در شهر

۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۰۲:۰۵:۱۵
کد خبر: ۱۹۴۹۱۰

اجرای طرح ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اجرای طرح ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه خبر داد. به گزارش ایلنا، علی نصیری در تشریح این طرح افزود: تعداد ساختمان‌های ناایمن از قبل توسط سازمان آتش نشانی مشخص شده است اما تیم‌های ارزیابی ایمنی متشکل از حدود 9 دستگاه تخصصی هستند که دور هم جمع شده‌اند و بر اساس کار مطالعاتی 22 گروه به 22 منطقه تهران اعزام می‌شوند و ضمن بازدید ساختمان‌های مهم شامل بیمارستان‌ها، مراکز اداری و مراکز دارای تمرکزِ حضور و نیز ساختمان‌های بلند مرتبه ایمنی آنها را ارزیابی می‌کنند. نصیری افزود: ساختمان‌های 6 طبقه به بالا و با مساحت بیشتر از 5 هزار متر مربع مشمول این ارزیابی هستند. به این منظور حدود 20 صفحه برگه کنترل برای ارزیابی تهیه شده که توسط افراد آموزش دیده تکمیل می‌شود. ساختمان‌های دارای مشکل پس از ارزیابی طبقه‌بندی و به دسته‌های پرخطر، میان خطر و کم خطر تقسیم می‌شوند و برای آنها اقدامات اصلاحی صورت می‌گیرد تا از وقوع حوادث محتمل دور بمانند.

توسعه حمل و نقل زیرزمینی اولویت مدیریت شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی تا حد امکان باید به زیرِ زمین منتقل شود، گفت: با توجه به تراکم ترافیک و آلودگی هوا و سایر مسائل و مشکلاتی که بر روی زمین و کف خیابان‌ها داریم، توسعه حمل و نقل ریلی و زیرزمینی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد. به گزارش ایلنا، جلال بهرامی در جلسه هشتاد و هشتمین جلسه کمیته پژوهشی حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه علم و مطالعه باید برای حل مشکل باشد، نه ایجاد مشکل، گفت: در بسیاری از مطالعات و پژوهش‌ها به دلیل طولانی شدن فرآیند آنها، عنصر «زمان» و «هزینه» نادیده گرفته می‌شود و به همین دلیل، به جای اینکه این نوع مطالعات، راهگشا باشند بر حجم مشکلات می‌افزایند.  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه دو عنصر «زمان» و «سرعت عمل» در اجرای پروژه‌ها، مهم‌ترین عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر هر پروژه‌ای در زمان پیش‌بینی شده خود به انجام نرسد، علاوه بر ورود خسارات زیاد به دلیل تأخیر، خاصیت و اهمیت خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای روز باشد چرا که خواسته‌ها در کوتاه‌مدت تغییر می‌کنند. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی تا حد امکان باید به زیرِ زمین منتقل شود، اظهار کرد: با توجه به تراکم ترافیک و آلودگی هوا و سایر مسائل و مشکلاتی که بر روی زمین و کف خیابان‌ها داریم، توسعه حمل و نقل ریلی و زیرزمینی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

بیشترین عامل مردودی خودروها در معاینه فنی

نقص در وضعیت ظاهری بیشترین عامل مردودی خودروهای پایتخت در اخذ معاینه فنی بوده است.به گزارش مهر، بر اساس اعلام ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، از ۸۶۸ هزار خودرویی که جهت اخذ معاینه فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند، ۱۱۸ هزار دستگاه به‌دلیل آلایندگی مردود شدند.همچنین، ۶۹ هزار دستگاه خودرو به‌دلیل ایراد همراستایی مردود شدند و ۳۰ هزار دستگاه خودرو به‌جهت نقص در کمک فنر موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشدند.۸۶ هزار دستگاه خودرو به‌دلیل ایراد در تست ترمز و ۱۳۴ هزار دستگاه خودرو به‌جهت نقص در وضعیت ظاهری مردود شدند.در مجموع، ۸۲۴ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده و ۱۴۵ هزار دستگاه خودرو نیز موفق به اخذ معاینه فنی برتر شده‌اند. ۳۰ درصد خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

صدور هشدار زرد کاهش دما در استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد کاهش دما در مناطق مختلف این استان خبر داد. به گزارش ایرنا حامد یزدی مهر، در جمع خبرنگاران گفت: طبق گزارش سازمان هواشناسی استان تهران برای پنجشنبه دهم آذر ارتفاعات و مناطق شمال غرب استان بارش باران پیش بینی شده است. وی افزود: طبق اعلام هواشناسی برای روز جمعه ۱۱ آذر ماه در ارتفاعات، شنبه۱۲ آذر در نیمه شمالی، یکشنبه۱۳ آذر در سطح استان تهران بارش باران، رخداد پدیده مه، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات بارش برف و روند کاهش دما به ویژه در مناطق شمالی استان را خواهیم داشت. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران خطاب به مسوولان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و مردم گفت: ضمن اطلاع‌رسانی گسترده به همشهریان و جامعه هدف تحت تاثیر از جمله مسافران، کشاورزان، دامداران، عشایر، گلخانه داران، مرغداران و سایر بهره‌برداران و آماده باش کامل نیروهای امدادی و عملیاتی استان ضروری است که تدابیر لازم در سطح مناطق تحت تاثیر اندیشیده شود. یزدی تاکید کرد: به همه مردم عزیز که قصد سفر و تردد در مسیرها و محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند تا در صورت بروز حادثه مجهز باشند.

 

ارسال نظر