افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۰۴:۲۱:۲۱
کد خبر: ۲۰۱۱۸۱

اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیروز با افزایش میانگین ۴۵درصدی نرخ کرایه تاکسی و 40 درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌های درون شهری برای سال آینده موافقت کردند. اعضای شورای اسلامی شهر تهران درصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نوبت عصر بررسی لوایح نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در دو بخش اتوبوس و تاکسی را در دستور کار داشتند که در بررسی نرخ بلیت تاکسی با اکثریت آرا با افزایش۴۵ درصد موافقت کردند. همچنین افزایش قیمت ۴۰ درصدی کرایه اتوبوس با اتفاق آرا به تصویب رسید. به این ترتیب، با ۲۰ رأی موافق پس از بررسی‌های صورت گرفته و بر اساس پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رقم ورودی اتوبوس عادی و تندرو هزار و ۸۰۰ تومان و یکسان خواهد بود. همچنین هر ۵ کیلومتر ۶۰۰ تومان بر روی قیمت بلیت افزوده می‌شود و افزایش ۵۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس‌های نوسازی شده نیز منتفی شد.

این افزایش قیمت از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد. در همین حال، اعضای شورای شهر تهران به شهرداری اجازه دادند، برای توسعه خط ۳ و ۶ مترو همچنین خرید اتوبوس، ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کنند. اعضای شورای شهر تهران در بررسی لایحه اعطای مجوز شهرداری تهران برای انتشار ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی تشکری هاشمی گفت: درباره ارایه مجوز به انتشار ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی تصمیم‌گیری می‌کنیم که بر این اساس ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای خط شش مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خط ۳ مترو در نظر گرفته شده است.

فروزنده معاون مالی شهرداری تهران در دفاع از این لایحه گفت: اوراق مشارکت برای سال آینده کارسازی خواهد شد و با توجه به شرایط تورمی هر کاری که امروز انجام بدهیم در بعد سرمایه‌گذاری به نفع ما و شهر است. وی با بیان اینکه ما بعد از تصویب این مصوبه باید با بانک مرکزی رایزنی کنیم، اظهار کرد: یکی از گام‌های مهم توسعه حمل و نقل عمومی اوراق مشارکت است. بر اساس این گزارش، اعضای شورای شهر تهران در نهایت با رأی مثبت خود به شهرداری اجازه دادند که نسبت به انتشار ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی اقدام کند.

 

ارسال نظر