در شهر

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۰۱:۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۸۵۱۷۳

1700 کیلومتر مربع  رکورد تازه ترافیک تهران 

سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور، جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به شکستن رکورد ترافیک تهران در سال جاری، گفت: شنبه هفته جاری ۲۷ آذرماه با یک‌هزار و ۷۰۱ کیلومتر مربع پرترافیک‌ترین روز سال را شاهد بودیم. به گزارش تسنیم، سرهنگ موسوی‌پور اظهار کرد: حجم و طول ترافیک در تهران در صبح، عصر و شب متفاوت است و این موضوع در روزهای بارانی و عادی با یکدیگر فرق می‌کند. در شهر تهران طول ترافیکی صبحگاهی در یک روز عادی 130 تا 150 کیلومتر و طول ترافیکی عصرگاهی 230 تا 260 کیلومتر است. ساعت 7:30 صبح و 18:30 زمان اوج ترافیک تهران و شروع و خاتمه ترافیک در یک روز عادی از ساعت 6 صبح تا 21:30 شب است. این مقام انتظامی بیان کرد: ترافیک در روزهای عادی در محورهای شرقی مانند بزرگراه شهید بابایی و شهید زین‌الدین از ساعت 6 صبح، در محورهای جنوبی مانند بزرگراه امام علی(ع) و بزرگراه نواب در مسیر جنوب به شمال ترافیک از ساعت 05:50 و در محورهای شمالی مانند محدوده خیابان شریعتی و ولیعصر(عج) و محدوده شمالی مانند بزرگراه شهید چمران و مدرس و محدوده ارتش از ساعت 07:00 صبح آغاز می‌شود.

چرا حقوق مدیران شهرداری در سامانه شفافیت ثبت نشد

احمد صادقی رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در واکنش به اینکه حقوق مدیران و قراردادها در دوره فعلی در سامانه شفافیت هنوز بارگذاری نشده است و این نگرانی وجود دارد که شهرداری تمایلی به بارگذاری اطلاعات در این سامانه نداشته باشد، اظهار کرد: این مساله کاملا درست است. در موضوعات مربوط به شفافیت معمولا دستگاه‌های اجرایی مقاومت می‌کنند.  او در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: با رفتن شورای پنجم، فاوای شهرداری از این فرصت استفاده کرده و این کار را انجام نداده است. به این مساله اعتراض کردم و تذکر دادم و پاسخ آنها این بود که قرار است به روز شود.  صادقی با تاکید بر اینکه مجموعه جدید این موضوع را در اولویت‌های اصلی خود را قرار داده‌اند، ادامه داد: تاکید شورای ششم نیز بر این است که آن چیزی را که مردم باید بدانند در سامانه بارگذاری شود و مطلع شوند و بدانند چه هزینه‌هایی برای شهر انجام می‌شود و خروجی آن به چه صورت است.

260 روز معطلی  برای صدور پروانه ساختمانی

جلال بهرامی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به گلایه شهروندان در فرآیند صدور مجوز پروانه ساختمانی گفت: طبق آمار بیش از ۲۶۰ روز (حدود 9 ماه) برای صدور پروانه معطلی وجود دارد که باید هر چه زودتر فرآیند صدور پروانه هوشمندسازی شود. به گزارش تسنیم، بهرامی در آیین اعطای اولین پروانه اپراتوری پایش هوشمند حریق ساختمان‌های تهران اظهار کرد: هوشمندسازی در کلانشهرها به‌ویژه تهران از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر بخواهیم در این مسیر حرکت کنیم باید بگوییم که شهرداری مسوول هوش است و ما مسوول هوشمندی نیستیم و در واقع بخش خصوصی مسوول هوشمندی است. وی ادامه داد: در ارتباط با هوشمندسازی در ابتدا باید جایگاه بخش خصوصی را تعریف کنیم و اگر این اتفاق محقق نشود تمام درآمدها صرف هزینه‌های جاری خواهد شد. وی خطاب به مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درخواست کرد که هر چه زودتر فرآیند صدور پروانه به صورت هوشمند انجام شود. وی توضیح داد: یکی از گلایه‌های شهروندان در بحث صدور مجوز و دریافت پروانه ساختمانی است که در این مسیر باید 260 روز تردد داشته باشم که بتوانم مجوز را دریافت کنم و امیدوارم هر چه زودتر فرآیند شهرسازی به صورت هوشمند شود.

راه‌اندازی سفرترکیبی  مترو ـ اسنپ در پایتخت

شرکت بهره‌برداری مترو تهران قصد دارد، سفرترکیبی مترو ـ اسنپ را برای صرفه جویی در زمان و هزینه مسافران، راه‌اندازی کند. به گزارش فارس، مهدی شایسته‌اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران اظهار کرد: ما در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با هدف هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شهر به دنبال این هستیم که با شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان خدماتی را به صورت مشترک توسعه دهیم تا به بهبود خدمت رسانی به شهروندان منجر شود. شایسته اصل با بیان اینکه بخش اعظم جابه‌جایی در سطح شهر تهران با شبکه حمل و نقل اینترنتی و زیرزمینی (مترو) صورت می‌گیرد، با اشاره به جلسه برگزار شده با شرکت اسنپ اعلام کرد: مقرر شد برای سهولت جابه‌جایی مسافران و به صرفه شدن هزینه و زمان سفر آنها، تفاهم همکاری مشترک تهیه و به تایید و امضا طرفین برسد. قطعا پروتکل‌ها و مواردی هم که مد نظر دستگاه‌های مختلف است رعایت خواهد شد ولی اساسا باید از چارچوب‌هایی که به عنوان یک عایق ذهنی برای خود چیده‌ایم فارغ شده و بتوانیم خدمات بهتری را برای شهر و شهروندان به ارمغان آوریم.  او با بیان اینکه یکی از ایستگاه‌های مترو به صورت پایلوت به این امر اختصاص خواهد یافت گفت: این امر به این صورت است که مسافر با یک اپلیکیشن مسیر خود را مشخص کرده تا ایستگاه با اسنپ سفر می‌کند و از آنجا با مترو به سفر خود ادامه می‌دهد و در خاتمه و پایان سفر با مترو دوباره از شبکه حمل و نقل اسنپ برای ادامه سفر و رسیدن به مقصد استفاده خواهد کرد و این امر با یک نرم‌افزار اتفاق خواهد افتاد و لذا هم در مدیریت زمان و هم در مدیریت هزینه‌ها برای شهروندان و مسافران بسیار به صرفه خواهد بود. 

 

ارسال نظر