کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۹۶

تمام پالایشگاه‌های کشور در شرایط عادی هستند

ایلنا| تمامی پالایشگاه‌های کشور در شرایط عادی به‌سر می‌برند و به فعالیت خود طبق روال ادامه می‌دهند.طبق آخرین پیگیری‌های ایلنا، تمامی پالایشگاه‌های کشور در شرایط عادی بسر می‌برد و به فعالیت خود طبق روال ادامه می‌دهند.خاطرنشان می‌شود، در تمام نقاط کشور هیچ پالایشگاهی شات‌داون نداده است.از بامداد روز چهارشنبه در حملات موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران، چند پایگاه نیروهای امریکایی در عراق مورد اصابت قرار گرفت.

پیش‌تر مقامات امریکایی اعلام کرده بودند که اگر ایران همچنان به امریکا و متحدان ما حمله کند، باید سنگین‌ترین قیمت‌ها را بپردازد که شامل نابودی پالایشگاه‌های نفتی آنها نیز می‌شود.

تصویب آیین‌نامه حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفتی

شانا| آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، در نشست امروز (چهارشنبه، ۱۸ دی‌ماه) هیات دولت تصویب شد.

این آیین‌نامه که همسو با جلوگیری از خام‌فروشی، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد ارزش افزوده بالا در صنعت نفت مصوب شد، به نحوی تنظیم‌شده که وزارت نفت از طریق اعطای تنفس خوراک (عدم دریافت بهای خوراک در سال‌های اول و تعویق آن به سال‌های دورتر) اوراق بهادار جذابی را منتشر کند که مالکان نقدینگی ترجیح دهند به جای سپرده‌گذاری در بانک، در این اوراق سرمایه‌گذاری کنند.مطابق این آیین‌نامه، وزارت نفت به‌منظور اطلاع‌رسانی صحیح به عموم مردم برای جلب مشارکت در سرمایه‌گذاری در طرح‌های موضوع قانون، مکلف است نسبت به انتشار متن قانون و آیین‌نامه به همراه فرآیند اجرای ارسال درخواست سرمایه‌گذاری، نمونه گزارش‌های امکان‌سنجی فنی و اقتصادی طرح و... در تارنمای خود اقدام کند.

عرضه مکمل‌های بنزین مورد تأیید شرکت ملی پخش نیست

ایرنا| شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: عرضه مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین در جایگاه‌های سوخت مورد تأیید این شرکت نیست.

این روزها رانندگان در هنگام مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها با پدیده‌ای رو به رو می‌شوید که کارگران حاضر در جایگاه‌های سوخت در هنگام سوخت‌گیری اصرار دارند که از مکمل‌های بنزینی برای احتراق بهتر و همچنین حفاظت از موتور ماشین استفاده کنید.

اکنون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرده که این مکمل‌ها مورد تایید این شرکت نیست، زیرا بنزین عرضه شده براساس استاندارد تولید و در تمام جایگاه‌ها توزیع می‌شود.

بر پایه این اطلاعیه، فرآورده‌های نفتی توزیع شده به مواد افزودنی یا مکمل یا اکتان‌افزا از قبیل محلول، قرص و... نیازی ندارد و عرضه این مواد در جایگاه‌های سوخت کشور مورد تأیید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست.

 

ارسال نظر