افزایش ۵۶۰۰ واحدی شاخص بورس

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۴۷۸

گروه بورس| معاملات پر حجم سهامداران روز گذشته در تالار شیشه‌ای تحت تاثیر اظهارات تازه رییس‌جمهور امریکا درباره ایران باعث شد تا شاخص کل بعد از مدت‌ها بیش از ۵۶۰۰ واحد افزایش را به ثبت برساند.

آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل ۲ درصد رشد مواجه شدند که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در کشور نسبت به آینده این بازار خوشبین‌تر شده‌اند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۵۶۷۹ واحد رشد معادل ۲.۶۱ درصد به ۲۲۳ هزار ۲۵۳ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۶۲۰ واحد افزایش معادل ۲.۶۱ درصد به ۶۳ هزار ۷۱۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۰۲ واحد رشد معادل ۲.۲۲ درصد به ۵۰ هزار و ۸۰۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۶۲ واحد افزایش، معادل ۲.۲۲ درصد به ۳۵ هزار و ۱۰۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۲۲۰ واحد رشد، معادل ۲.۹۴ درصد به ۵۲۵ هزار و ۴۹۶ واحد، شاخص بازار اول با ۴۳۶۷ واحد افزایش معادل ۲.۶۹ درصد به ۱۶۶ هزار ۷۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۴۵۵ واحد صعود معادل ۲.۴۷ درصد، به ۴۲۳ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.

از سویی دیگر دیروز ۷ نماد « فولاد با ۷۱۷ واحد، فملی با ۴۰۳ واحد، کگل با ۳۷۲ واحد، فارس با ۳۳۴ واحد، فخوز با ۲۳۲ واحد پارس با ۱۶۵ واحد و همراه با ۱۶۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، دیروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۱۲۱ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۲ هزار و ۵۵۵ واحد، فلزات اساسی با ۶۹۲۹ واحد افزایش معادل ۴.۷۴ درصد به ۱۶۱ هزار و ۸۰۷ واحد، اداره بازارهای مالی با ۶ واحد رشد معادل ۳.۹۳ درصد به ۱۶۶ هزار و ۷۲ واحد، مواد دارویی با ۸۰۷ واحد افزایش معادل ۳.۶۹ درصد به ۲۲ هزار و ۷۱۱ واحد، کاشی و سرامیک با ۱۷۸ واحد رشد، معادل ۳.۳۳ درصد به ۵ هزار و ۵۳۱ واحد، وسایل ارتباطی با (۲۱۳) واحد کاهش معادل (۳.۹۳) درصد به ۵ هزار و ۲۰۷ واحد، سایر معادن با (۱۴۹۸) واحد ریزش معادل (۴.۸۲) درصد به ۲۹ هزار و ۶۰۱ واحد» رسید.در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی دیروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «وپست، کالا، شیران، سبجنو، لابسا، غشهد و بشهاب» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «پدرخش، کماسه، ساربیل، دارو، غسالم، لپارس و نمرینو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۳۴۱ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۷۴۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۵۱ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان رسید.

    آیفکس 6‚2 درصد صعود کرد

معاملات فرابورس ایران در هفتمین روز از خردادماه 98 با صعود نزدیک به 72 واحدی شاخص کل معادل 2.65 درصدی این نماگر و افزایش آن تا بالاتر از ارتفاع 2 هزار و 787 واحدی به پایان رسید.

به گزارش در دادوستدهای روز سه‌شنبه همچنین معامله‌گران و سهامداران 3.32 میلیارد ورقه را به ارزش 7 هزار و 576 میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند که در مقایسه با معاملات انجام‌شده در یکشنبه 4 خردادماه از افزایش 146 درصدی حجم و 28 درصدی ارزش کل معاملات حکایت داشت.

در صعود شاخص کل فرابورس نماد «کگهر» به میزان 31 واحد نقش‌آفرینی مثبت داشت و بیشتر از سایر نمادها موجب رشد این نماگر شد. پس از آن نمادهای «ذوب»، «زاگرس»، «هرمز»، «میدکو»، «مارون» و «شرانل» نیز تا سطح حداکثر 5.6 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشتند. این نماگر میزان رشد خود از ابتدای خردادماه را به 116 واحد معادل 5.4 درصد رساند و همچنین بازدهی 23.47 درصدی را از ابتدای سال جاری کسب کرد. همچنین نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب‌آهن با تغییر مالکیت 148 میلیون سهم به ارزش بیش از 264 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملات را در میان تمامی نمادهای مورد معامله در بازارهای فرابورسی از آن خود کرد. دیروز در بازار اول و دوم به ترتیب 114 و 544 میلیون سهم به ارزش معاملاتی 491 و 2 هزار و 731 میلیارد ریال دست به دست شد. در بازار پایه نیز شاهد جابه‌جایی 433 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 515 میلیارد ریال بودیم تا بدین‌ترتیب پرونده معاملات بازار سهام در سومین روز کاری از هفته جاری بسته شود.

در بازار سهام فرابورس نماد «کگهر» با 13.7 درصد و «نوین» با 6.5 درصد رشد قیمت به ترتیب اولین و دومین نمادی بودند که بیشترین افزایش قیمت سهام را تجربه کردند. نمادهای «افرا» و «بکهنوج» نیز در سمت مقابل با بالاترین افت روزانه قیمت سهام روبه رو شدند. بازار ابزارهای نوین مالی نیز در روز سه‌شنبه میزبان دادوستد 19 میلیون ورقه شامل اوراق تسهیلات مسکن، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش یک هزار و 527 میلیارد ریال بود. در این بازار اسناد خزانه اسلامی مورد معامله نرخ موثر بازده تا سررسید 21.05 تا 23.94 درصد را به ثبت رساند که بیشترین نرخ به «اخزا713» با تاریخ سررسید 18 مرداد سال 1400 اختصاص داشت.

 

ارسال نظر