اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۴۷

مرگ ۲۱ هزار نفر درتصادفات شهریور ماه ۱۰ سال گذشته

تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی براساس آمارهای موجود در شهریور ماه بیش از ماه‌های دیگر است و تعداد تلفات رانندگی در این ماه در ۱۰سال گذشته به بیش از ۲۱هزار نفر می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی در شهریور ماه‌های ۱۰سال اخیر طبق آمارهای موجود، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در سال ۱۳۸۶ با دو هزار و ۴۳۷ و کمترین آن در سال ۱۳۹۵ با یک هزار و ۷۱۱نفر گزارش شده است.

بر این اساس هر چند طی ۱۰سال اخیر شاهد کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در شهریور بوده‌ایم و این آمار از دو هزار و ۴۳۷کشته در سال ۱۳۸۶ به یک هزار و ۷۱۱کشته در سال ۱۳۹۵ رسیده است؛ اما تلفات تصادفات در شهریور ماه همچنان رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد و تعداد تلفات آن بیش از ماه‌های دیگر سال و حتی بیش از ایام نوروز است. با اجرای قوانین رانندگی، رعایت نظم و انضباط همچنین کنترل سرعت می‌توان تا حد زیادی مانع از تصادفات رانندگی منجر به فوت شد.

کارت‌های اعتباری بیش از ۲۰۰ هزار امریکایی هک شد

شرکت اکویفکس امریکایی اعلام کرد: در یک حمله هکری به مصرف‌کنندگان امریکایی ۲۰۹هزار کارت اعتباری شهروندان این کشور مورد دستبرد قرار گرفته است. به گزارش یو اس تودی. شرکت اکویفکس امریکا که در زمینه کارت‌های اعتباری فعالیت دارد، اعلام کرد: برآورد می‌شود، اطلاعات شخصی ۱۴۳میلیون مصرف‌کننده امریکایی توسط هکرها مورد سرقت قرار گرفته باشد.

در همین حال اکویفکس اعلام کرد در اوسط ماه مه ‌تا جولای سال جاری میلادی دسترسی غیرمجاز به اطلاعات تقریبا ۴۴درصد از جمعیت امریکا شامل اسامی آنها، شماره‌های تامین اجتماعی، تاریخ تولد، آدرس و شماره گواهینامه آنها مورد دستبرد اینترنتی قرار گرفته است.

ضمن اینکه هکرها موفق شدند تقریبا به ۲۰۹هزار شماره کارت اعتباری امریکایی‌ها دسترسی پیدا کنند. همچنین اکویفکس در گزارش خود آورده که دسترسی به اطلاعات شخصی برای برخی از شهروندان بریتانیایی و کانادایی هم به صورت غیرمجاز توسط این هکرها شناسایی شده است.

 سهم ۲۰ درصدی هزینه تامین مالی از قیمت خودرو

رییس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق بازرگانی تهران می‌گوید ۲۰ درصد از هزینه تولید هر خودرو به تامین مالی مربوط می‌شود.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایبنا درباره دستورالعمل بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی که از روز شنبه ۱۱شهریور ماه اجرایی شده است، گفت: نرخ سود سپرده‌های بانکی همچنین نرخ سود تسهیلات در کشور بالاست.

وی به نرخ تسهیلات کشورهای رقیب در زمینه تولید خودرو اشاره کرد و افزود: درحالی که نرخ سود تسهیلات برای تولید در چین تا ۴درصد، در اروپا یک درصد و در ژاپن یک درصد است اما این رقم در ایران ۱۸درصد تعیین شده است.

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه هزینه تامین مالی تولید هر خودرو در ایران ۲۰درصد است، توضیح داد: اگر یک خودرو ۲۰میلیون تومان قیمت داشته باشد ۴میلیون تومان آن مربوط به هزینه‌های تامین مالی می‌شود که بسیار بالاست.

رییس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق بازرگانی تهران، نرخ سود بالای سپرده و تسهیلات را آفتی برای اقتصاد کشور دانست و افزود: درحال حاضر هر فردی سرمایه داشته باشد به جای کار و تولید ترجیح می‌دهد در بانک‌ها سپرده‌گذاری کند و از آنجا که با این نرخ‌ها نمی‌توان کالای رقابتی تولید کرد، بسیاری از واحدها توان بازپرداخت تسهیلات دریافتی را نخواهند داشت.

نجفی‌منش با استقبال از کاهش نرخ سود سپرده‌ها پیشنهاد داد که بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر در فواصل یک تا 3ماهه نرخ سود را بازنگری کند تا نرخ‌های سپرده و تسهیلات به سطح جهانی کاهش یابد. وی با انتقاد از رفتار برخی بانک‌ها در رقابت برای جذب سپرده‌های بیشتر با نرخ بالاتر قبل از ۱۱شهریور ماه گفت: رفتار این بانک‌ها باعث فاجعه در اقتصاد می‌شود زیرا سرمایه‌ها باید به سمت کارهای مولد و تولیدی سوق داده شود.

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان خودرود در پایان با تاکید بر لزوم واقعی شدن نرخ ارز اظهار کرد: در صورتی که به دو مقوله کاهش نرخ سود بانکی و واقعی شدن نرخ ارز نپردازیم، گرفتاری‌های اقتصادی کشور هیچگاه حل نخواهند شد.

بخشنامه نرخ سود به فعالیت جزیره‌ای بانک‌ها پایان داد

یک کارشناس بانکی گفت: بخشنامه نرخ سود بانک مرکزی از فعالیت جزیره‌یی بانک‌ها جلوگیری کرد.

سیاوش زراعتی در گفت‌وگو با ایبنا با بیان اینکه کاهش نرخ سود و اجرای دستورالعمل جدید بانک مرکزی باعث ایجاد نظم و انضباط شده است، تاثیر این موضوع بر بازارها را «مثبت» ارزیابی کرد.

وی درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازارهای طلا، مسکن، ارز، اوراق بدهی و اجاره‌بها گفت: این موضوع نظم و انضباط پولی را افزایش می‌دهد که در‌خور تحسین است.

وی افزود: اجرای این دستورالعمل علاوه بر اینکه شرایط را از نابسامانی پیشین خارج می‌کند، مانع جزیره‌یی عمل کردن بانک‌ها نیز می‌شود؛ همچنین اجرای این دستورالعمل منجر به رونق اقتصادی خواهد شد. وی تاکید کرد که تاثیر اجرای دستورالعمل کاهش نرخ سود بانکی بر شرایط اقتصادی و بازارها قطعا مثبت خواهد بود. براساس دستورالعمل بانک مرکزی، نرخ سود سپرده‌های بانکی از روز شنبه ۱۱شهریور ماه برای سپرده‌های یک ساله ۱۵درصد و سپرده‌های کوتاه‌مدت ۱۰درصد است و بانک‌ها نمی‌توانند سپرده‌های بانکی را با نرخ بالاتر جذب کنند.

 

ارسال نظر