در شهر

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۱۸

هیات ‌رییسه شورای‌ شهر پنجم امروز مشخص می‌شود

محسن هاشمی‌رفسنجانی، منتخب مردم تهران در شورای ‌پنجم از انتخاب هیات رییسه شورا در جلسه شنبه اعضای شورا خبر داد.

به گزارش ایلنا، هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه کاندیدای ریاست شورای پنجم خواهد شد به تجربیات خود در مجلس و شرکت بهره‌برداری از مترو اشاره کرد و گفت: شنبه به ‌صورت جدی در جلسه شورا به بحث هیات رییسه شورای پنجم خواهیم پرداخت و تصمیم نهایی گرفته خواهد شد. البته جز من سایر اعضای شورای پنجم همچون آقای امینی نیز سابقه طولانی دارند. او ادامه داد: آقایان الویرى، مسجدجامعى، رسولى، میرلوحى و امینى از پتانسیل‌های پست ریاست شوراى ‌شهر هستند. برای مثال، امینی خود نایب‌رییس مجلس بوده و برای من مایه خجالت است که میان این افراد کاندیدا هستم.

منتخب شورای پنجم مردم تهران با تشکر از فعالیت شورای‌ چهارم افزود: علت اینکه کاندیدای شهرداری تهران نشدم این بود که ما با اجماع کار می‌کنیم و نظر این بود که کسی از شورا خارج نشود. من هم به این تصمیم احترام گذاشتم و خواستم معرفی نشوم.

وی متذکر شد: البته افراد دیگری هستند که پتانسیل شهردار شدن را داشتند. مثل آقای الویری و خانم صدراعظم‌ نوری و رسولی‌. البته من این پتانسیل را در خود می‌دیدم و انگیزه داشتم اما به نظرات جمع احترام گذشته و داوطلب نشدم. منتخب مردم در شورای پنجم در پاسخ به این سوال که بدهی‌های شهرداری را چقدر برآورد می‌کنید، افزود: تخمین زده می‌شود، بدهی‌های بالفعل شهرداری نزدیک به ۲۵هزارمیلیارد تومان است. فراموش نکنیم، شهرداری بدهی‌های بالقوه‌یی هم دارد. پروژه‌های کلنگ ‌خورده که هنوز به اتمام نرسیده‌اند، بدهی بالقوه محسوب می‌شوند. او ادامه داد: می‌توان تخمین زد بیش از ۲۰هزارمیلیارد تومان بدهی بالقوه داریم و با حساب تورم به ۳۰هزارمیلیارد هم خواهد رسید.  

سند بدهی دولت به شهرداری موجود است

قدرت‌الله گودرزی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه سند بدهی‌های دولت به شهرداری موجود است، گفت: شهردار منتخب تهران می‌تواند براساس این اسناد معتبر میزان بدهی‌ها را دریابد.

به گزارش مهر، قدرت‌الله گودرزی در پاسخ به اینکه نجفی، شهردار منتخب شورای پنجم معتقد است نه تنها دولت به شهرداری بدهکار نیست بلکه طلبکار هم هست، نظر شما درباره این اظهارنظر چیست، گفت: سند بدهی‌ها موجود است و این اسناد همه معتبر هستند و بر مبنای آنها طلب ما حدود ۱۹هزارمیلیارد تومان است. وی توضیح داد: ما اعلام کردیم ۵۰‌ درصد در حوزه بافت فرسوده برابر قانون از سال ۸۶، ۵۰‌ درصد یارانه بلیت اتوبوس و مترو، ۶۰‌ درصد جرایم راهنمایی و رانندگی، بدهی بابت عوارض مستمر و یک میلیارد دلاری که مجلس تصویب کرده و... بدهی‌های دولت به شهرداری است که همه مستنداتش موجود است. گودرزی ادامه داد: ۱۹هزارمیلیاردی که عنوان کردیم، دقیق است و این رقم واقعی بدهی دولت به شهرداری است، ما حتی با نوبخت جلسه گذاشتیم و قرار شد آنها مبالغی را تا پایان سال ۹۵ بدهند که بسیاری از آن محقق نشد. معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به بدهی ۴هزار و ۵۰۰ میلیونی شهرداری به دولت که نجفی عنوان کرده بود، افزود: عددی که دوستان اعلام کردند شاید منظورشان بدهی ما به بانک‌ها باشد، ما هم البته این بدهی را قبول داریم و اعلام کردیم اما مبلغ بدهی ما خیلی کمتر است که عنوان شده است. گودرزی در پاسخ به اینکه چرا تاکنون به صورت رسمی پاسخ نجفی را نداده‌اید، گفت: بدهی ۱۹هزارمیلیاردی چیزی است که واقعیت دارد و اسنادش موجود است، بارها هم اعلام کرده‌ایم اما چیزی که واقعیت ندارد دلیلی هم ندارد پاسخ دهیم. این بدهی‌ها مستند نیست.

برخورد پلیس با استیکرهای غیرمجاز روی خودروها

سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از برخورد پلیس با خودروهایی که اقدام به نصب برچسب‌های مغایر با فرهنگ و مزاحم دید کرده باشند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از پلیس راهور درخواست کرد تا با خودروهایی که برچسب‌ها و نمادهای مواد مخدر همچون ماری جوانا رویشان نصب شده، برخورد کند، موضوعی که سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز به انجام آن تاکید کرده است. سردار تقی مهری درباره خودروهایی که رانندگانشان اقدام به نصب برچسب‌های غیراخلاقی یا نماد موادمخدر و... روی بدنه‌اش کرده‌اند، افزود: برابر قانون، ماموران پلیس با خودروهایی که استیکرهای غیرمجاز رویشان نصب شده، برخورد خواهند کرد و این موضوع تنها محدود به نصب برچسب‌های موادمخدر نمی‌شود. وی با بیان اینکه برخی از این استیکرها دارای محتوای نامناسب و تبلیغ موادمخدر هستند، اظهار کرد: برخی دیگر از استیکرها نیز دید راننده‌ها را محدود کرده و ممکن است سبب وقوع حوادث رانندگی شود. از سوی دیگر اگر تزیینات خودرویی باعث شود تا شعاع نور و نور چراغ‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد نیز تخلف محسوب می‌شود و ماموران با آن برخورد خواهند کرد.

 

ارسال نظر