ویژه

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۰۲:۳۰:۲۷
کد خبر: ۱۹۴۷۷۶

کلنگ‌زنی پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری  به مناسبت هفته بسیج

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، روز سه‌شنبه 1 آذرماه سال جاری، به مناسبت هفته بسیج، پروژه‌های انتقال آب به منظور استفاده شرب در شهرستان فارسان کلنگ‌زنی شد.به مناسبت هفته بسیج، همزمان با روز «بسیج نوآور و جهاد علمی» کلنگ‌زنی خط انتقال آب شرب از سد غدیر باباحیدر با حضور معاونت عمرانی استانداری، نماینده مردم شریف شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ، کیار و اردل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه شهرستان فارسان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و معاونین ایشان برگزار شد.در این جلسه فردوس کریمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در خصوص پروژه سد غدیر باباحیدر گفت: این طرح، تامین آب با کیفیت شرب 6 شهر (باباحیدر- فارسان- جونقان-گوجان-چلیچه-پردنجان) و 11 روستا شامل (کوانک –امید‌آباد- فیل آباد- عیسی‌آباد- چوبین-ده چشمه – کران- راستاب- گوشه- چقاهست و سپیددانه)، را تامین می‌کند. وی در ادامه افزود: این پروژه دارای 35500 متر خطوط اصلی و 9000 متر خطوط فرعی و تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت 441 لیتر بر ثانیه می‌باشد. لازم به ذکر است سد باباحیدر از سال87 شروع به کار کرده است، این سد پس از 14 سال با برکنار شدن پیمانکار قبلی و شروع به‌کار مجدد توسط پیمانکار جدید به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار همدان: کارخانه بازیافت هواپیما به زودی در همدان ایجاد می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه احداث کارخانه بازیافت هواپیما در همدان نهایی شده است، گفت: عملیات اجرایی طبق زمانبندی آغاز می‌شود. علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه با معاون حقوقی و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که با حضور برخی مدیران و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه برگزار شد، گفت: این جلسه در راستای همکاری مشترک بین مجموعه استان همدان و بخش‌های مختلف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شده است. وی با بیان اینکه پیش از این جلسه، مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در زمینه حوزه‌های برتر دفاعی و فناوری و نوآوری نشستی با دانشگاه‌های استان برگزار و توافقاتی نیز در این زمینه صورت گرفته است، افزود: یکی از موضوعاتی که مورد توافق مجموعه دانشگاه‌های استان و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته، همکاری و انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه‌های دانش برتر و فناوری است. استاندار همدان تصریح کرد: از سیاست‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های خارج از پایتخت است که این اقدام برای نخستین‌بار در کشور، با دانشگاه‌های همدان شروع خواهد شد همچنین همکاری در حوزه‌های تأمین آب، فعالیت و سرمایه‌گذاری در زمینه معادن استان، مورد بحث و بررسی کارشناسان جلسه امروز قرار گرفت. قاسمی فرزاد در ادامه با بیان اینکه کارخانه بازیافت هواپیما و اسقاط آن، در جلسه امروز نهایی شد، اظهار کرد: قرار است که مجموعه اراضی همجوار با فرودگاه برای انجام این پروژه مورد بررسی و اقدام نهایی قرار گیرد.

مدرسه ۱۲ کلاسه خیری حاج هادی فخاری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید 

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی، مدرسه 12 کلاسه مشارکتی زنده‌یاد، حاج هادی فخاری (شایان) با حضور دکتر صادقی مدیرکل توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر قفلی رییس و مدیرعامل، اعضای جامعه خیرین مدرسه سازکشور، احمد نوازنی مدیرکل آموزش و پرورش، تعدادی از روسای مناطق پانزده گانه آموزش و پرورش، جواد لنجابی مدیرکل ومسوولان اداره کل نوسازی مدارس استان، حاج علی فخاری و خانواده ایشان خیر مدرسه ساز، رییس مجمع خیرین استان به بهره‌برداری رسید . جواد لنجابی مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی ضمن تقدیر از زحمات بدون چشم داشت مجمع خیرین استان افزود: خیرین همیشه پای کار بوده و در امور ساخت و ساز و تجهیز مدارس نیز کمک و یاری آموزش و پرورش، و مجموعه نوسازی مدارس هستند. وی در ادامه افزود: این مدرسه با ۱۲ کلاس درس و زیر بنایی برابر ۱۵۷8 متر مربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان با مشارکت حاج علی فخاری و اداره نوسازی مدارس استان به نام زنده‌یاد (هادی فخاری) بنا شده است. دکتر قفلی رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این مراسم با قدردانی از زحمات حاج هادی فخاری، از تمامی خیرین خواست اولین مدرسه احداثی خود را به نام و یاد پدران و مادران خود بنا نمایند . در ادامه حاج علی فخاری نیز ضمن قدردانی از همسر، فرزند و خانواده خویش به میهمانان خصوصا رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و اعضای هیات‌مدیره خیر مقدم گفت و اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترین روزی است که خیرین مدرسه‌ساز منت نهادند و به این مراسم تشریف آوردند.

 

ارسال نظر