در شهر

۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۰۱:۵۰:۱۵
کد خبر: ۱۹۲۰۸۱

 ظرفیت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در منطقه 21

مهدی هدایت، سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت میزان تحقق برنامه تامین مسکن سال ١۴٠١ تهران گفت: ظرفیت تولید ٣٠ هزار واحد مسکونی در منطقه 21 وجود دارد. به گزارش فارس، هدایت در جلسه‌ای که با حضور شهردار منطقه 21 برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نوسازی شهر تهران برای ساخت سرانه‌های خدماتی مورد نیاز ساکنان منطقه ۲۱ و برنامه‌ریزی همزمان فعالیت، سکونت و خدمات در صورت معرفی زمین از سوی شهرداری این منطقه آمادگی دارد. وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسکن، تصریح کرد: دلیل حضور ما در مناطق، پیگیری و رفع مشکلات و موانع نوسازی از جمله مشکلات مربوط به تراکم، پهنه بندی، مشکلات ثبتی، حقوقی و... و ارایه راهکارهای عملیاتی برای تسریع در روند نوسازی است. سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اهمیت اعطای مشوق‌ها و تسهیلات ویژه به منظور ترغیب و تشویق ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران جهت ورود به نوسازی، ابراز امیدواری کرد که پس از ابلاغ بسته‌های جدید تشویقی، اتفاقات مثبتی در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و تولید مسکن در سطح مناطق رقم بخورد. حسین کاشانی شهردار منطقه ٢١ نیز در این نشست با بیان اینکه ساخت و ساز در منطقه ۲۱ توجیه اقتصادی ندارد، بر ضرورت رفع موانع موجود و تسهیل فرآیندهای ساخت و ساز و نوسازی برای سرمایه‌گذاران با هدف رونق و توسعه نوسازی در منطقه تأکید کرد. شهردار منطقه ۲۱ افزود: شهرداری یک نهاد مردمی است و ما پیگیر اخذ مصوبات لازم برای تسهیل امور نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و همچنین ایجاد بسترهای حمایتی مورد نیاز برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان نوپا در این منطقه هستیم و در این مسیر نیاز به کمک و همراهی سازمان نوسازی شهر تهران و دیگر نهادهای مسوول داریم. کاشانی اظهار کرد: در صورتی که موانع موجود رفع و هموار شود، امکان ساخت و ساز و تولید مسکن بیش از ظرفیت تعهد شده در منطقه ۲۱ در قالب قرارگاه جهادی تأمین مسکن وجود دارد. گفتنی است در این نشست، املاک مناسب جهت اجرای مصوبات ساخت مسکن در قالب قرارگاه جهادی تأمین مسکن پایتخت در منطقه ۲۱ معرفی و مورد بررسی قرار گرفت.

تجهیز شهر فرودگاهی  با کمک ستاد بحران استان تهران

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از عقد تفاهمنامه میان این ستاد و شهر فرودگاهی خبر داد و گفت: ستاد بحران استان تهران در صورت بروز سوانح با تامین تجهیزات به کمک شهرفرودگاهی می‌رود. به گزارش ایرنا، یزدی مهر در جمع خبرنگاران از تأمین تجهیزات و نفرات توسط ستاد بحران استان تهران در وضعیت‌های اضطراری شرکت شهر فرودگاهی خبر داد و افزود: با توجه به موارد ذکر شده در سند طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) این تفاهمنامه انجام شده است. وی با بیان اینکه طی دستورالعمل‌ها در صورت بروز سوانح، حوادث و بحران‌ها در فرودگاه و اعلام نیاز، همکاری و مساعدت لازم از سوی ستاد بحران صورت خواهد گرفت، گفت: طی این اعلام کمک‌های مورد نیاز از سازمان‌ها و ارگان‌های موثر در عملیات امداد و نجات خارج از فرودگاه برای برطرف شدن یا تحت کنترل در آمدن شرایط انجام خواهد شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ادامه داد: طبق دستورالعمل‌ها و مسوولیت‌های مشخص شده در سند طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی در محدوده جغرافیایی محصور شده با فنس فرودگاه، معاون بهره‌برداری فرودگاهی یا جانشین ایشان فرمانده عملیات بوده و در خارج از این محدوده مسوولیت و فرماندهی عملیات به عهده مدیرکل مدیریت بحران استان تهران یا جانشین وی خواهد بود که البته در این خصوص معاون بهره‌برداری شرکت فرودگاهی امام خمینی حداکثر همکاری ممکن را خواهد داشت.

وی افزود: در شرایط مورد نیاز مدیرکل مدیریت بحران استان تهران یا جانشین در کمیته بحران یا مرکز عملیات اضطراری فرودگاه حاضر خواهند شد و با توجه به تخصصی بودن آتش نشانی و نجات در سوانح هواپیمایی فرماندهی عملیات برعهده آتش نشانی و نجات فرودگاه خواهد بود. یزدی مهر با اعلام آمادگی برای شرکت در مانورهای دوره‌ای طرح اضطراری فرودگاه اظهار کرد: طبق تفاهمنامه ستاد بحران استان تهران پس از اطلاع از وقوع سانحه در خارج از فرودگاه عملیات تجسس و نجات را پس از انجام هماهنگی با معاونت بهره‌برداری فرودگاه بر عهده خواهد داشت و به محض دریافت اطلاعات و اخبار وقوع سانحه یا حادثه در خارج از فرودگاه واحدها و ارگان‌های درگیر در عملیات تجسس و نجات فعال می‌شوند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: در حوادث و سوانح خارج از فرودگاه، با حفظ سطح ایمنی و 

آتش نشانی فرودگاه به‌طوری که حداقل‌های لازم جهت انجام ایمن پروازها لحاظ شده باشد، فرودگاه نسبت به اعزام افراد متخصص و تجهیزات اقدام خواهد کرد. وی افزود: ترک موقعیت و بازگشت نیروها و امکانات پس از خاتمه عملیات و اعلام فرمانده عملیات صورت خواهد پذیرفت. یزدی مهر گفت: طبق این تفاهمنامه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی آمادگی خود را جهت ارایه خدمات و پشتیبانی‌های لازم در بحران‌های خارج از فنس فرودگاه شامل پذیرش هواپیماها و هلیکوپترهای امدادی و پشتیبانی جهت امور ترابری و انتقال مصدومین و تجهیزات و نفرات در حوادث و بلایای طبیعی اعلام کرده است.

 

ارسال نظر