کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۴۲۵

تاجیکستان مرز افغانستان را بمباران کرد

منابع خبری افغانستان اعلام کردند محل حضور طالبان در استان شمالی تخار افغانستان توسط جنگنده‌های تاجیکستانی بمباران شده است. به گزارش خبرگزاری طلوع، بمباران استان تخار پس از حمله طالبان به جنوب این کشور و کشته شدن دو سرباز مرزی انجام شده است.. در این بمباران هشت نیروی طالبان کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. تاجیکستان و افغانستان 1400 کیلومتر مرز مشترک دارند.

ساخت پایگاه هوایی جدید در قطر

جانشین فرمانده نیروی هوایی قطر بدون ذکر جزئیات، از ساخت پایگاه هوایی جدید به نام پایگاه هوایی تمیم خبر داده است. به‌گزارش العرب، پایگاه هوایی العدید (محل استقرار نیروهای امریکایی) و نیز پایگاه هوایی دوحه هم برای فرود هواپیماهای پیشرفته و مدرن توسعه پیدا خواهد کرد. حدود10هزار نظامی و دست‌کم یکصد هواپیمای نظامی امریکایی در پایگاه هوایی نظامی العدید در 30 کیلومتری جنوب غربی دوحه مستقر هستند.

ائتلاف 4 حزب مخالف کردستان عراق

سرانجام چهار حزب مخالف دولت اقلیم کردستان عراق پس از چندین نشست اعلام کردند برای تشکیل یک ائتلاف جدید کردی برای مشارکت در روند سیاسی عراق به توافق رسیده‌اند. به‌گزارش ایرنا، احزاب جنبش تغییر، جماعت اسلامی، اتحاد اسلامی و ائتلافی برای دموکراسی و عدالت اعلام کردند برای مشارکت در پروسه سیاسی جدید عراق ائتلاف می‌کنند. این احزاب در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی با دو حزب حاکم دموکرات و اتحادیه میهنی اختلاف‌ دارند.

رهبر داعش در افغانستان کشته شد

سعد ارهابی رهبر داعش در افغانستان، در عملیات هوایی نیروهای بین‌المللی و نیروهای افغان در شرق افغانستان کشته شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این عملیات در منطقه خوگیانی ولایت ننگرهار اجرا شده و در پی آن، سعد ارهابی مشهور به ابوسعید اوروکزی، رهبر داعش در افغانستان کشته شده است.

اردوغان یک کاخ دیگرمی‌سازد

رییس‌جمهور ترکیه گفته یک کاخ ریاست‌جمهوری در منطقه اخلاط در کرانه شمال غربی دریاچه وان می‌سازد. به گزارش حریت، رجب طیب اردوغان در مراسمی به مناسبت سالگرد ملازگرد در استان موش گفته این عمارت به مساحت ۱۰۷۱متر مربع با فضای باز به مساحت ۱۰هکتار ساخته می‌شود. اردوغان در آنکارا هم یک کاخ با هزینه میلیاردها دلار ساخته است. او همچنین یک کاخ دیگر در منطقه مارماریس ساخته که ۳۰۰ اتاق دارد و در آن تدابیر شدید امنیتی اجرا می‌شود. قطع صدها درخت به دلیل ساخت این کاخ انتقادات شدیدی به همراه داشت.

 

ارسال نظر