در شهر

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۱:۲۵:۵۳
کد خبر: ۱۸۸۶۵۸

واکنش شهرداری تهران به انتقادات «امانی»

معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در واکنش به مصاحبه اخیر ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره عدم توجه شهرداری به مصوبات شورای شهر و همچنین عدم پاسخگویی به تذکرات اعضای شورای شهر اعلام کرد: «از ابتدای دوره ششم شورای شهر تهران تاکنون حدود ۱۷۸ تذکر کتبی و قانونی در چارچوب ماده ۸۳ قانون شوراها توسط اعضای شورا و شهرداری تهران واصل شده است که برای تعداد ۱۵۶ تذکر پاسخ رسمی به همراه مستندات و با امضای شهردار تهران ارایه شده است.

صرفاً ۲۲ تذکر باقیمانده که عمدتا مربوط به هفته‌های اخیر و بعضاً نیز تذکرات مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی نظیر نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت ارشاد است. از تعداد ۱۷۸ تذکر تعداد ۴۰ تذکر شامل بیش از ۲۲ درصد کل تذکرات به تنهایی از سوی ناصر امانی ارایه شده که تاکنون به ۸۰ درصد تذکرات ایشان نیز رسماً پاسخ داده شده و موارد باقی مانده نیز طبق روال جاری در دست بررسی و تدوین پاسخ قانونی است. در مورد انتصاب مدیران عامل سازمان ورزش و سازمان میوه و تره بار 

نیز همچون سایر تذکرات پاسخ و توضیحات مربوطه رسماً تقدیم شورای شهر شده است لذا چنانچه برای عضو شورا قانع‌کننده نبوده یا ابهامی وجود داشته است امکان مکاتبه مجدد و درخواست رفع آن وجود دارد همچنان که از گذشته نیز رویه هم به همین صورت بوده است. در خصوص اجرای مصوبات شورا توسط شهرداری نیز ضمن تصریح این نکته که شهرداری به‌طور مستمر الزامات مقرر در مصوبات را رصد و پیگیری می‌کند قابل ذکر است که با وجود همه موانع و محدودیت‌های ساختاری و بودجه ناشی از عدم تناسب تکالیف با منابع امکانات و الزامات اجرایی که در جلسات عمومی و خصوصی به استحضار اعضای شورا رسیده است مع الوصف بر اساس آمارهای موجود تاکنون بیش از ۸۰ درصد موارد پیگیری اجرای مصوبات پاسخ داده شده است و لازم است اعضای شورا مصوبات مورد اشاره در مصاحبه خود را مصداقا بیان کند تا گزارش‌های اجرا و پیگیری و نیز موانع احتمالی عدم اجرای کامل آنها نیز ارایه شود همانطور که در اواخر دی ماه سال گذشته نیز گزارش مفصلی از اجرای مصوبات شورا در مقام پاسخ به تذکر یکی دیگر از اعضای محترم به شورای اسلامی شهر تهران ارایه شد. البته این نکته نیز شایان ذکر است که از تعداد ۲۳۰ مصوبه ابلاغی از سوی شورای ششم بخش قابل توجهی از آنها مربوط به پرونده‌های باغات و نیز انتخاب و معرفی نمایندگان شورا در مجامع مختلف بوده و لوایح ارایه شده از سوی شهرداری که به تصویب رسیده نیز عمدتاً مربوط به بهای خدمات یا عوارض محلی قانونی و نیز بعد از مواردی در راستای گره گشایی از امور شهری و شهروندان در حوزه شهرسازی بوده است که بدیهی است و تمامی آنها از سوی شهرداری اجرا شده است. همچنین در این خصوص یادآوری این نکته نسبتاً بدیهی نیز خالی از لطف نیست که مصوبات شورای اسلامی شهر حذف قانون و بسته به ماهیت آنها هر یک مراحلی را برای نهایی و لازم الاجرا شدن طی می‌کند لذا تکلیف شهرداری برای اجرای آنها از زمان طی مراحل فوق آغاز می‌شود علاوه بر این برخی از تکالیف مقرر مصوبات نیز منوط به شروط خاص از جمله تحقق بودجه یا جلب موافقت سایر دستگاه‌های اجرایی است که طبیعتا در پیگیری و ارزیابی اجرای مصوبات باید این امر نیز لحاظ شود. طبیعتا موضوع طرح‌ها و لوایحی که هنوز به تصویب و تایید نهایی شورای اسلامی شهر نرسیده و نیز تذکرات و دیدگاه‌های اعضای محترم شورا و حتی کمیسیون‌ها در عین ارزشمند و محترم بودن، موضوعی جدا از مصوبات شورا است که چارچوب قانونی خود را دارا بوده و باید از بحث اجرای مصوبات تفکیک شود.»

سرقت و آسیب به تجهیزات مترو

قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از برنامه توسعه خطوط در خط ۵ تا قزوین و خط یک تا شهر جدید پرند خبر داد و گفت: عمده مشکلات ما سرقت و آسیب رساندن به تجهیزات است. به گزارش مهر، کامران آزادی قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی  تهران و حومه در اولین نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با مسوولان و مدیران شهری حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: در مجموعه عملیات روزانه ۲ هزار ۲۰۰ حرکت مسافری انجام می‌شود که ظرفیت جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر را دارد اما در حال حاضر متوسط روزانه ۱۲۰۰ مسافر جابه‌جا می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه کار در بخش عملیات شبانه روزی است، افزود: روزانه ۱۹ ساعت بهره‌برداری انجام می‌شود و ۵ ساعت نیز کارهای مربوط به نگهداری و تعمیرات تخصصی انجام می‌شود. در واقع این شرکت با فعالیت ۲۴ ساعته تلاش می‌کنند تا سفری ایمن را برای شهروندان رقم بزند. قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: متوسط مسافری که هر قطار درون شهری جابه‌جا می‌کند ۲ هزار مسافر و قطارهای تهران کرج ۳ هزار مسافر است و اگر قطاری به هر دلیل توقف کند و مجبور به تخلیه این حجم مسافر و انتقال آنها به سطح خیابان شویم باعث ایجاد ترافیک، بی‌نظمی و سختی تردد می‌شود. بنابراین ما حساسیت ویژه‌ای داریم تا توقف‌ها به حداقل برسد و متعهد هستیم تا حرکت‌هایمان منظم و ایمن انجام شود و تمام تلاشمان این است به عنوان یک خدمتگزار یک محیط ایمن و راحت را برای مسافران ایجاد کنیم.

 

ارسال نظر