شاهچراغ در خون

۱۴۰۲/۰۵/۲۳ - ۰۱:۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۱۲۸۷۴
شاهچراغ  در خون

با گذشت بیش از ۹ماه از حادثه قبلی، یک بار دیگر خبر حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در راس اخبار خبرگزاری‌ها قرار گرفت. حادثه‌ای که ۴شهید شامل ۲زائر و ۲خادم بر جای گذاشت و بر اساس اعلام صداوسیما داعش مسوولیت آن را به عهده گرفته است. در جریان این حمله ابتدا، 2 نفر تروریست مسلح تلاش کردند از باب المهدی وارد حرم شوند که با مقاومت مردم امکان ورود پیدا نکرده و در محوطه باقی ماندند.

تروریست‌ها در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند که منجر به شهادت ۴ تن و مجروحیت 7 نفر دیگر شد . نهایتا یکی از تروریست‌ها دستگیر شده و فرد دوم متواری می‌شود.بلافاصله پس از وقوع حادثه استاندار فارس و مقامات امنیتی استان، زمان وقوع این حادثه را ساعت ۱۹ روز گذشته اعلام کردند.  اما دقایقی پس از انتشار اخبار اولیه خبرهای تکمیلی هم یکی‌یکی از راه رسیدند.نورنیوز پایگاه خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی درباره جزییات این حادثه نوشت: «عوامل این حادثه دو نفر از اتباع بیگانه بودند که قصد داشتند از باب المهدی وارد حرم بشوند اما پس از آنکه مامورین حفاظتی به آنها مشکوک می‌شوند اقدام به درگیری می‌کنند.یکی از این دو تروریست که با سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی کرده بود پس از ورود به محوطه حرم دستگیر شده اما فرد دوم متواری شده است.»

به دنبال حمله تروریستی دوباره به حرم شاهچراغ (ع) در شامگاه یکشنبه ۲۲ مرداد درهای این حرم مطهر بسته شد و کل اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است. از سوی دیگر، پس از حادثه تصویر یکی از تروریست‌های دستگیر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها وایرال شد. بر اساس روایت‌های اولیه، ۴نفر از ایرانیان در اثر این حادثه تروریستی شهید شدند که ۲نفر از آنها را خادمان حرم احمد بن موسی تشکیل می‌دادند. ضمن اینکه تعداد مجروحان این حادثه تروریستی هم ۷نفر اعلام شد. اسماعیل مقدس ۳۹ ساله، محمد حسین زارع ۲۵ساله، عباس عباسی ۶۹ساله، علی کاظم کرم‌علی ۵۴ ساله، غلامعباس عباسی، محمد جهانگیری و امیر زارع ۲۳ساله افرادی بودند که خبرگزاری‌ها نام آنها را به عنوان مجروحان این حادثه قرار دادند.

   دستورات وزیر کشور به استاندار فارس  در پی حمله تروریستی به شاهچراغ

در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، وزیر کشور ضمن تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد.احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه به عمل آورند.وزیر کشور به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه‌های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

   دستورات وزیر کشور به استاندار فارس  در پی حمله تروریستی به شاهچراغ

در پی این حمله، وزیر کشور ضمن تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد. احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد. وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه به عمل آورند.وزیر کشور به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه‌های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

   بررسی حادثه شاهچراغ  در کمیسیون امنیت ملی مجلس

در شرایطی که هنوز اخبار مقدماتی درباره ابعاد گوناگون این حادثه منتشر شده بود، نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی موضوع در کمیسیون مطبوعش خبر داد و گفت: طبق آخرین اخباری که کسب کرده‌ام داعش حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را برعهده گرفته است و همچنین این حمله تاکنون 1 شهید و 7 مجروح داشته است. نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی فوری حمله تروریستی شاهچراغ در کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد.

 ابراهیم عزیز که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به حمله تروریستی عصر دیروز به حرم شاهچراغ، اظهار داشت: روز دوشنبه این حمله تروریستی با فوریت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی خواهد شد و گزارش آن در اسرع وقت به اطلاع مردم ایران رسانده خواهد شد.

وی افزود: از دستگاه‌های ذیربط در حوزه امنیت از جمله وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، فراجا و... دعوت شده است تا در کمیسیون امنیت ملی حاضر شوند و آخرین گزارش‌های این حمله را ارایه کنند و سپس قرار است زوایای این حمله تروریستی بحث و بررسی شود.نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق آخرین اخباری که کسب کرده‌ام داعش حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را برعهده گرفته است و همچنین این حمله تاکنون 1 شهید و 7 مجروح داشته است.

 

   عامل حادثه تروریستی تکفیری است

با فروکش کردن التهابات اولیه مقامات امنیتی استان به تشریح بیشتر ابعاد حادثه پرداختند. اسماعیل قزل‌سفلی، معاون سیاسی استانداری فارس گفت: یک عامل تکفیری با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

او ادامه داد: در این حادثه تاکنون یک نفر شهید و هشت نفر دیگر مجروح یا مصدوم شده‌اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند. یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر و در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد.هم‌اکنون وضعیت حرم مطهر عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد. مردم اخبار موثق و درست را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و به اخبار جعلی شبکه‌های مجازی توجه نکنند.

 

ارسال نظر