برای خرید آپارتمان در پرند چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول

۱۴۰۱/۱۲/۱۲ - ۱۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۰۱۳۸
برای خرید آپارتمان در پرند چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول

خرید آپارتمان ۶۰ متری در پرند می‌تواند بیشتر از دو میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

به گزارش فرارو، در فاز ۲ پرند معمولا قیمت آپارتمان نسبت به فاز‌های چهار تا شش که واحد‌های مسکن مهر را در خود جای دادند، بیشتر است و واحد ۶۰ متری را دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. یعنی کمی بیش از متری ۳۶ میلیون تومان که این عدد براساس آمار‌های رسمی از متوسط قیمت مسکن در هفت منطقه تهران بیشتر است. این آپارتمان را سال ۸۸ در فاز ۲ که تقریبا مرکز شهر پرند است، ساختند و با اینکه یکی از گران‌ترین واحد‌های ۶۰ متری این شهر به‌حساب می‌آید، اما بدون پارکینگ فروخته می‌شود.

قیمت آپارتمان ۶۰ متری دیگری را در فاز یک پرند دقیقا دو میلیارد تومان اعلام کرده‌اند. در فاز یک قیمت آپارتمان تاحدودی نسبت به فاز‌های دو و سه کمتر است و فروشنده این واحد قیمت نهایی را با احتساب عدد ۳۳ میلیون و تقریبا ۳۰۰ هزار تومان بابت هرمتر درنظر گرفته. واحدی که سال ۹۰ ساخته شده و باوجود قرار گرفتن در طبقه اول، آسانسور ندارد، اما به پارکینگ و انباری به‌عنوان امکانات آن می‌توانیم اشاره کنیم.

حوالی میدان امام خمینی یکی دیگر از گران‌ترین واحد‌های ۶۰ متری پرند را بین جدید‌ترین فایل‌های فروش پیدا می‌کنیم. قیمت هر متر آن را دقیقا ۳۰ میلیون تومان محاسبه کردند و به‌این ترتیب خریدار باید یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بپردازد. آمار‌های رسمی نشان می‌دهند با همین بودجه می‌شود در منطقه ۱۶ تهران یعنی جایی که محله‌هایی مثل نازی‌آباد، جوادیه و علی‌آباد وجود دارد، آپارتمان ۶۰ متری خرید. چون در آخرین آمار‌های رسمی متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۶ تهران متری ۳۰ میلیون تومان بوده است.

خرید آپارتمان ۶۰ متری در پرند گاهی کمتر از یک میلیارد تمام می‌شود. برای این کار باید سراغ فاز‌هایی مثل شش رفت که قیمت آپارتمان در آنجا نسبت به فاز‌های دیگر کمتر است. مثلا یکی از واحد‌های ۶۰ متری که اتفاقا نوساز است، در فاز شش پرند با قیمت ۹۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

این عدد نشان می‌دهد قیمت پیشنهادی فروشنده بابت هر مترمربع تقریبا ۱۶ میلیون تومان است که این عدد ۱۱ میلیون تومان کمتر از متوسط قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران است. البته نداشتن آسانسور برای واحدی که طبقه دوم قرار گرفته و بدون پارکینگ و انباری فروخته می‌شود، در شیوه قیمت‌گذاری فروشنده تاثیر داشته و به‌همین خاطر یکی از ارزان‌ترین واحد‌های ۶۰ متری در پرند محسوب می‌شود. همان حوالی یعنی در فاز شش آپارتمان ۶۰ متری دیگری را بین آگهی‌ها پیدا می‌کنیم که قیمتش ۹۹۰ میلیون تومان است. این یکی را متری ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آگهی کرده‌اند و برتری آن نسبت به مورد قبلی داشتن آسانسور است و این واحد هم پارکینگ ندارد.

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در فاز پنج پرند توسط فروشنده‌ای یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. با تقسیم به عدد ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌عنوان قیمت هر متر می‌رسیم که این عدد پنج میلیون تومان کمتر از میانگین قیمت خانه‌های منطقه ۱۸ تهران به‌عنوان ارزان‌ترین نقطه بازار مسکن پایتخت است. این خانه ۶۰ متری جزو آپارتمان‌های مسکن مهر شهر پرند است و آنطور که فروشنده گفته، با امکانات کامل مثل انباری، پارکینگ و آسانسور فروخته می‌شود. یک واحد ۶۰ متری دیگری را که به‌اسم واحد مسکن مهر آگهی شده، یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان می‌فروشند. می‌توانیم قیمت هر متر از این خانه را در ذهنمان تقریبا ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بدانیم. واحدی که پنج سال پیش در فاز چهار پرند ساخته شده و آسانسور، پارکینگ و انباری جزو امکانات آن به‌شمار می‌روند.

قیمت پیشنهادی آپارتمان ۶۰ متری در پرند

 فاز

 عمر بنا

 توضیح

 قیمت پیشنهادی

 قیمت هر متر

 دو

 13 سال

 بدون پارکینگ

 2.180 میلیارد تومان

 36.3 میلیون تومان

 یک

 11 سال

 طبقه اول بدون آسانسور

 دو میلیارد تومان

 33.3 میلیون تومان

 دو

 14 سال

 طبقه اول بدون آسانسور

 1.800 میلیارد تومان

 30 میلیون تومان

 چهار

 ۵ سال

 با امکانات کامل

 1.750 میلیارد تومان

 29.1 میلیون تومان

 پنج

 نوساز

با امکانات کامل

 1.350 میلیارد تومان

 22.5 میلیون تومان

 شش

 ۲ سال

 بدون پارکینگ

 990 میلیون تومان

 16.5 میلیون تومان

 شش

 نوساز

 بدون آسانسور و پارکینگ 

 970 میلیون تومان

 16.1 میلیون تومان

 

ارسال نظر