ارتباط بهبود فضای کسب و کار با اصلاح تعامل کشور با دنیا

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۸۵۳
ارتباط بهبود فضای کسب و کار 
با اصلاح تعامل کشور با دنیا

آذربــایجان شرقی|

رییس سازمان مدیریت و برنامه ‎‌ریزی آذربایجان ‎ شرقی گفت: 70 درصد مسیر بهبود فضای کسب و کار مربوط به اصلاح فضای تعامل کشور با دنیاست .

داود بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر بطور مثال گمرک و سیستم بانکی ما همواره دچار اشکال است به دلیل نبود تعاملات موثر با فضای جهانی است و با تقویت هم ‎ پیوندی‌های اقتصادی و سیاسی کشور و در نتیجه ارتقاء استانداردها در سطح جهانی خودبه‌خود بسیاری از مسائل مربوط به فضای کسب و کار رفع می‌‎‌شود .

وی افزود: فضای کسب و کار شاخص ‎‌های مختلفی مثل فرایند صدور جواز تاسیس، ثبت، مالیات، بیمه، روابط خارجی، تسهیلات، نیروی انسانی و ... را دربر می‌گیرد و بسترهای نهادی جامعه مثل قوانین و مقررات، همچنین بار روانی موجود در جامعه بر هر یک از این شاخص ‎‌ها تاثیر می‌‎‌گذارد .

بهبودی خاطرنشان کرد:  یکی از الزامات رونق و توسعه اقتصادی تسهیل فضای کسب و کار است تا به دنبال آن سرمایه ‌گذاری ‎‌های انجام گرفته اثرگذاری خود را نشان دهد؛ بنابراین یکی از وظایف مهم مدیریت عالی استان بهبود فضای کسب و کار است .

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌‎‌ریزی آذربایجان ‎ شرقی با بیان اینکه پروتکل ‎‌ها و استانداردهای بین ‎ المللی کسب و کار در دنیا به صورت کاملا مشخص تعریف شده‌اند ولی ما به دلیل هم ‎ پیوندی ‎‌های ضعیف با عرصه جهانی نتوانسته ‎‌ایم این استانداردها را اعمال و رعایت کنیم، افزود: الزامات هم ‎ پیوندی با جهان خود به خود منجر به پیاده ‎‌سازی استانداردهای بین ‎ المللی و در نتیجه شفافیت فضای کسب و کار می‌‌‌شود .

 

 

ارسال نظر