در شهر

۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۰۲:۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۸۷۶۸۸

ارایه خدمات بیمه‌ای  در مقابل تحویل پسماند خشک

شهردار منطقه 10 تهران از ارایه خدمات بیمه‌ای به شهروندان در مقابل تحویل پسماند خشک برای نخستین‌بار در پایتخت خبر داد. به گزارش فارس، رضا شرفی، شهردار منطقه ۱۰ درباره ابتکار این منطقه در خصوص کمک به تفکیک از مبدا پسماند تحت عناوین گلماند، پسماند مارکت و پسماند بیمه شهر تهران گفت: از آنجا که تفکیک از مبدا پسماند از تاکیدات شهردار تهران و برنامه سوم توسعه است، در حوزه فرهنگ‌سازی ابتدا تصمیم گرفتیم زیرساخت این موضوع را در منطقه ۱۰ ارتقا دهیم؛ بر همین اساس تصمیم بر این شد که هایپرمارکتی را در موضوع تفکیک پسماند در منطقه راه‌اندازی کنیم؛ زیرساخت لازم این کار را تهیه و توافق نامه‌ها را انجام دادیم و در خیابان کمیل به عنوان نقطه مرکزی منطقه حدود ۵ یا ۶ واحد تجاری به مساحت حدود ۵۰۰ متر مربع را به این موضوع اختصاص دادیم که خدمات متنوعی را به شهروندان ارایه می‌کند. وی افزود: این واحدها در مقابل دریافت پسماند خشک، هم انواع خدمات بیمه‌ای و هم در قالب سوپرمارکت مایحتاج و ارزاق عمومی را به شهروندان ارایه خواهد کرد؛ در حوزه فضای سبز نیز گلهای تزیینی و گل و گلدان باغچه‌ای و در دیگر حوزه نیز خدمات مربوط به میوه و تره بار در مقابل دریافت پسماند خشک به مردم ارایه خواهد شد؛ حتی شهروندان می‌توانند از فیش‌هایی که در ازای تحویل پسماند خشک دریافت می‌کنند در همان روز استفاده نکنند و در زمان‌های دیگر مورد استفاده قرار دهند.

لزوم تشکیل فوری سازمان گردشگری در شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران بر لزوم تشکیل فوری سازمان یا معاونت گردشگری در شهرداری تأکید کرد. به گزارش فارس، سید احمد علوی در جلسه کمیته تخصصی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای شهر تهران گفت: رسیدن به اهداف تعیین شده و سیاست‌های شورای شهر تنها با تشکیل این سازمان یا معاونت گردشگری در شهرداری تهران محقق می‌شود. 

وی با بیان اینکه بدون اصلاح دیدگاه خود به موضوع گردشگری، به موفقیت دست پیدا نخواهیم کرد افزود: این نگاه فراغتی به گردشگری باید اصلاح گردد و نگاه اقتصادی و صنعتی به این موضوع داشته باشیم. تا زمانی که نگاه‌مان اصلاح نشود، پروژه‌هایی مانند پانارومای باغ موزه دفاع مقدس می‌سازیم، اما کارکرد آن در حد سرمایه‌گذاری که شده است، نیست.

افزایش 2 میلیون نفری مسافران متروی تهران در اسفند 

طی هفته گذشته تاکنون وضعیت ترافیک در پایتخت گلایه بسیاری از شهروندان را به همراه داشته است و بسیاری از تهرانی‌ها درخواست افزایش واگن‌های مترو به ویژه در روزهای پایانی سال دارند آیا تمهیداتی در این راستا برای روزهای پایانی سال در نظر گرفته شده است؟ مهدی شایسته، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این سئوال با اعلام افزایش 2 میلیون نفری مسافران مترو در اسفند ماه سال جاری اظهار کرد: بله، برای کمک به مدیریت و کاهش ترافیک در پایتخت یک ساعت به فعالیت قطارهای مترو در خطوط داخل شهری افزایش یافته تا شهروندان کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و امکان استفاده بیشتر از مترو وجود داشته باشد همه واگن‌های مترو در حال حاضر با 100درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند و همه همکاران ما در شرکت بهره‌برداری مترو اقدامات لازم را برای رفع مشکلات مربوطه انجام داده‌اند. وی افزود: خدمات رسانی مترو پیش از این ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه بود که در پی مصوبه جلسه مسوولان معاونت حمل و نقل با مدیران پلیس راهور از اسفند به ۲۳ و ۳۰ دقیقه افزایش یافته و بر این اساس از ساعت ۵ و ۳۰دقیقه تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه مترو به مسافران خدمت رسانی می‌کند. شایسته درباره آمار مسافران مترو تهران و میزان افزایش آن نسبت به سال قبل نیز گفت: بر اساس بررسی‌های دقیقی که صورت گرفته در 15 روز نخست اسفند امسال نسبت به 15 روز اسفند سال 99، 2 میلیون و 100 هزار نفر به آمار مسافران مترو افزوده شده است و در برخی از ایستگاه‌ها مانند ایستگاه 15 خرداد 39 درصد افزایش آمار مسافر را داشته‌ایم و به‌طور کلی می‌توان گفت، در ماه اسفند در همه ایستگاه‌ها به‌طور متوسط نسبت به ماه‌های قبل 15 درصد تعداد مسافران بیشتر شده است.

۷:۳۰ تا ۱۷؛ ساعت طرح ترافیک در ۱۴۰۱

عمار سعیدیان‌فر، سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران؛ ساعت اجرای طرح ترافیک تا شرایط شیوع بیماری کرونا در سال جدید را از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ اعلام کرد. به گزارش ایسنا، سعیدیان‌فر با بیان اینکه همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ طرح ترافیک اجرا می‌شود، عنوان کرد: ساز و کار اجرایی مصوبه مدیریت محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ مطابق با طرح ترافیک سال ۱۴۰۰ است و تنها تفاوت آن نسبت به سال ۱۴۰۰، افزایش تعرفه‌ها طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است. به گفته او، طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک در سال آینده، ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است. سعیدیان‌فرافزود: نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳ هزار و۸۰۰ تومان است که نسبت به امسال ۲۵ درصد افزایش یافته است. اگر متقاضیان در محدوده طرح ترافیک تردد کنند ضریب محدوده تردد 1.5و اگر در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد کنند ضریب 0.75 محاسبه می‌شود.

 

ارسال نظر