشته به ندرت مجمعی با حضور 99 درصد اعضای خود برگزار شده است؛ در این بین انتخابات 28 خرداد اتاق ایران با حضور اکثریت اعضای خود، اوج هم‌گرایی را نشان داد. از طرفی شاهد کاندیداتوری شخصیت‌های به‌نام اقتصادی، صنعتی و تجاری در صحنه انتخابات بودیم که بیانگر جایگاه اتاق ایران در دل بخش خصوصی است. سطح بالای مشارکت اعضا و نامزد شدن تعداد قابل توجهی از فعالان اقتصادی نام‌آشنا در این انتخابات، پیشرفت بزرگی برای بخش خصوصی تلقی می‌شود. از طرف دیگر گاهی می‌بینیم که بنا به دلایلی از قانون عبور کرده و چشم‌پوشی‌هایی اتفاق می‌افتد؛ اما در این انتخابات، انجمن نظارت، عین قانون را اجرا کرد و این قابل تقدیر است.

خوشبختانه روند انتخابات کل اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های کشور در سطح بالا و مطلوبی انجام و مشخص شد اگر انتخابات را در قالب یک کار تیمی و شکل دادن به ائتلاف‌ها جلو ببریم، افراد شناخته شده‌تر، انتخاب و وارد صحنه می‌شوند. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که اعضای هیات نمایندگان می‌توانند در این دوره بالغ‌تر و کارآمدتر، موضوعات مربوط به حوزه کسب‌وکار کشور را پیگیری کنند.

بخش خصوصی بنابر تکلیف قانون و منویات رهبری با تمام آنچه در اختیار دارد، وارد میدان شده تا بارقه‌های امید را به کشور برگرداند و در پیشبرد اهداف کشور سهیم شود. فعالان اقتصادی با وجود تمام تنگناها و مشکلاتی که برای فعالیت خود در صحنه اقتصادی با آن مواجه هستند به تاکیدات رهبری، لبیک گفتند و برعکس گذشته، شاهد حضور و مشارکت صاحبان صنایع بزرگ در انتخابات هیات‌رییسه اتاق ایران بودیم. هرچند این ناله‌های ناهمگون که همیشه هم بودند، موجب می‌شود تا این ایده‌ها و آرمان‌هایی که برای اعتلای اقتصاد کشور توسط تصمیم‌سازان، طراحی شده‌اند، مخدوش شوند.

بزرگان و دلسوزان کشور با برگرداندن آرامش و امید بین فعالان اقتصادی، در مسیر پیشبرد اهداف نظام، حرکت می‌کنند و در این راستا جدای از برخی تلاش‌ها برای آلوده کردن فضا توسط افرادی که نمی‌دانند چه می‌خواهند، فعالان بخش خصوصی با مشارکت بالای خود در انتخابات و متفاوت از گذشته، عزم راسخ خود را برای پیشبرد اهداف کشور، نشان دادند. حرکت پرشور انتخابات هیات‌رییسه دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران را باید به فال نیک گرفت و از اینکه بخش خصوصی توانست با بلوغ فکری خود در این عرصه گام بردارد، اظهار امیدواری کرد.

 

ارسال نظر