بازار سهام

۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - ۰۲:۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۹۴۴۹۲

افزایش ثبات بورس با کاهش قیمت‌گذاری دستوری

سنا| عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه فراز و فرود و بسیاری از مسائل اقتصادی بر بورس کشور تاثیر می‌گذارد گفت: بسته حمایتی به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری که در آن ریسک وجود دارد، امنیت خاطر را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند. نماینده مردم کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس در ادامه عنوان کرد: این موضوع از یک طرف با جمع‌آوری پول‌های سرگردان و سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید در این روند می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند و از طرفی مانع ایجاد تورم و بالا رفتن نقدینگی در جامعه شود. احمدی افزود: بیمه شدن سهام سرمایه‌گذاران علاو بر جمع‌آوری نقدینگی و استفاده در حوزه تولید به رونق تولید کمک کرده و اقدام مطلوبی برای توسعه اقتصادی است.وی اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق‌های مختلف در بازار سرمایه چون صندوق املاک و مستغلات و دیگر صندوق‌ها تاثیر بسیاری بر ایجاد اعتماد مردم نسبت به بورس دارد.این نماینده مجلس عنوان کرد: دولت حق ندارد بازار بورس را با تصمیمات خلق الساعه دچار چالش کند. اگر دولت دست از قیمت‌گذاری بردارد سرمایه‌گذاران واقعی در صنایع مختلفی چون پتروشیمی سرمایه‌گذاری کرده و ثبات نیز در بازار سرمایه ایجاد می‌شود.

آخرین وضعیت مشتریان شرکت کارگزاری تدبیرگر سرمایه

اقتصادآنلاین| پیرو مشکلات حادث شده برای شرکت کارگزاری تدبیرگر سرمایه و همان‌گونه که در مطلب منتشره در تارنمای سنا در تاریخ ۳۰/۰۷/۱۴۰۱ در ارتباط با وضعیت مشتریان آن شرکت کارگزاری بیان شد، مشتریان غیربدهکار شرکت کارگزاری قادر خواهند بود، براساس رویه معمول و متداول تغییر کارگزار ناظر، نسبت به انتقال دارایی‌های اوراق بهادار خود از کارگزاری تدبیرگر سرمایه به هر شرکت کارگزاری دلخواه اقدام نمایند. در این راستا، از تاریخ اول آبان ۱۴۰۱ لغایت ۲۴ آبان ۱۴۰۱، حدود ۲۱ هزار رکورد دارایی متعلق به ۴۳۰۰ مشتری توسط کارکنان شرکت کارگزاری فوق رفع فریز شده و در بازه زمانی یاد شده تعداد بیش از ۲۸۰۰ نفر از مشتریان کارگزاری مذکور اقدام به انتقال دارایی‌های خود به شرکت‌های کارگزاری دلخواه نموده‌اند. فرآیند فوق در تمام ایام معاملاتی بازار به صورت مستمر در جریان بوده و مشتریان متقاضی انتقال دارایی می‌توانند ضمن رجوع به کارگزاری جدید دلخواه، درخواست تغییر کارگزار ناظر دارایی خود را از طریق کارگزاری جدید به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ارسال و شرکت مزبور در صورت بدهکار نبودن متقاضی نزد شرکت کارگزاری تدبیرگر سرمایه، نسبت به اجرای درخواست اقدام خواهد نمود. در‌خصوص مشتریان بدهکار کارگزاری نیز لازم به توضیح است که مطابق رویه‌های معمول، این دسته از مشتریان ابتدا باید بدهی خود را به شرکت کارگزاری تسویه نمایند تا پس از آن دارایی ایشان رفع فریز شود و مشتری ضمن رجوع به کارگزاری جدید دلخواه، درخواست تغییر کارگزار ناظر دارایی خود را از طریق کارگزاری جدید به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ارسال نمایند.

چهاردهمین نشست بین‌المللی «بازار سرمایه اسلامی» برگزار شد

بازار سرمایه| سازمان بورس و اوراق بهادار چهاردهمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) را در روزهای ۱۵ و ۱۶ آبان ۱۴۰۱ برابر با ۶ و ۷ نوامبر ۲۰۲۲ را در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار کرد. این سازمان دو دوره پیشین را به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ سلامت همه شرکت‌کنندگان، به صورت مجازی برگزار کرد، اما به دلیل کاهش شدت بیماری این دوره مجددا به‌صورت حضوری برگزار شد. موضوع اصلی این دوره «چشم‌انداز بازار سرمایه اسلامی در دوران دیجیتال» بود و مباحث اصلی نیز بدین شرح ارایه گردید: 

۱. فین‌تک در بازار سرمایه اسلامی: 

   فرصت‌ها و چالش‌های فین‌تک اسلامی در بازار سرمایه اسلامی

   فین‌تک اسلامی و چارچوب مقرراتی

   هوش مصنوعی و فین‌تک اسلامی

۲. دیجیتالی شدن بازار سرمایه اسلامی: 

   کاربرد قراردادهای بلاک‌چین و اسمارت در بازار سرمایه اسلامی

   ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری و آینده بازار سرمایه اسلامی

   توکنیزه کردن دارایی‌ها (مالی و واقعی) از طریق بازار سرمایه اسلامی

   متاورس و بازار سرمایه اسلامی

۳. سرمایه‌گذاری‌های جایگزین در بازار سرمایه اسلامی: 

   سرمایه‌گذاری مسوولیت اجتماعی (SRI)، رویکردهای محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) و اصول حاکمیتی شرکتی در بازار سرمایه اسلامی

    صندوق‌های جسورانه در بازار سرمایه اسلامی

   الگوهای نوین تامین مالی توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری

    صندوق‌های قابل معامله (ETF) مبتنی بر دارایی‌های رمزنگاری شده

در این دوره ۳۴ اندیشمند، محقق، سخنران و مقامات خارجی از ۱۶ کشور آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان، بریتانیا، پاکستان، روسیه، ژاپن، 

ساحل عاج، سنگاپور، سنگال، عراق، عمان، مالدیو، مالزی، نپال و جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند. در این دوره علاوه بر نشست‌های برگزار شده، رییس نهاد ناظر کشور عراق و مدیرعامل بورس اوراق بهادار مالدیو، علاوه بر شرکت در نشست، با برخی از مقامات ارشد بازار سرمایه ایران در خصوص گسترش همکاری فیمابین و تبادل دانش دیدار و گفت‌وگو کردند. 

 

ارسال نظر