روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۱۳

تخفیف سود صادراتی برای صنایع الکترونیک

فارس| مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک از اعمال تخفیف سود صادراتی تا سقف ۵ درصد برای صادرکنندگان محصولات صنایع الکترونیک خبر داد. علی وحدت با تاکید بر اولویت طرح‌های صادراتی این صندوق گفت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک برای شرکت‌های فعال صنایع الکترونیکی که هم‌اکنون دارای طرح‌های جاری مورد حمایت صندوق هستند، در صورتی که موفق به صادرات شوند، تخفیف تا سقف 5درصد در سود تسهیلات در نظر گرفته است. او افزود: همچنین شرکت‌هایی که جهت توسعه بازار و ایجاد زمینه جهت صادرات محصول قصد شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی داشته باشند، صندوق صنایع الکترونیک تسهیلات نمایشگاهی اعطا می‌کند. او توضیح داد: برای تشویق و ترغیب صادرات صنایع الکترونیک به مشتریان طرف قرارداد صندوق که دارای تسهیلات جاری هستند، چنانچه تا زمان تسویه قرارداد در نمایشگاه‌های معتبر خارجی شرکت کنند به ازای هر بار شرکت به اندازه یک درصد و حداکثر تا سقف 3درصد در کارمزد تسهیلات اعطایی تخفیف داده می‌شود.

ارائه خدمات خودرویی در عراق

ایسنا| مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو از استقرار اکیپ‌های امدادی و ارائه خدمات خودرویی به زائران ایرانی در نجف و کربلا در ایام اربعین حسینی خبر داد. رضا حسینی اظهار کرد: با توجه به افزایش سالانه زائران کربلای معلی در ایام اربعین حسینی در سال جاری ۳۰۰ اکیپ امدادی برای ارائه خدمات در شهرهای مهران، شلمچه، چذابه و قصرشیرین در ایران و نجف و کربلا در عراق مستقر شده‌اند. او ادامه داد: این اکیپ‌ها شامل نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش، پایگاه و تعمیرگاه صحرایی (چادر امداد)، موتورسوار، امدادگر بالینی، امدادگر حمل، سرویس اتوکلیک و کانکس است که به فراخور برنامه‌ریزی صورت گرفته به شکل یک شیفت، دو شیفت و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند. مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو افزود: علاوه بر ۲۷ نمایندگی خدمات پس از فروش فعال در منطقه، 5چادر صحرایی برای سهولت دسترسی مشتریان به خدمات تعمیرگاهی در این مناطق دایر شده و آماده خدمت‌رسانی است.

شیوه تشخیص سیگار جعلی مشخص شد

ایسنا| شیوه تشخیص و تفکیک برندهای جعلی محصولات دخانی در مدل‌های مختلف اعلام شد. در نامه‌یی که از سوی علی‌اصغر مرزی، رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت دخانیات کشور به روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ شده مشخصات سیگارهای جعلی و تفاوت آنها با سیگارهای اصلی اعلام شده تا بازرسان سراسر کشور هنگام بررسی سیگارهای عرضه شده یا در حال حمل بتوانند سهل و سریع‌تر سیگارهای جعلی و قاچاق را تشخیص داده و ضبط کنند. این دستورالعمل به معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و انجمن تولید‌کنندگان، واردکنندگان و صادر‌کنندگان کالای دخانی رونوشت داده شده تا شیوه تشخیص و تفکیک برندهای جعلی محصولات دخانی اعلام شود.

توجه به الزام‌های محیط زیستی در شهرک‌ها

ایسنا| مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ضرورت دارد، زون‌بندی‌های شهرک‌ها رعایت شود تا فعالیت‌های صنعتی در تعارض با محیط زیست قرار نگیرد، زیرا در این صورت پس از طرح شکایت، تولیدکننده و شرکت‌های استانی دچار مشکل می‌شوند. محمد لطفی‌معز اظهار کرد: ساختار برنامه‌ریزی به گونه‌یی است که در هر حوزه دیگری هم فعالیتی صورت گیرد تعیین جزئیات و چگونگی عملیاتی شدن آن با معاونت برنامه‌ریزی است؛ بنابراین چنانچه این حوزه متشکل از افرادی خلاق باشد؛ بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. او با اشاره به مشکلات و موانع موجود در روند واگذاری‌ها بیان کرد: چنانچه زمینی از ارگان دیگری به شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها انتقال می‌یابد اما هنوز سند مالکیت آن صادر نشده یا زمینی مشاع بوده است اما هنوز تعیین حدود و مرزبندی نشده باشد راهکار معقولانه، عدم واگذاری آن به متقاضی سرمایه‌گذاری است تا بدین‌ترتیب بسیاری از هزینه‌های دعاوی کاهش یابد. لطفی‌معز با بیان اینکه باید زون‌بندی‌ها یعنی شبکه‌بندی و تقسیم‌بندی زمین بر اساس نوع صنایع قابل استقرار در آن را رعایت کرد، تصریح کرد: ضرورت دارد زون‌بندی‌ها در شهرک‌ها رعایت شود تا فعالیت‌های صنعتی در تعارض با محیط زیست قرار نگیرد، زیرا در این صورت پس از طرح شکایت، تولیدکننده و شرکت‌های استانی دچار مشکل می‌شوند و آنچه به عنوان واگذاری و درآمدزایی از آن یاد می‌شود در آینده تبدیل به موضوعی خسارت‌زا خواهد شد. لطفی‌معز گفت: معاونان برنامه‌ریزی در صورت نوآوری، خلاقیت و ارائه راهکارهای منسجم بیش از آنچه برنامه‌ریز باشند، می‌توانند برنامه‌ساز باشند.

برنج در صدر کالاهای وارداتی

تسنیم| بر اساس آمارهای تجارت خارجی کشور تا پایان مهر ماه سال جاری، واردات بیش از یک‌میلیارد دلار برنج به کشور باعث شد این محصول در صدر فهرست کالاهای وارداتی ایران قرار گیرد، در همین حال حجم برنج وارد شده به‌ لحاظ وزنی بیش از یک‌‌میلیون تن است که به این ترتیب هر کیلو برنج با قیمت حدودی یک‌‌دلار وارد کشور شده است. از آنجا که برنج با ارز مبادله‌یی وارد کشور می‌شود، قیمت برنج وارداتی برای هر کیلو 3500 تومان است. بر این اساس واردات برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل به ‌لحاظ ارزش با رشد 96درصدی مواجه شده است. واردات برنج به ‌لحاظ وزنی رشد 75درصدی را تجربه کرده است. گفتنی است، حقوق ورودی برنج در ماه‌های اخیر از 40 به 26درصد کاهش یافته است.

 

 

ارسال نظر