اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۷۳
اخبار

تعداد رسیدگی به شکایات اصناف

تعداد کل بازرسی‌ها از صنوف تهران در آبانماه سال جاری ۴۳هزار و ۴۹۴ فقره بود که ۷هزار و ۳ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۱۲میلیارد و ۷۰۳میلیون ریال تشکیل شده است. به گزارش پایگاه خبری اتاق اصناف ایران، در آبانماه امسال ۳هزار و۹۴۲ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۷۰درصد در بخش کالا و ۳۰درصد در بخش خدمات بود. از مجموع شکایات دریافتی ۳درصد به صورت حضوری، ۹۵درصد تلفنی و ۲درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است. در عین حال پس از بررسی‌های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۳هزار و ۹۰۴ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذی‌ربط ارسال شده است. همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۲درصد منجر به رضایت شاکی، ۴۶درصد متخلف، ۵۰ درصد غیرمتخلف و ۲درصد در دست بررسی است. طبق گزارش واحد معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران، در آبان امسال بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب بود.

ضرورت حضور اصناف در مدیریت شهری

علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران روز گذشته با مرتضی الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. رییس اتاق اصناف ایران در این دیدار گزارشی از مهم‌ترین مسائل مبتلابه اصناف در شهر تهران و کلان‌شهرهای ایران را با عضو شورای اسلامی شهر تهران در میان گذاشت و گفت: اگر با تعامل شورای شهر و اصناف برای این مسائل چاره‌اندیشی شود، مدل اجرایی تهران به تمامی کلان‌شهرها و شهرستان‌های کشور تسری خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری اتاق اصناف ایران، علی فاضلی تاکید کرد که عدم حضور نمایندگان اتاق اصناف در مدیریت شهری، ایجاد و گسترش بی‌رویه مجتمع‌های تجاری بدون نیازسنجی و وجود نزدیک به یکصدهزاربنگاه اقتصادی بدون پروانه که بخشی بواسطه مسائل شهرداری پایان کار ندارند و مدیریت اصناف را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است. اوگفت: اتاق اصناف آماده است تا با تشکیل کمیسیون اصناف در شورای شهر به کمک مدیریت شهری بیاید و مسائل اصناف که در زیبایی، امنیت پایدار و مدیریت روان شهری نقش بسزایی دارند را مطرح و اولویت‌بندی کند.

 همچنین مرتضی الویری، عضو شورای شهرتهران از پیشنهاد رییس اتاق اصناف استقبال کرد و گفت: امروز فرصت بسیار خوبی برای مدیریت شهری فراهم آمده است تا مسائل مبتلابه اصناف به عنوان بخش بزرگی از جامعه را شناسایی و با مشارکت آنها رفع نماید. الویری افزود: ۲۱عضو شورای اسلامی شهرتهران و ۳۰نماینده شهر تهران گروه ۵۱ نفره‌یی را برای هم اندیشی و کمک به حل مشکلات شهروندان تهرانی تشکیل داده است که پیگیری و تلاش خواهم کرد تا رییس اتاق اصناف ایران در این ساختار ورود کند. اوتاکید کرد: در زیر مجموعه یک یا چند کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران نیز نمایندگان اتاق اصناف در قالب کارگروه اصناف حضور خواهند یافت تا از نزدیک و به صورت کارشناسانه مسائل اصناف بررسی و چاره‌اندیشی شود. عضو شورای اسلامی شهرتهران با اشاره به گزارش سه ساعته رییس اتاق اصناف به جلسه رسمی شورای شهر تهران گفت: این نشست شناخت خوبی از اصناف و نقش آنها در مدیریت شهری و الزامات همکاری و مشارکت فعالانه آنها در اداره شهر به دست داد و شورا از آن بهره خواهد برد.

تقاضای مقام صنفی برای بازنگری تصمیم دولت

ایرنا  رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره ابلاغ هیات دولت درباره کاهش تعرفه واردات فولاد گفت: از دولت می‌خواهیم این تصمیم ناصحیح را اصلاح کند و تعرفه ناچیز 20درصدی صنعت فولاد را به حالت تعادل قبلی بازگرداند. محمود اسلامیان یادآوری کرد: میانگین تعرفه فولاد در سال گذشته حدود 20درصد بوده است که در مقایسه با میانگین تعرفه 45درصدی صنعت خودرو و اکثر صنایع تکمیلی فولاد که از تعرفه‌های بالای 40درصد استفاده می‌کنند، برای فولاد معقول و کارشناسی شده بود. اسلامیان افزود: بر اساس نتایج مطالعات بین‌المللی به ازای یک اشتغال مستقیم در صنعت فولاد دستکم 25 اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود. به گفته او، اهمیت این صنعت آنچنان است که اتحادیه اروپا جریمه‌هایی برای صادرات برخی کشورها به این اتحادیه مقرر کرده که سهم فولاد ایران 57 یورو جریمه به ازای هر تن است.

اسلامیان ادامه داد: در دولت‌های گذشته اتفاقاتی در صنعت فولاد افتاده که از جمله آن چند برابر شدن نیروی انسانی در واحدهای فولادی بزرگ و همچنین صدور مجوزهای بی‌رویه و ساخت واحدهایی با ظرفیت پایین و غیراقتصادی است و به همین دلیل با وجود قیمت‌های جهانی به نسبت مناسب، بیشتر واحدهای فولادساز و نوردی با کمتر از نصف ظرفیت خود کار می‌کنند و تعدادی از این واحدها تعطیل شده‌اند. رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران رشد نامتناسب نرخ ارز با تورم را از مسائل مهم صنعت فولاد کشور دانست که موجب می‌شود، صنعت فولاد به حمایت تعرفه‌یی نیازمند باشد.

 

ارسال نظر