ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۶۰۳

انتخابات شورای عالی استان‌ها باطل شد

به گفته علیرضا احمدی عضو شورای عالی استان‌ها انتخابات شورای عالی استان‌ها از سوی وزارت کشور باطل شد. به گزارش فارس، احمدی گفت: با نامه‌ای که از سوی وزارت کشور به شورای عالی استان‌ها ارسال شده است انتخابات اخیر هیات رییسه شورای عالی استان‌ها که الویری به عنوان رییس انتخاب شد ابطال و مجدداً باید انتخابات هیات رییسه با نظارت وزارت کشور برگزار شود. او تصریح کرد: قبل از برگزاری انتخابات هیات رییسه سومین سال شورای عالی استان‌ها از پنجمین دوره، وزارت کشور نامه‌ای خطاب به شورای عالی استان‌ها زد و درخواست کرده بود به دلیل نبود سه عضو خوزستان و حواشی ایجاد شده انتخابات هیات رییسه با تاخیر برگزار شود و زمان انتخابات هم با هماهنگی وزارت کشور باشد.  احمدی افزود: اما این انتخابات برگزار شد و در تاریخ نهم دی‌ماه وزارت کشور به عنوان دستگاه ناظر و مسوول اجرای قوانین شوراها به شورای عالی استان‌ها اعلام کرد که انتخابات هیات رییسه باید مجددا برگزار شود و ناظر وزارت کشور هم در این انتخابات باید حضور داشته باشند.

هشدار به خریداران  امتیاز مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برآوردهای اولیه نشان می‌دهد فرم «ج» حدود ۳۰ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن قرمز است و در یک شهر ۶۰ درصد افراد فاقد شرایط لازم بودند، به خریداران این امتیاز در فضای مجازی، هشدار داد که سرمایه خود را از دست ندهند. محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خرید و فروش طرح اقدام ملی، غیرقانونی است و تضمینی برای پولی که بابت این موضوع پرداخت می‌شود وجود ندارد، بنابراین خریداران باید هوشیار باشند که سرمایه‌شان از دست نرود. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کد رهگیری هیچ‌گونه اعتباری ندارد و صرفا یک رسید است که افراد بتوانند مراحل ثبت نام را پیگیری کنند، بنابراین کسانی که در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش کد رهگیری می‌کنند این موارد را در نظر بگیرند. او همچنین درباره رشد ۸.۵ درصدی ماهیانه قیمت مسکن شهر تهران در آذرماه گفت: شرایط کنونی بازار مسکن با توجه به طرح‌هایی که وجود دارد به سمت تعادل حرکت می‌کند اما بازار مسکن متاثر از بازارهای موازی دچار افزایش قیمت شد ضمن اینکه در مدت اخیر سایر بازارهای موازی هم با رشد قیمت مواجه بودند. محمودزاده ادامه داد: قطعا این افزایش قیمت، موقتی است و دلیل خاصی برای ادامه رشد وجود ندارد، منطقه یک هم که شاهد افزایش شدید قیمت‌ها در آن‌جا بودیم جزو مناطق کم‌تقاضا محسوب می‌شود و عمده خرید و فروش‌ها از نوع سرمایه‌گذاری است.

ورود سامانه بارشی به کشور از روز جمعه

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت تا جمعه از ورود سامانه بارشی به کشور در این روز و آغاز برف و باران گسترده خبر داد. به گزارش تسنیم، بر اساس بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (پنجشنبه) در نوار شرقی کشور بارش پراکنده گاهی همراه وزش باد تداوم داشته و در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران خواهیم داشت. روز جمعه بارش در غرب سواحل دریای خزر تقویت شده و از بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور دامنه‌های زاگرس در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان و قزوین بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.  سازمان هواشناسی اعلام کرده در این روز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پر جمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک دور از انتظار نیست. روز شنبه هفته آینده علاوه بر تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور هم بارش پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد، دامنه‌های زاگرس در جنوب اصفهان، جنوبی آذربایجان غربی، شمال کردستان و اردبیل به صورت برف است. روز یکشنبه سامانه بارشی در کل کشور فعال بوده و شدت بارش مربوط به جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی است.

یک میلیون وانت‌بار برون‌شهری کارت هوشمند ندارند

مدیرکل دفتر حمل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اینکه بیش از یک میلیون دستگاه وانت‌بار برون‌شهری کارت هوشمند ندارند، گفت: از اول بهمن ۹۸ سهمیه سوخت بر اساس بارنامه تخصیص می‌یابد. غلامحسین دغاغله در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت تخصیص سهمیه سوخت وانت‌بارها، اظهار کرد:  در مرحله اول تخصیص سهمیه سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای وانت‌بارها کم‌مصرف 300 و برای وانت‌بارها پر مصرف 400 لیتر به صورت علی‌الحساب در نظر گرفت. از ماه آینده (بهمن 98) بر اساس اسناد حمل به وانت‌بارها سوخت تعلق می‌گیرد و صاحبان و رانندگان این ناوگان باید تا اول بهمن 98 کارت هوشمند را دریافت کنند تا بتوانند بارنامه حمل بگیرند. او تاکید کرد: به همین دلیل از همه صاحبان و رانندگان وانت بارها تقاضا می‌کنیم به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در سراسر کشور مستقر در پایانه‌های ادارات کل برای ثبت نام مراجعه کنند.

 

ارسال نظر