در شهر

۱۴۰۰/۱۰/۰۹ - ۰۲:۲۹:۱۶
کد خبر: ۱۸۵۴۶۸

تبعیض در تعدیل بودجه  بورس آری، شهرداری نه

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران با تشریح جزییات جلسه سه‌شنبه شورای شهر و فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: حتی با اصلاح بودجه نیز منابع و اعتبارات‌مان تغییر زیادی نمی‌کند و دردی از شهر را دوا نخواهد کرد. به عنوان مثال، بودجه مترو باید از ۵۰ میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تغییر کند تا بتوانیم در شهر کاری انجام دهیم.

چمران در پاسخ به اینکه آیا این تغییر اتفاق خواهد افتاد یا خیر گفت: در زمینه بودجه بورس شاهد تحولات زیادی بودیم و اگر همین تعدیل برای شهرداری نیز انجام شود، انتظارات ما محقق خواهد شد. با این حال پیشنهادات خود را ارایه داده‌ایم و باید منتظر نظر مجلس بمانیم. او در گفت‌وگو با مهر، درباره رایزنی مجلس در زمینه اصلاح بودجه۱۴۰۱ کل کشور گفت: این جلسه با حضور عده زیادی از نمایندگان از جمله نایب‌رییس مجلس و روسای کمیسیون‌ها برگزار شد و بحث‌های مختلفی در خصوص بودجه ۱۴۰۱ شهرداری و حذف بسیاری از ردیف بودجه‌ها مطرح شد. وی افزود: در این جلسه به نمایندگان مجلس اعلام کردیم آنچه باید در بودجه شهرداری دیده می‌شده مدنظر قرار نگرفته و سهم شهرداری‌ها حتی از بودجه سال جاری نیز کمتر است. چمران با بیان اینکه نمایندگان مجلس نیز نسبت به کاهش بودجه شهرداری اذعان داشتند، بیان کرد: اما متاسفانه به دلیل اینکه بودجه به مجلس رفته، افزایش سقف رقم مالی آن بسیار مشکل است، اما تلاش خود را خواهیم کرد تا با کمک کمیسیون‌ها بودجه تغییراتی یابد و سپس در کمیسیون تلفیق بررسی شود. رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم بودجه اصلاح و ارقام آن مقداری بهتر شود اما با توجه به رقم پایه بودجه پیشنهادی، با وجود تغییرات نیز آنچه می‌خواهیم رخ نخواهد داد. چمران خاطرنشان کرد: به‌طور کلی باید برای اصلاح بودجه و افزایش ارقام آن روش‌های دیگری را دنبال کنیم چرا که حتی با اصلاح بودجه نیز منابع و اعتبارات مان تغییر زیادی نمی‌کند و دردی از شهر را دوا نخواهد کرد. وی با اشاره به برخی اصلاحات در بودجه بیان کرد: از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در بودجه سال آینده نسبت به آن انتقاد داشتیم، اعتبارات در نظر گرفته شده برای حمل و نقل عمومی، مترو و اتوبوس بود که با رقم موجود در بودجه رسیدگی به مترو، واگن‌ها و تجهیزات آنها بسیار مشکل است و این ارقام عملاً یک شوخی به حساب می‌آید. چمران ادامه داد: چرا که وقتی به اندازه ساخت ۴۷ متر مترو یا ساخت یک ایستگاه اعتبارات داشته باشیم، این امر برای مدیریت شهری یک شوخی به حساب می‌آید و متاسفانه ارقام بودجه پیشنهادی سال آینده در همین حد کفاف شهر را خواهد داد.

کمبود بودجه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از تاکسی‌های شهر تهران فرسوده هستند و بودجه پیشنهادی سال آینده نیز برای نوسازی تاکسی‌ها کافی نیست. مهدی اسماعیل بیگی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با مهر، درباره میزان تاکسی‌های فرسوده شهر تهران گفت: بیش از نیمی از تاکسی‌ها در سن فرسودگی قرار دارند. البته با توجه به تغییر آیین نامه قانون هوای پاک، ملاک فرسودگی از سن خارج و به شاخص دریافت معاینه فنی مداوم تغییر یافته است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: این بدان معنی است که اگر یک خودرو تاکسی نتواند دو دوره مداوم معاینه فنی خود را دریافت کند، فرسوده محسوب می‌شود و در این زمینه سن خودرو معیار نیست. بنابراین با توجه به این شاخص تعداد تاکسی‌های فرسوده ما نیز تغییر می‌کند.

تشدید برخورد با  خودروهای آلاینده

عابد ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تأکید بر لزوم انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به مجموعه شهرآفتاب از تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های آلاینده در تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، ملکی در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در تشریح مصوبات این جلسه با تأکید بر لزوم انتقال نمایشگاه‌ها از محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به شهرآفتاب گفت: بی‌تردید برای سال آینده در سه ماهی که بیشترین وارونگی هوا اتفاق می‌افتد وضعیت فعلی را نمی‌پذیریم. قطعا باید نمایشگاه‌های پرمخاطب به محل شهرآفتاب منتقل شوند. وی در خصوص مصوبات این جلسه گفت: تصمیمات در جلسه امروز برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه اتخاذ شده و البته در صورت ادامه پایداری هوا و تشدید آلایندگی در روز جمعه تصمیم جدید اتخاذ و به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید. وی ادامه داد: برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و جلوگیری از خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و همچنین جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت‌های آلاینده انجام خواهد شد. همچنین ممنوعیت تردد شبانه خودروهای سنگین و گازوئیلی اعمال خواهد شد. وی تأکید کرد: در این روزها جلوگیری از انجام فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود اجرایی خواهد شد. همچنین باید از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌ها جلوگیری شود و همچنین با هر گونه پسماندسوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان نیز برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر