روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۳۷

 ایران با تحریم به عنوان ابزاری ناصحیح مخالف است؛پاد| سفیران جدید کوبا، لهستان، غنا، شیلی و قبرس در تهران دیروز به‌طور جداگانه با رییس‌جمهور دیدار و استوارنامه‌های خود را تقدیم کردند. رییس‌جمهور در این دیدارها با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و سیاسی میان ایران با جهان پیرامونی از سفرای جدید این کشورها خواست تا در زمینه افزایش دامنه‌های تجاری و اقتصادی دوطرف تلاش کنند. روحانی در این دیدارها با تاکید بر اینکه تهران با تحریم به عنوان ابزاری ناصحیح و کهنه مخالف است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌های مستقل مخالف است. رییس‌جمهوری همچنین بهبود وضعیت مراودات بانکی با کشورهای یاد شده را خواستار شد.

 ایران موضوع رایزنی‌های وزیر خارجه امریکا در اروپا؛ایسنا| یک مقام وزارت خارجه امریکا گفت که ایران یکی از موضوعات اصلی رایزنی‌های رکس تیلرسون در سفر پیش روی وی به اروپا خواهد بود. این مقام ارشد وزارت امور خارجه امریکا با بیان اینکه «رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور قرار است در روزهای آینده به انگلیس، فرانسه، سوییس و لهستان سفر کند»، گفت که ایران موضوع بسیاری از رایزنی‌های تیلرسون در این سفرها خواهد بود. این مقام وزارت خارجه امریکا که خواست نامش فاش نشود، افزود: به‌طور قطع ایران، بسیاری از رایزنی‌های تیلرسون را در دیدارهایش با متحدان‌مان در ناتو و شرکای اروپایی‌مان به خود اختصاص خواهد داد.

 برگزاری اجلاس سه‌جانبه کشورهای ضامن کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه؛ایرنا| دستیار ارشد وزیر خارجه در امور سیاسی، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سدات اونال معاون منطقه‌یی وزارت خارجه ترکیه در یک نشست مقدماتی در سوچی درباره آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری اجلاس کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه شرکت کردند. مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه در این نشست، آخرین هماهنگی‌ها در مورد برگزاری اجلاس گفت‌وگوی ملی سوریه که در دهم بهمن‌ماه جاری در سوچی برگزار می‌شود را به عمل آوردند.

 اقتدار نظام در مدیریت اغتشاشات اخیر به جهانیان اثبات شد؛مهر| وزیر اطلاعات گفت: اقتدار نظام در مدیریت اغتشاشات اخیر به جهانیان اثبات شد. سیدمحمود علوی دیروز در نشست شورای اداری چهارمحال‌و‌بختیاری اظهار داشت: مدیریت اغتشاشات اخیر بیانگر اقتدار و عظمت نظام است. او عنوان کرد: باید علل این حوادث بررسی شود و از وقوع این‌گونه حوادث در آینده جلوگیری شود. وزیر اطلاعات بیان کرد: اجرای عدالت، تامین امنیت و معیشت مردم از وظایف حکومت اسلامی است و باید مشکلات مردم در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها حل شود.

 انتخاب اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ایرنا| اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه دیروز، اعضای هیات عالی نظارت این مجمع را برای نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب کردند. بر این اساس علاوه بر رییس مجمع و دبیر، مرتضی نبوی، محمدجواد ایروانی، حسین مظفر، احمد وحیدی، مجید انصاری، غلامرضا مصباحی‌مقدم، سیدمصطفی میرسلیم، علی آقامحمدی، احمد توکلی، محمدرضا باهنر، داوود دانش‌جعفری، غلامحسین دری‌نجف‌آبادی و ابراهیم رییسی به عنوان اعضای هیات عالی نظارت انتخاب شدند.

 مسوولان کشور برای حل مشکلات اقتصادی اقدام عاجل کنند؛فارس| آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه دیروز مساله اقتصاد و معیشت کشور را یکی از اولویت‌های اصلی کشور دانست و اظهار داشت: امروز دشمنان مشکلات اقتصادی کشورمان را به عنوان زمینه‌یی برای اعمال فشار و جلوگیری از پیشرفت‌های ملت ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند و ضرورت دارد همه مسوولان کشور برای حل معضلات اقتصادی و گرفتاری‌های معیشتی مردم اقدام عاجل کنند.

 «نوبخت» به رییس کمیسیون قضایی مجلس نامه نوشت؛ایسنا| رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌یی به رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خواستار حضور نمایندگانی از این کمیسیون برای رسیدگی به وضع زندانیان حوادث اخیر شد. در متن این نامه که علی نوبخت خطاب به ملکشاهی رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نوشته، آمده است: ضمن تشکر از اقدامات به عمل آمده پیشنهاد می‌شود، برای رسیدگی به وضع زندانیان حوادث اخیر کشور و جهت تقویت کمیته حقیقت‌یاب مجلس نماینده یا نمایندگانی از کمیسیون بهداشت و درمان نیز حضور داشته باشند.

 

ارسال نظر