هواشناسی؛ صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۲۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۲۲۲۵
هواشناسی؛ صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

کارشناس سازمان هواشناسی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی، گلستان، مازندران و سمنان خبر داد.

فریبا گودرزی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای امروز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه خاطرنشان کرد: امروز در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز مانند استان‌های البرز، تهران، سمنان و سواحل دریای خزر و شمال شرق رگبار و رعدوبرق و وزش باد و کاهش نسبی دما همچنین برای شمال غرب بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای امروز که در حد هشدار نارنجی است در خراسان رضوی و خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و دامنه‌های استان‌های مازندران و گلستان بارش‌ها بیشتر است. اختلال در سفرها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیرها در این مناطق پیش‌بینی شده است و هم‌وطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه، بارش‌های پراکنده‌تر در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و اردبیل و خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و روز شنبه این سامانه بارشی به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

گودرزی از ورود سامانه بارشی جدید در روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: مجدد نیمه غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب کشورمان بارندگی در پی خواهند داشت.

وی افزود: فردا جمعه در شرق کشور وزش بادهای شدید در پیش است و از امروز تا روز یکشنبه در نیمه غربی و از یکشنبه تا دوشنبه در نیمه غربی روند افزایش نسبی دما در پیش است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای استان تهران نیز ادامه داد: امروز در برخی ساعات افزایش ابر و گاهی باد شدید و احتمال وقوع رگبارهای پراکنده را دارد؛ اما از بعدازظهر امروز شاهد کاهش ابرها هستیم. امروز بیشینه دما در تهران به ۲۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

ارسال نظر