ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۷۴

حمایت شهرداری از تولید وسایل نقلیه برقی در کشور

شهردار تهران از برگزاری جلسه‌یی با شرکت‌های ساخت موتورسیکلت در دو هفته آینده خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم تا خط تولید این کارخانه‌ها را از محصولات با سوخت بنزین به محصولات برقی تغییر دهیم. به گزارش فارس، محمدعلی نجفی شهردار تهران درخصوص برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوای تهران گفت: با مذاکراتی که با مسوولان وزارت نیرو داشتیم، قرار بر این شد که نیروگاه‌های اطراف تهران به‌ هیچ‌ عنوان از سوخت مازوت استفاده نکنند. وی افزود: چون درصد قابل‌توجهی از آلودگی هوای تهران در زمستان مربوط به مازوت مصرفی این نیروگاه‌هاست، وزیر نفت قول داده برای تامین گاز در زمستان با مشکلی مواجه نشوند. شهردار تهران رفت‌وآمد کامیون‌ها در شب را عامل دیگر آلودگی هوای تهران دانست و گفت: به‌دنبال برقی کردن اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها در شهر تهران هستیم. نجفی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی هر دو طرح تامین منابع مالی است، اظهار کرد: برای ترغیب مردم به استفاده از اتومبیل و موتورسیکلت‌های برقی باید وام‌های ارزان‌قیمت تخصیص داده شود و البته ما‌به‌التفاوت سود بانکی این طرح‌ها باید از محلی تهیه شود. به گفته شهردار تهران، برای تهیه موتورسیکلت‌های برقی که قیمت بالاتری دارند باید تسهیلاتی ارائه شود، این موتورسیکلت‌ها حدود 10 میلیون تومان قیمت دارد. نجفی از برگزاری جلسه‌یی با شرکت‌های ساخت موتورسیکلت در دو هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا خط تولید این کارخانه‌ها را از محصولات با سوخت بنزین به محصولات برقی تغییر دهیم. نجفی درخصوص بهبود شرایط حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: برای وارد کردن 2 هزار واگن متروکه که هزار واگن آن سهم تهران است تا اوایل آبان ماه با انجام مناقصه‌یی میان شرکت‌های بین‌المللی و همکاری شرکت‌های داخلی اقدام خواهیم کرد و تا آخر سال جاری تعدادی از این واگن‌ها وارد خطوط مترو می‌شوند.

خیابان ۱۷ شهریور به حالت قبلی خود برگردد

زهرا نژادبهرام عضو هیات‌رییسه شورای شهر با انتقاد از هرگونه دستکاری و مداخله‌ که تعادل محلات را برهم می‌زند، گفت: در برنامه داریم محلاتی مانند خیایان ۱۷شهریور که در معرض دستکاری قرار گرفته‌اند را شناسایی و مجدد شرایط را برایشان پایدار کنیم. به گزارش فارس، زهرا نژادبهرام گفت: در تمام بحث مدیریت شهری انسان باید محور توسعه و توجه قرار گیرد و در سیاست‌گذاری‌ها به این مقوله انسانی و اخلاقی توجه بیشتری شود. وی ادامه داد: زمانی که انسان محور توسعه نباشد مدیران شهری فقط به‌دنبال ساختن پل و برج می‌روند و نگاه کمتری به انسانیت می‌کنند در نتیجه حاصل کار چیز دیگری می‌شود که انتظارش را نداریم. عضو هیات‌رییسه شورای شهر گفت: ما در این رابطه قوانین بسیاری داریم و در تولید قانون خیلی هم موفق هستیم اما مشکل در اجرای قانون و نظارت بر اجرا است که تاکنون کمتر بوده و نظارتی بر نحوه اجرای قانون نمی‌شود. عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر افزود: بنابراین بهتر است در تمام تصمیم‌های آینده از هرگونه دستکاری و مداخله‌یی که تعادل را بر هم می‌زند، پرهیز کرد. نژادبهرام ادامه داد: برهمین اساس در برنامه داریم محلاتی که در معرض دستکاری قرار گرفته‌اند شناسایی کرده و مجدد شرایط را برای‌شان پایدار کنیم. به‌عنوان مثال خیابان 17شهریور که براثر مداخله غیرکارشناسانه آسیب دیده و حتی وضعیت سکونت، کسبه و اشتغال آن هم تحت‌الشعاع قرار گرفته و دچار چالش شده باید به حالت تعادل خود برگردد تا زندگی در آن جاری شود. عضو هیات رییسه شورای شهر گفت: در واقع هویت محلی در برخی محلات شهر به‌دلیل تغییرات نامتوازن دچار چالش جدی شده است و به همین دلیل نوسازی و بهسازی محیطی که مردم در آنجا زندگی می‌کنند و اکنون با استانداردها فاصله بسیاری گرفته اهمیت دارد.

دوره آموزشی برای رانندگان خودروهای توقیفی

سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت نیز اظهار کرد: به تمام ستادهای ترخیص در تهران دستور دادیم که تمام رانندگان خودروهایی که به‌دلیل تخلف توقیف شده‌اند حتما قبل از ترخیص خودرو یک دوره آموزشی ببینند و سپس خودرو ترخیص می‌شود. این موضوع لازم‌الاجراست و تمام ستادهای ترخیص ملزم به اجرای آن هستند.

رییس پلیس پایتخت در عین حال از برخورد توأم با اغماض و گذشت پلیس با خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی نیز خبر داد و گفت: به مناسبت هفته ناجا دستور دادیم تا تمام خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی که فاقد منع قضایی هستند با اغماض، ترخیص شوند.  رحیمی افزود: البته ما نمی‌توانیم جریمه‌یی را بخشیده یا دستور قضایی را نقض کنیم اما می‌توانیم تا جایی که ممکن است با اغماض با این افراد برخورد کنیم.

 

ارسال نظر